Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

WO I aan de Somme

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Somme Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
edbzulte

BerichtGeplaatst: 14 Okt 2008 16:08    Onderwerp: WO I aan de Somme Reageer met quote

Volgende week gaan wij enkele dagen de slagvelden en/of monumenten betreffende WO I in de streek van de Somme verkennen Very Happy .
Heeft er iemand fotos nodig van bepaalde zaken in deze streek ?
Eventueel andere inlichtingen nodig uit deze regio ?
Wij bezoeken ook op de heen- en terugreis : Notre Dame de Lorette, le Mémorial canadien de Vimy, en de Coupole d'Helfaut-Wizernes (deze laatste is van WO II).
Voor wat betreft de Somme doen wij vooral de strook tussen Baai van de Somme, Abbeville, Amiens, Albert en Péronne aan.
Laat het me weten wat je nodig hebt en ik tracht er voor te zorgen (in de mate van het mogelijke natuurlijk).
Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 14 Okt 2008 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

[mod] Ik heb je vraag verplaatst naar het onderdeel "Somme." Misschien vind je hier ook al interessante tips, fotoos en andere zaken. Prettige vakantie alvast! Laughing

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 14 Okt 2008 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Site office de tourisme peronne...
Hier vind je reeds een aantal bezienswaardigheden...vroeger kon je er ook een brochure downloaden (telecharger in frans)...weet niet of dat nu nog gaat; maar er is ook een uitgepijlde rondrit over het slagveld die aan de meeste belangrijke bezienswaardigheden passeert...vertrek is of in albert of in peronne...ik zou in peronne starten, daar is een mooi museum waar je allerlei brochures kan krijgen...in albert is ook een museum maar daar weet ik niet of je de brochures kan krijgen...
http://www.somme-tourisme.com/cdt80/somme_tourisme/decouvrez/grande_guerre
pascal
cossee

BerichtGeplaatst: 14 Okt 2008 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hier kan je mischien ook wat tips opdoen, een reisverslag van mij uit 2003 Laughing

http://www.tandartspraktijkvoorhof.nl/somme1.html
Naar boven
edbzulte

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2008 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

Reeds heel wat interessante zaken gevonden op dit forum dat voor mij totaal nieuw is.
Bedankt voor de tips.
Nu nog hopen op een beetje mooi weer volgende week (droog is al goed) !
Groetjes
Eric
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Somme Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: