Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Henry Allingham is jarig! 112, wauw!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rifleman T. Cantlon

BerichtGeplaatst: 06 Jun 2008 12:32    Onderwerp: Henry Allingham is jarig! 112, wauw! Reageer met quote

klik

Quote:
Het is niet niets om 112 kaarsjes uit te moeten blazen. Dat ervaarde Henry Allingham, de oudste man van Europa, vrijdag op zijn 112e verjaardag.

Ter ere van de respectabele leeftijd van de Brit brachten gevechtsvliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog een saluut boven een luchtbasis in Lincolnshire.

Allingham, die zelf nog heeft gevochten in de Eerste Wereldoorlog, zegt deze hoge leeftijd te hebben behaald dankzij "sigaretten, whisky en wilde, wilde vrouwen." Ook helpt het om je te verheugen op elke nieuwe dag, adviseerde de veteraan.

Veteraan

De Brit is sinds november 2006 de oudste man van Europa. Toen overleed de 111-jarige Fransman Maurice Floquet. Enige maanden later werd Allingham ook de oudste nog levende veteraan uit de Eerste Wereldoorlog door het overlijden van de 110-jarige Italiaanse veteraan Antonio Pierro.

Van harte! Smile

Overigens klopt de bewering in de laatste alinea niet, maar goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
derwisj

BerichtGeplaatst: 06 Jun 2008 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

In die tekst klopt iets niet; in 2006 werd hij de oudste levende europeaan...maar pas later, toen een italiaan overleed werd hij de oudste veteraan...dan moet die italiaan vanaf 2006 toch de oudste europeaan geweest zijn? Confused
Doet natuurlijk niets af aan de leeftijd van allingham...
pascal
woodhatcher

BerichtGeplaatst: 06 Jun 2008 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 06 Jun 2008 18:28 schreef:
In die tekst klopt iets niet; in 2006 werd hij de oudste levende europeaan...maar pas later, toen een italiaan overleed werd hij de oudste veteraan...dan moet die italiaan vanaf 2006 toch de oudste europeaan geweest zijn? Confused
Doet natuurlijk niets af aan de leeftijd van allingham...
pascal

kan toch wel? als ze allebei 110 zijn, maar met een paar maanden verschil.

mvg Vince

Pvt. James W. Walker, 106th Infantry Regiment.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
derwisj

BerichtGeplaatst: 06 Jun 2008 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

woodhatcher, er kan er toch maar 1 de oudste zijn? En als die italiaan de oudste veteraan was, dan moet hij toch ook de oudste europeaan zijn, want dan is allingham jonger...
pascal
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 06 Jun 2008 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

112! helmpompom

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
woodhatcher

BerichtGeplaatst: 06 Jun 2008 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 06 Jun 2008 19:55 schreef:
woodhatcher, er kan er toch maar 1 de oudste zijn? En als die italiaan de oudste veteraan was, dan moet hij toch ook de oudste europeaan zijn, want dan is allingham jonger...
pascal

daar heb je gelijk in. puh
Kwas eventjes niet aan het opletten.

mvg Vince

Pvt. James W. Walker, 106th Infantry Regiment.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Piron

BerichtGeplaatst: 06 Jun 2008 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Onze veteraan is in 1896 geboren! Al de evoluties en revoluties die hij op alle vlakken heeft mee beleefd en ondergaan.
Naar boven
Matthijs

BerichtGeplaatst: 06 Jun 2008 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

Congratulations!! (stel je voor dat hij ons forum ook bezoekt... Evil )

helmpompom helmpompom helmpompom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Richard

BerichtGeplaatst: 07 Jun 2008 0:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dek dat ik mede namens user Isabella mag spreken als ik hem nog vele jaren wens.
Naar boven
vetje

BerichtGeplaatst: 07 Jun 2008 7:27    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Henry Allingham celebrates his 112th Birthday with a Battle Of Britain Fly-Over at RAF Cranwell in Lincolnshire, north east Britain, 06 June 2008. The Royal Airforce veteran was born on 06 June 1896 in Clapham, south London. He joined the Royal Naval Air Service as an Air Mechanic Second Class in 1915 before being involved in the battle of Jutland ad is the only known survivor. I 1917 henry was promoted to Air Mechanic First Class before being posted to the Western Front, maintaining Sopwith Camels, Pups and Triplanes. After a spell inDunkirk, Henry transferred to the new Royal Air Force in 1918 and served his remaining days in France until the end of the First World War. During the Second World War henry was in a reserved occupation working on counter measures on new German magnetic mines. He was married for 53 years and fathered two daughters who have given him six grandchildren, sixteen great Grandchildren, nineteen Great Great Grandchildren and two Great, Great Great Grandchildren. He is the last surviving member of he British Air Services and the founder member of the Royal Airforce.
Naar boven
vetje

BerichtGeplaatst: 07 Jun 2008 7:28    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Europe's oldest man Henry Allingham celebrates his 112th birthday at he RAF College in Cranwell England Friday June 6, 2008. Allingham's life has spanned parts of three centuries. But extreme age and being confined to a wheelchair didn't prevent Henry Allingham, Britain's oldest living man, from celebrating his 112th birthday in style Friday.
Naar boven
arneken

BerichtGeplaatst: 07 Jun 2008 8:40    Onderwerp: Reageer met quote

gefeliciteerd Laughing

Wat een zonde zou het zijn als dit monumetn zou sterven maar laat hem nog maar genieten van zijn sigaretten, whisky en wilde, wilde vrouwen puh
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
wvanrosm

BerichtGeplaatst: 07 Jun 2008 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 07 Jun 2008 1:33 schreef:
Ik dek dat ik mede namens user Isabella mag spreken als ik hem nog vele jaren wens.

Daar sluit ik me bij aan en wens hem nog vele gezonde seconden toe! Jammer alleen dat de techniek nog niet zover is (althans voor zover ik weet) dat er een back-up van zijn herinneringen aan WO1 kan worden gemaakt en op een driedimensionaal scherm kan worden afgespeeld (met bijpassende marsmuziek uiteraard).

mvg, Wim
Naar boven
Matthijs

BerichtGeplaatst: 07 Jun 2008 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

wvanrosm @ 07 Jun 2008 13:18 schreef:

Daar sluit ik me bij aan en wens hem nog vele gezonde seconden toe! Jammer alleen dat de techniek nog niet zover is (althans voor zover ik weet) dat er een back-up van zijn herinneringen aan WO1 kan worden gemaakt en op een driedimensionaal scherm kan worden afgespeeld (met bijpassende marsmuziek uiteraard).

mvg, Wim

Dat is, in dit geval, het tragische van geschiedenis: alles gaat voorbij...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Paddy

BerichtGeplaatst: 07 Jun 2008 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

"sigaretten, whisky en wilde, wilde vrouwen."

Dan is er voor mij ook nog hoop Cool Smile Very Happy Very Happy Evil Embarassed

There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
"We're doomed, I tell ye!"
Naar boven
arneken

BerichtGeplaatst: 07 Jun 2008 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

hij was trouwens even kort te bewonderen in het één-journaal. Zag er nog kwiek uit voor zijn 112.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 08 Jun 2008 6:49    Onderwerp: Reageer met quote

Long life secrets of oldest man

Mr Allingham said he felt 'on the crest of a wave' on his 112th birthday
Henry Allingham, Britain's oldest man, has joked that his secret to longevity is "cigarettes, whisky and wild women".

Born in Clapton, east London, in 1896, when Queen Victoria was on the throne, the 112-year-old's life has spanned six monarchs and 21 prime ministers.

He has described the current Queen, who he has met on several occasions, as a "lovely lady", and said it was a "great honour" to meet her.

Friends of Mr Allingham have described him as an "incredible man" who remains full of life.

Dennis Goodwin, his friend and chaperone, said: "He is an example to us all. He keeps up with all the events and functions that he is invited to.

"Last year we counted that he had clocked up 47 events which is quite something for a man his age.

"He knows what's going on around him and enjoys the company of people."

Naval battle

But the 112-year-old did not have the easiest start in life.

His father died from tuberculosis in 1898, when Mr Allingham was 18 months old. When he was 19, his mother died.

The teenager then enlisted with the Royal Naval Air Service (RNAS) as a skilled mechanic and a year later, in 1916, he was involved in the greatest naval battle of the World War I, the Battle of Jutland.

A year before the end of the war, he was posted to France to support the Royal Flying Corps, and helped service and rescue aircraft which crashed behind the trenches.

In 1919, after leaving the RNAS, Mr Allingham married 22-year-old Dorothy Cater in Chingford, Essex.

The couple went on to have two daughters, and he now has five grandchildren and 12 great grandchildren.

His wife died 38 years ago, while his daughters both died in their 80s.

Following his armed forces career, Mr Allingham worked in engineering roles, and was in a senior position with car manufacturer Ford by the time of his retirement in 1960.

In 2003, he received France's highest military honour, the Legion D'Honneur, at a ceremony at Eastbourne Town Hall.

In 2004, at the age of 108, he laid a wreath and led the service in the Lord's Prayer at the 90th anniversary of the World War I at the Cenotaph.

To mark Armistice Day in 2005, Mr Allingham travelled to St Omer, near Calais, France, to lay wreaths to fallen comrades.

German greeting

A year later, aged 110, as the oldest British World War I veteran, Mr Allingham met his German counterpart, Robert Meier, 109.

The men greeted each other warmly and laid a wreath at the war memorial near Witten town hall.

Mr Meier said it was "amazing" that both men were still alive and went on to say: "Why did we have to have a war?"

In 2007, Mr Allingham marked his 111th birthday on board the Royal Navy's oldest warship, HMS Victory, at Portsmouth.

A military flypast of aircraft from the Royal Navy's historic flight and the RAF marked the occasion.

Eight of Mr Allingham's grandchildren and great grandchildren and their partners flew from their homes in the United States to join him for his 112th birthday.

On reaching the grand age, Mr Allingham said he felt "on the crest of a wave".

He said: "People ask me how I've done it, and I just say that I look forward to another tomorrow."

Filmpje, foto en © http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/7439458.stm

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Rifleman T. Cantlon

BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 13:45    Onderwerp: Reageer met quote

vetje @ 07 Jun 2008 8:27 schreef:

"Kijk Henry! Spitfires!"
-" Surprised leuk voor je, verkeerde oorlog smoes "
Naar boven
renny

BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

wvanrosm @ 07 Jun 2008 13:18 schreef:

mvg, Wim

Of van al die wilde wilde vrouwen! lijkt me ook zeer boeiend hahaha maar dan zonder de marsmuziek natuurlijk , dat leid af...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: