Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Hoe gepast hulde betuigen?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arneken

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2008 18:04    Onderwerp: Hoe gepast hulde betuigen? Reageer met quote

Ik weet niet zeker of het hier moet maar het is iets dat me al lang bezighoudt. Naar aanleiding van de aankomende huldigingen en plechtigheden aangaande 90 Jaar wapenstilstand lijkt het me ook een gepast moment om dit onder de loep te nemen.

Hoe brengt men gepast hulde aan de overleden soldaat?
Is er een verschil tussen Britten, belgen, duitsers, ...?

Wat mag niet en wat moet?

Het lijkt mij met de kennis op dit forum dat dit een interessant topic kan worden.

groet Arneken
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht MSN Messenger
Paddy

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2008 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij moeten wij het als eenvoudige hedendaagse burger op een serene manier doen, geen potsierlijke bloemstukken plaatsen of potsierlijke pseudo-militaire houdingen gaan aannemen.
Trouwens herdenken doe je iedere dag en niet alleen bij bijzondere (lees commercieel opgefokte) dagen, zo houden wij de lessen uit de geschiedenis geleerd in ere.

There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
"We're doomed, I tell ye!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
casparvandenberg

BerichtGeplaatst: 30 Okt 2008 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Maar wat je wel kan doen is bijvoorbeeld net zoals de Britten een Poppy dragen.
"Het eenige wat ik ervan onthouden heb is, dat mosterdgas niet van mosterd wordt gemaakt, maar er meen ik wel naar ruikt en desalniettemin erg ongezond moet zijn". Reserve-kapitein. J. Ronhaar in 1935 over een slechte gasles.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
arneken

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2008 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Als Burger in het inderdaad niet de bedoeling dat we potsierlijk gedrag gaan stellen. Sereniteit omtrent herdenken is iets dat ik ook hoog in het vaandel draag.

Echter ik hoopte meer op van die boekjes en handleidingen waarvan Paddy o.a. blijkbaar veel van heeft.

Uiteindelijk herdenkt iedereen op zijn/haar manier.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: