Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

LeopoldsOrde 1915 Ridder Alfred MOULIN

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Luikenaar

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2011 22:08    Onderwerp: LeopoldsOrde 1915 Ridder Alfred MOULIN Reageer met quote

Hallo,

1) Alfred MOULIN ( Tournai 1884 - Leopoldsburg 1928) werd als soldaat van het Genie op de IJZER door Albert Iste als Ridder van de Leopoldsorde benoemd (OJA 30/01/1915 - KB nr 2492 van 30/01/1915). Ik ben in het bezit van zijn benoeming.

Bovendien hij werd als onderofficier in 1915 genoemd. Dus, werd hij kursurssen in Frankrijk verplicht te volgen? Waar? Hoe het weten?

2) Hij was tot zijn pensioen [u]na de oorlog [/u] in Beverloo gekazerneerd.

Volgens de gegevens van zijn militaire dossier:
- "C.T.H." van Beverloo op 6/09/1919
- 1DA op 15/09/1920
- 11de Cie - 1DA - " Camp des Transports Hippomobiles" op 8/02/1921
- 1ste "Corps des Transports" op 1/04/1925.
NB: hij werd op 1/06/1926 (overeenkomstig KB 17/03/1926; dus op welke voorwaarden ?) gepensioenneerd.

3) Ik zoek op:
- één foto van hem met alle zijn militaire dekoraties. Wat bestaat er één?
NB: Het zilveren kruis van militaire Ridders " [i]met een diameter van ca 40 mm, is opgehangen aan een wijnrood lint met een breedte van 37 mm. Het wordt door burgers in het knoopsgat en voor mensen in uniform op de borst gedragen[[/i] bron:www.orderofleopold.be
Waar zijn de archieven van de LeopoldsOrde voor 1934 bewaard?
- alle dokumenten en fotos betreffende hem; en namelijk als onderofficier in Kamp van Beverloo.

4) Ik weet dat hij :
- in 1920 met GOEWIE Marie Marguerite getrouwd is. Maar ik bezit hun huwelijksakte niet (in Leopoldsburg of Tournai ?).
- 2 kinderen had: een dochter en een zoon Léopold (° ca 1921). Maar ik bezit de geboortesakten niet (in Leopoldsburg of Tournai ?).
- met zijn familie in Leopoldsburg woonde

Dank U bij voorbaat,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
guygoewie

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2012 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Alfred Moulin moet 2 keer getrouwd zijn geweest. Uit het huwelijk met Goewie Marie Marguerite is slechts één zoon geboren: Leopold (Leo, Loulou) en dat is (was) mijn peter. Zoon Leopold was van opleiding architect en werkte als archeoloog bij een of ander ministerie. Goewie Marie Marguerite was de zuster van mijn vader (Goewie Charles, Ferdinand).Samen met nog een zus (Goewie Méline echtgenote Lucien Aerts) baatten zij in Leopoldsburg het hotel Au Prince Royal uit.
Vriendelijke groeten.
Guy
guygoewie@hotmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Paddy

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2012 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

De brigadier-vrijwilliger Moulin A.R. van het vervoerkorps der 3é Legerdivisie, om de wilskracht en toewijding die hij heeft betoond met, alhoewel gewond, gedurende een beschieting de eerste zorgen aan een zwaar gekwetsten zijner manschappen te hebben toegediend.

There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
"We're doomed, I tell ye!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Paddy

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2012 13:43    Onderwerp: Re: LeopoldsOrde 1915 Ridder Alfred MOULIN Reageer met quote

Luikenaar @ 16 Apr 2011 23:08 schreef:
[knip]

3) Ik zoek op:
- één foto van hem met alle zijn militaire dekoraties. Wat bestaat er één?

Dank U bij voorbaat,

Als je deze niet vindt in de schoendozen bij de familie of de fotoalbums wordt een hopeloze zoektocht.

There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
"We're doomed, I tell ye!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
guygoewie

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2012 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de foto gevonden. Graag een email adres, zodat ik een digitale kopie kan doorsturen. guygoewie@hotmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: