Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

locatie Lost Batallion

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Amerikaanse Leger Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gvdbor

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2005 13:57    Onderwerp: locatie Lost Batallion Reageer met quote

De 77e Amerikaanse Divisie moest in het bos van Argonne het gevecht aangaan met de Duitsers (oktober 1918) olv Maj. Wittlesey.

Ook was hun opdracht om de molen van Charlevaux in te nemen en bezet te houden.

Bovenstaande aldus de film The Lost Batallion.

Weet iemand of hier nog iets van terug te vinden is, of een locatie waar ik het moet zoeken.

Ik ga over 2 weken naar Verdun en volgens mij zit ik bij Romagne aardig in de buurt.

Wie helpt me verder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Merlijn

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2005 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik weet waar het is
Volgens mij is het in de Argonne.
Ik zal het even voor je opzoeken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Emiel

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2005 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

cool,
is er ook nog iets bij te zien?
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2005 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Oef
ik ben er lang geleden geweest.
Maar gloof niet veel.
Aleen die molen gloof ik.
Ik zal eens gaan zoeken in mijn archief puh
Naar boven
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2005 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Uit geheugen zonder opzoekingwerk
Staat er een gedenksteen op de baan
Varennes en Argonnes – Four de Paris
In de buurt van de kronprinz zijne Bunker
Dat is boven la haute cheveauchee
en het prachtig kerkhof van Lachalade

@+
patrick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Merlijn

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2005 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ja
Ik ben niet zo'n enceclopdie puh
Naar boven
Cnock

BerichtGeplaatst: 06 Nov 2005 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

In the Argonne, tussen de dorpen Binarville en Apremont staat een aanwijzersteen, met pijl naar de ravijn waar de 'lost battalion' werd omsingeld.

Cnock
Naar boven
gvdbor

BerichtGeplaatst: 06 Nov 2005 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dat moet dus aan de D442 zijn, klopt dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Emiel

BerichtGeplaatst: 01 Dec 2005 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft er iemand toevallig een foto van de molen van charlevaux? of de restanten ervan?

Van wat er nu van over is.

ik wil die graag nog eens opzoeken als ik in de buurt ben
Naar boven
erik

BerichtGeplaatst: 01 Dec 2005 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Evdbor,
Volgens mij bestaat er van de molen niets meer.Enkel de SITE.De POND is wel nog.
Misschien kan volgende link je verderhelpen:
http://66.249.93.104/search?q=cache:5HDw2FEZQ6MJ:www.longwood.k12.ny.us/history/upton/trip.htm+site+charlevaux+mill&hl=nl
Als hij niet klikbaar is,sorry.Ik moet nog wat oefenen,
Erik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
erik

BerichtGeplaatst: 01 Dec 2005 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Evdbor,
Er zouden enkel nog FOX HOLES te zien zijn,
Erik
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 01 Dec 2005 23:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht dat de ruine er nog was
Maar kan er naast zitten.
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 02 Dec 2005 7:41    Onderwerp: Reageer met quote

Fox holes, zijn dat die ingravingsputjes zeg maar?
Naar boven
erik

BerichtGeplaatst: 02 Dec 2005 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Evdbor,
Ja,
Erik
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 03 Dec 2005 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

ja die hebben we wel gezien,
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2007 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

Hier een foto van de locatie:

En ja, de kruisjes die ik zomer vorig jaar en november vorig jaar had geplaatst stonden ernog Smile

Volgens oude kaarten in een oud Amerikaans blauw boek (ben de titel kwijt) zou dit het voormalige Charlevaux Mill kunnen zijn.
Naar boven
etappe gent

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2007 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Net terug van een natte fronttoer in de Argonne. Zaterdag namiddag enkele uren zon. Voor de rest regen, regen ,regen....

Ter info: De kruisjes aan het monument naast de weg van apremont naar charlevaux staan er nog altijd.

@ emiel : "Volgens oude kaarten in een oud Amerikaans blauw boek (ben de titel kwijt) "

Het boek is dat niet : American Armies and battlefields in europe uit 1938 uitgegeven door de american battle monuments commission.
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2007 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, zo heet dat boek ja!
Naar boven
etappe gent

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2007 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

De auto achter jou is de auto van de man uit het romagne museum?

Wij deden enkele rommelmarkten in de buurt en we kwamen hem daar iedere keer tegen . Leuk contact trouwens.
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2007 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt inderdaad,
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2007 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Voor enorm veel informatie over het 77e:
http://www.homestead.com/prosites-johnrcotter/lost_battalion.html

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

Lost Battalion storyboard update!

Greetings all! At last - we are entering the final leg of the journey! I have beenwaiting to hear about a possible boost to our project and it has definitelycome. There has been a French organization working with the American BattleMonuments Commission to place a new memorial to the Lost Battalion near thesite of the action. I have seen the artist's rendering of the memorial andit will be both a beautiful and fitting tribute to 'our' men. Well, thanksto the hard work of our friend Mssr. Frederick Castier, of the Arthur Tozar1st Division Museum in Calais and the McCormick 1st Division Museum inWheaton Illinois, our project has been tied in with the new French project!Therefore, when our storyboard is put up, it will be standing near to thenew French monument to the Lost Battalion to tell the story of whathappened. This is a fantastic turn of events for us and means that theAmerican battle Monuments Commission is now firmly behind our project -which is always a good thing! I am working with the Assistant CemeteryDirector, Mr. Scott Desjardins, and he is excited And enthusiastic aboutworking with us, as are the Mayor of Binarville (the Pocket is in thedistrict of the town of Binarville), as well as the director of the Frenchefforts, Mssr. Julian Schnieder.

Basically, what this means is that all thehard work of everyone who has lent a hand in this project over the last yearis finally paying off! You all can be proud of what we are accomplishing. Abit of additional history in the story of the Lost Battalion is playing outbefore us, 90 years after the action, and we are all a part of it. The location: As there is no parking actually at the Pocket, theFrench commission has decided for safety's sake, that the new memorials willbe placed in an area where there is some parking. Consequently, the Frenchmemorial and our board will be placed at the foot of Hill 205 right alongthe Binarville-La Viegette road and just a short way south of where theCharlevaux Mill was located. This is some distance west of the Pocket, onthe west side of the pond that is now where the drill field was off the leftflank in 1918. (See the final chapter of my book and the maps in the finalchapters of the Pocket episode for a better understanding of the location.)I will be sending a map out in the future with the location marked on it tomake things a bit easier for everyone to understand. Basically, when onestands at the new memorial sites, one would be looking in a northeasterlydirection to see the rear left of the Pocket.

The view would be a groundlevel view of what the Germans operating the trench mortar to the rear ofthe left flank saw in 1918 (though they were farther up the slope of Hill205). The biggest reason it is being put here is due to the possibility ofparking a tour bus. Tours of the Argonne battle sites are being planned forthe future and once the bus is parked, folks will be led on foot up aroundthe corner to the actual site of the Lost Battalion action and the original,older memorial. It will be much safer than trying to park a tour bus along anarrow two lane country road, and it will help control the flow of peoplemaking their way down the hillside where the actual Pocket is located, whichcauses damage to the site (which is also on privately owned land now).

Thishas been well thought out, and I agree with these premises. The next step for us now is to order up the board. I need to makesome final adjustments to the text, as the board will be in a differentlocation from where I had originally anticipated it to be, and then have ittranslated to French, as it will be in English and French. I would like tosee it with a German translation as well, but I will need to see what wehave for space. There will be period photos of the landscape on the board,as well as pictures of all seven Medal of Honor recipients for the action.Over the next few days I will be compiling a list of who needs to tell meyet what they want on the board as far as their contribution memorial go. Istill have not heard from some of you and this will be the final task, nextto the translations. A preview of the layout will be sent to everyone aswell. Next item: Travel.

I know that several of you have booked withBartlett's to make the journey over to be there for the grand unveiling.Please note that there will now be TWO ceremonies - a private one just forour group (and the Sgt. York people of course) on Saturday, October 4, withtours on the 5th, and then the grand public unveiling of both the Frenchmemorial and our board on Tuesday, October 7. If you cannot be there for theOctober 4 ceremony, perhaps you can make the Tuesday the 7th deal. As I saidbefore, I will be arriving in the Argonne some time in the afternoon of the2nd and will available for whatever anyone needs after I get there and getchecked in. I will let everyone know where I will be staying in the future,as I know there a couple of you that wanted to corral me for private tourson the 2nd and 3rd. I need to urge you once again - if you have been on thefence about going on the Bartlett's tour, get off the fence and book itnow!!! They are filling up FAST last I knew (Mr. Bartlett - please contactme and let me know how many seats you have left for us, if you would).Otherwise, you will be left to your own designs to get into the Argonne. Inthe event that this happens, please contact me, for I will be able to helpyou no problem.

That's about all right now. I will be in contact again next week with moredetails, and you can expect to get more regular updates from here on out aswe draw closer to the event. Once again, let me say thank you to all of youfor caring enough to make this happen, and for your trust in me. Thecomplete story of all of it will be told in the memorial booklet beingplanned that all who contributed will get for free, and which will madeavailable to the rest for a small nominal charge later on. This booklet willbe available some time after we get home, and will be in time for Christmasand New Year gift giving. Without all of you who helped in the thousand waysneeded (as well as donating money) this project would still be just an idearolling around my melon.

Together, we have just about accomplished animportant step in Lost Battalion history toward insuring that the men andtheir deeds will not be forgotten for another generation. As always, with questions or comments feel free to call or e-mailanytime.EVENT CLOCK: 155 days to go.With warmest regards,Robert Laplander (414) 333-9402

Uit de mail, met dank aan jos.lagae

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Amerikaanse Leger Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: