Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Duitse schep (?)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Emiel

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2009 23:11    Onderwerp: Duitse schep (?) Reageer met quote

Al een tijdje heb ik deze schep in mijn bezit, ik kocht het als een Duitse schep uit WO1. Nu ik deze wil verkopen heb ik navraag gedaan over de waarde. Hierin bleek dat dit niet het standaard model is.

Kan iemand mij misschien vertellen wat dit dan wel is, en of het uberhaupt wo1 is? Aangezien ik het wil verkopen ben ik ook benieuwd naar een taxatie.

Er zijn verder geen stempels aanwezig.

Mvg en alvast bedankt,
Emiel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
geluveld

BerichtGeplaatst: 31 Aug 2009 7:02    Onderwerp: Reageer met quote

Goeiemorgen Emiel,

Heb deze al frequent gevonden, en meestal in Franse sectoren.
Volgens hetgeen ik zelf hiervan heb opgezocht, zou dit geen Duits model zijn, maar een Frans pioniermodel.
Maar een vezamelaar van Frans materiaal zou hierover waarschijnlijk meer uitsluitsel kunnen geven.

mvg

Ramses
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 31 Aug 2009 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Op het eerste gezicht lijkt deze schop Frans te zijn.
Pro;eerste model want voorzien van zaagtanden.
Contra;geen versterkingsring aanwezig en de versterkingsrib op de spade zelf loopt zeer ver door.Nooit gezien bij franse schopjes.
Conclusie;??
Het is ook moeilijk een model schop te situeren aangezien vele legers in Europa dezelfde fabrikanten hadden vooral dan in de jaren dertig.Daar komt bovenop dat veel modellen 14-18 wezenlijk niet verschillen van modellen 40.Zonder determinatie lijkt het me moeilijk om er een waarde voor te bepalen.Deze ligt niet bijzonder hoog voor de gewone modellen maar kan(misschien in jou geval)hoog oplopen voor zeldzame stukken.
Groeten.Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht AIM Naam
Emiel

BerichtGeplaatst: 31 Aug 2009 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Bedank Ramses en Philippe voor de informatie!

Mocht iemand anders nog een taxatie hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: