Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Technische vraag.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Wikimania Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
aglooka

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 7:43    Onderwerp: Technische vraag. Reageer met quote

Is het mogelijk om in een wiki page

1. een verwijzing te plaatsen in een artikel naar een andere plaats binnen het artikel zelf ? (ik vermoed van wel, zelfde systeem als bij verwijzen naar voetnoten ?)

2. Vanuit een ander artikel een verwijzing te plaatsen naar een plaats binnen in een ander artikel (gemakkelijk om te verwijzen naar varianten bijvoorbeeld)

bedankt !

Aglooka
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
wvanrosm

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 11:28    Onderwerp: Reageer met quote

Zie http://www.mediawiki.org/wiki/Help:Links
mvg, Wim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
aglooka

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt, had ik al gelezen, maar de dingen die ik vroeg kunnen dus inderdaad niet, maar ja, we vinden wel manieren om het gewoon textueel op te lossen (bv: zie [[link]]: onderdeel varianten, variant 2)

Trouwens heel die wiki zit goed in elkaar, wie is zo moedig geweest om daar zoveel energie in te steken ? (het programmeren bedoel ik dan)

veel groeten,

Aglooka
Naar boven
wvanrosm

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

De mogelijkheid van referenties (mocht je dat bedoelen) zit voor zover ik weet niet in deze oude wikiversie. Je zou het even kunnen uitproberen door ref-tags te plaatsen en een sjabloon uit wikipedia te kopiëren (mocht dat al nodig zijn).
mvg, Wim
Naar boven
aglooka

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

OK, ik zal er eens mee experimenteren devolgende keer als ik het nodig heb (ik ben niet zo'n enthousiast software "ontwikkelaar Smile ) , maar het zal wel lukken met je tip.

bedankt

Aglooka
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 13:54    Onderwerp: Re: Technische vraag. Reageer met quote

aglooka @ 11 Okt 2009 8:43 schreef:
Is het mogelijk om in een wiki page

1. een verwijzing te plaatsen in een artikel naar een andere plaats binnen het artikel zelf ? (ik vermoed van wel, zelfde systeem als bij verwijzen naar voetnoten ?)

2. Vanuit een ander artikel een verwijzing te plaatsen naar een plaats binnen in een ander artikel (gemakkelijk om te verwijzen naar varianten bijvoorbeeld)

bedankt !

Aglooka

of 1 kan weet ik niet (nog nooit nodig gehad), maar 2 kan wel degelijk. Kijk eens op de bewerkingspagina van het artikel over Ieper, daar zie je hoe Sniper het heeft opgelost.

Overigens, de huidige WIKI-software is voor 99,9% gelijk aan de gewone internationale.

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
wvanrosm

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 16:58    Onderwerp: Re: Technische vraag. Reageer met quote

Lingekopf @ 11 Okt 2009 14:54 schreef:
Kijk eens op de bewerkingspagina van het artikel over Ieper, daar zie je hoe Sniper het heeft opgelost. Overigens, de huidige WIKI-software is voor 99,9% gelijk aan de gewone internationale.

De "oplossing van Sniper" (met alle respect voor Sniper natuurlijk) staat gewoon in de link die ik noemde, en Aglooka zegt dat hij dat niet bedoelt. De versie van WO1Wiki is 1.5, en wikipedia is inmiddels aan release 1.16 toe. Het aantal wijzigingen en uitbreidingen is legio, en echt iets meer dan "0,1%". Ik denk eerder in de richting van 30 of 40%.
mvg, Wim
Naar boven
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Al eens geprobeerd. Veel te ingewikkeld.

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
wvanrosm

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

sniper snoop @ 11 Okt 2009 18:01 schreef:
Al eens geprobeerd. Veel te ingewikkeld.
Toch staat het er gewoon bij hoor...
mvg, Wim
Naar boven
aglooka

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal, wel zien, ik zal wel eens wat spelen in de zandbak als ik goesting heb. (ondertussen zit ik met dat artikel over het Paris-kanone....zoveel tegenstrijdigheden (maar die laat ik er uit of reken zelf effe bepaalde zaken na), heb al spijt dat ik eraan begonnen ben, maar zal blij zijn als het af is) Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Wikimania Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: