Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Moorslede

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Studenten en leerkrachten Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tijs

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 18:30    Onderwerp: Moorslede Reageer met quote

hey, zou iemand meer informatie hebben over Moorslede juist voor de oorlog, tijdens de oorlog en dan na de oorlog. en of dat moorslede een frontstad was ofzo of dat het bezet was enz.
danku
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rikkepie

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 19:41    Onderwerp: Moorslede Reageer met quote

Hallo Tijs, Waarvan die intresse in Moorslede? ik ben er geboren , en er woonde tot voor enkele jaren terug nog heelwat familie in Moorslede van me , al wat ik je kan bijbrengen is dat het dorpje al vanaf het eerste oorlogsjaar in Duitse handen was en ook bleef tot op het einde van de oorlog , mijn vaders ooms Leon&Richard Dequae beiden uit Moorslede werden in het Belgische leger ingelijfd om er aan het ijzerfront te strijden jammer genoeg overleefden ze het alletwee niet en staan nu hun namen voor eeuwig in het herinnerings monument gebeiteldt te Moorslede.
Groeten Rik
Naar boven
tijs

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

voor school moeten we een jaarproject doen over gesneuvelde soldaten in WO I die in onze school zaten KSR. En de onze, Camiel Cneut, zijn familie leefde in moorslede en dus had ik graag geweten wat er daar allemaal is gebeurt
Naar boven
rikkepie

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Tja tijs wat er zich in Moorslede geeft afgespeeld tijdens de grote oorlog dat moet ik je heelaas schuldig blijven , wil je echter het verhaaltje van de gebroeders Dequae eens onder de loepe nemen dan verwijs ik je naar Forum Index-Belgische leger 14-18 onder het topic , De grote oorlog ook voor vlaamse jongens.
Rik
Naar boven
arneken

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Nou in 1918 werd er nog redelij hard gestreden om moorslede. Ik geloof ook dat er enkele burgers in 1914 neergeschoten werden door de Duitsers.

ik zocht wat op op google:

http://www.nieuwsbronnen.com/tenbunderen/wo1.html

een handig iets

hoop je te hebben geholpen

groet Arneken
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Studenten en leerkrachten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: