Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Varia 1914 1918 voor tentoonstelling

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het front Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
borgeloen

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2009 17:30    Onderwerp: Varia 1914 1918 voor tentoonstelling Reageer met quote

Geachte,

Als hobby hou ik me bezig met het opzoeken van alle gegevens omtrent de Grimbergse gesneuvelden van de eerste wereldoorlog. Men heeft mij nu gevraagd om in augustus 2010 een tentoonstelling te willen organiseren hier omtrent Confused . Daarom ben ik dringend op zoek naar alle mogelijke gegevens betreffende onze lokale helden (voornamelijk Grimbergen-Borgt, maar tevens Grimbergen zelf, Humbeek, Beigem en Strombeek-Bever). Om de identiteit van onze jongens zoveel mogelijk diepgang te geven zoek ik naar personen en/of familieleden die mij fotoís, verhalen, brieven (oorlogscorrespondentie), rouwprentjes of Ėbrieven enz. zouden kunnen bezorgen. Voorlopig gaat mijn prioriteit uit naar de helden uit Grimbergen-Borgt en hoop later tevens de andere locaties van Groot-Grimbergen te kunnen verwerken.
Echter om de tentoonstelling wat meer in te kunnen kleden zoek ik tevens naar allerhande voorwerpen zoals bvb een Belgische helm, wapens (?), fotoís van het slagveld of loopgraven, oude postkaarten, enz. Kortom alles wat kan bijdragen tot het scheppen van een ďsfeerĒ. Het is de bedoeling om tevens de gruwel en het psychisch lijden van de frontsoldaat in beeld te brengen speechless
Vermits dit alles bestemd is voor tentoonstellingen en ik hiermee absoluut geen commerciŽle doeleinden voor ogen heb, kan ik slechts beperkt vergoeden Crying or Very sad Daarom hoop ik dat er mensen zijn die willen bijdragen tot de instandhouding van de herinnering en de eer aan onze gesneuvelden Very Happy
Dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,
Rony
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
jurggie

BerichtGeplaatst: 04 Dec 2009 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Als je militair materiaal wilt dan zul je over het algemeen al wat centen moeten gaan neertellen.
Of je moest het lenen, maar dan moet je een verzamelaar vinden die dat wil doen natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het front Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: