Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

oorlogskruis

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> BelgiŽ Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Scorpion

BerichtGeplaatst: 06 Jun 2008 20:33    Onderwerp: oorlogskruis Reageer met quote

Beste vrienden,
Het Belgisch oorlogskruis werd ingesteld in oktober 1915 en uitgereikt "voor daden van moed tegenover de vijand" Die periode was BelgiŽ bezet ! , en werden de CdG in naburige landen aangemaakt. Er is een type Delande aangemaakt in Frankrijk ( info Jan van de Vel, met dank). Er zou ook nog een type vervaardigd zijn in de UK. Spink Ltd en Nimrod Dix vermoedden dat de Belgische XdG eventueel vervaardigd werd door medaillisten-graveurs rond Birminham. In mijn zoektocht via Google vond ik enkele fabrikanten in en rond B'ham ...enkel negatieve antwoorden...
Mijn volgende stap was National Archives, Uk. Eveneens zonder resultaat.
Momenteel zit ik in en doodlopend straatje.... en vroeg me af of er iemand onder jullie me verder kan helpen...
met vriendlijke groeten en dank,
Jef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> BelgiŽ Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: