Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Zonder discussie of mededeling

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 20:38    Onderwerp: Zonder discussie of mededeling Reageer met quote

In http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=10837 lees ik dat ‘meerdere users ons er op attent hebben gemaakt dat het (=slow chat) ergerlijke vormen aanneemt. Daarom is de volgende maatregel genomen: ‘Vind er toch Slowchat plaats in een topic waar het niet thuis hoort dan zullen wij als Crew de post zonder discussie of mededeling verwijderen.’

Ram(!!!), slotje erop. Dit om ‘het oude niveau’ te waarborgen en dat namens de hele Forum Eerste Wereld Oorlog Crew.

En wie zijn die meerdere users dan wel? De Vondels en de Kluk Kluks? Moet nou iedere spontaniteit meteen de kop worden ingedrukt? ‘Ergerlijke vormen?’ ‘Zonder discussie of mededeling.’ Waar doet het me toch aan herinneren?

Volgens mij ziet de hele Forum Eerste Wereld Oorlog Crew spoken en dat zou het forum weleens op den duur de kop kunnen kosten. Want juist het feit dat zo’n overgroot deel van de users zich beschaafd en gepast weet te gedragen is de kracht van FEW. Keer op keer blijkt dat er respect is voor andermans mening. Mag er dan een beetje ruimte zijn voor een grapje of andere slowchat? In plaats van dankbaar te zijn voor de manier waarop het forum zich ontwikkeld heeft, komen er ineens nieuwe regeltjes. Politiek is uit den boze en taboe, post kan zonder discussie of zelfs zonder mededeling worden verwijderd. Pure verschraling, gebrek aan vertrouwen in onze users en ik krijg bovenal het idee dat het Hans Moliervirus zonder enige reden flink aan het toeslaan is; overmatige behoefte aan sturing en totaal onbegrip over wat er leeft. Eigenlijk een cursus ‘hoe vervreemd ik users van hun stek’.

Het FEW begint uit zijn jasje te groeien, heeft groeistuipjes en vergeet waar het potje met Pokon is gebleven. Dat potje staat naast het boek met als titel ‘Blijf gewoon jezelf’.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop dat ik je kan laten zien dat het niet zo zwart is als je hier schetst.
Bijvoorbeeld de Klucks en Vondels zijn juist niet de mensen die klagen.
Het zijn gerespecteerde users als Roma, waarvan ik hier een voorbeeld heb:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?p=162925&highlight=#162925

en bijvoorbeeld dit topic:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=10625.
De ruimte voor een grapje en wat slowchat blijft! Het is niet zo dat we zomaar van alles gaan verwijderen.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Het zijn juist gerespecteerde users als Roma die me via pb vertellen dat ze zich door allerlei regelgeving steeds minder lekker in hun vel voelen!
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Maar laat je oren maar lekker hangen naar de crew van FEW die allerlei signalen oppikken en zonder discussie of mededeling gaan afsluiten. Een hele vooruitgang. De dood in de pot.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je, en dát vind ik nou zo jammer, post het dan in feedback, de ene helft stoort zich, de andere helft stoort zich niet en daar moet je dan maar een oplossing in zien te vinden?

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wilde het posten in een topic dat toepasselijk was. Maar dat was OP SLOT! Nou kan het laat zijn, maar ik post nu toch in feedback?
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

Welke dan?
De mededeling? Was geen topic maar een mededeling.
Ik verwijs verder naar feedback.
Als je de regels van het forum naleest zie je dat het er ook niet in opgenomen is.

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij post ik nu toch echt in feedback. Noodgedwongen omdat een ander topic gesloten is. Dit kwam zeker omdat meerdere users de crew er op attent hebben gemaakt dat het (=slow chat) ergerlijke vormen aanneemt. Tjonge jonge, wat waren dat ergerlijke vormen! Strenge regelgeving was wel het minste. Wat kunnen we als forum nog meer verbieden?
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Er IS ruimte voor een grapje en een losse opmerking.
Alleen hebben we de laatste maanden een hausse van flauwekul op het forum laten binnen sluipen.

Er worden geen slotjes geplaatst. Onzin wordt weggehaald.

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

Kun je om misverstanden te voorkomen even het 'oude niveau' definiëren?
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kreeg toch de indruk dat op http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=10837 een slotje zat.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 01 Okt 2007 23:02 schreef:
Ik kreeg toch de indruk dat op http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=10837 een slotje zat.

Klopt, het was als mededeling bedoeld, maar iedereen ging er al in posten wat niet de bedoeling was, de discussie erover liep al in:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=10625
vandaar.

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Oh vandaar.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

Maar kun je voor het gemak toch nog even datgene aangeven dat taboe is om het over te hebben op ons forum? Dan weet ik me te houden aan de regels van waar ik me ooit thuisvoelde.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 01 Okt 2007 22:53 schreef:
Alleen hebben we de laatste maanden een hausse van flauwekul op het forum laten binnen sluipen.

Mag er even een Chineesje naar buiten?
Naar boven
Roma

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 0:37    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 01 Okt 2007 22:06 schreef:
...Het zijn gerespecteerde users als Roma, waarvan ik hier een voorbeeld heb:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?p=162925&highlight=#162925

...

Ben toch terug even ingelogd en nee, ik kom niet uit mijn waskot, ik kom van de bioscoop.
Ik zou het echt zeer spijtig vinden dat ik met mijn beslissing, zoals hierboven aangehaald, aan de basis zou liggen van een zware principiële discussie.
Laten we toch de kerk in het midden houden a.u.b.
Het is volgens mij aan de moderatoren om, bij het zwaar ontsporen in een topic, tijdig in te grijpen en de "overtreders op de vingers te tikken".
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 0:46    Onderwerp: Reageer met quote

Met je eens Bob. Volkomen! Maar wanneer was er sprake van 'zwaar ontsporen'? Verveelt de crew zich? Waar was de 'hausse van flauwekul' eigenlijk? Heb ik iets gemist?
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 0:55    Onderwerp: Reageer met quote

De laatste maanden...
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 4:53    Onderwerp: Reageer met quote

Komaan Richard, je moet eens eerlijk en ernstig blijven hé. Het is niet dat de mods hier plots overal beginnen posts te verwijderen en zo. Het is alleen een feit (ik vind dat bijvoorbeeld, maar ook een heel aantal andere users) dat bepaalde discussies verzanden in slowchat. Dit komt het niveau van ons forum, het gebruikersplezier enz. niet ten goede. Bepaalde users slaan in discussies hun haak erin zonder iets bij te dragen aan het debat. Ik ben akkoord dat daarbij ingegrepen moet worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dit wordt een evenwichtsoefening.
Ik begrijp de beide partijen.
Ik heb ook voor een deel het vuur aan de lont gestoken de laatste weken, zonder dat ik de intentie heb om “mod” te worden. Hoewel sommige dat wel denken….

Persoonlijk vind ik het vervelend mijn tijd te moeten steken om steeds te gaan navigeren naar veelvuldige en nietszeggende postings. Uiteindelijk is er geen tijd meer om zelf nog een deftig onderwerp op papier te krijgen en wat bij te dragen tot een kwaliteitsvolle uitbouw van het forum.

Ik denk wel dat iedereen weet als we het hier over slowchat gaat, waar we het over hebben. Even een grap of een prikje tussendoor kan volgens mij wel. Zolang dit maar geen opeenstapeling wordt van flauwekul met een afwijken van het onderwerp tot gevolg.
Ik dacht dat we ondertussen akkoord gekomen waren over de Yvonne blik + Mad maatregel. Ik moet zeggen dat ik ook een beetje verwonderd was als ik gisteren de mededeling zag. Misschien is het beter om bij niet-beledigende postings deze gewoon te verplaatsen naar de rubriek “algemeen”? Dit met een PB naar de betrokkene om deze attent te maken op het waarom van deze handeling.

Met reacties gericht tegen users ligt het moeilijker. Waar ligt de grens tussen een opmerking maken en iemand beledigen? De voorbije dagen heb ik ook zwaar gereageerd op de persoonlijke websites van twee users. Ging ik over de lijn? Ik wou enkel maar stellen dat ik me niet kan vinden in de houding van die personen, of ze nu jong of wat minder jong zijn heeft geen belang. Blijkbaar is de oudste hardleers. Ik heb het niet echt op de personen, indien zij die, volgens mij niet te tolereren activiteiten, achterwege laten is er voor mij verder geen enkel probleem.

Echt persoonlijke aanvallen horen niet in het openbaar gegooid te worden. Als je dit toch wilt kan dit steeds per PB. Niemand heeft een boodschap een strikt persoonlijke aanvallen en beledigingen. Het komt het niveau van het forum zeker niet ten goede.

Het onderwerp “politiek” is ook weer zo’n moeilijk iets. Ik kan Richard begrijpen dat hij graag aan een rondje politie doet. Maar je moet toch opletten dat het forum niet een bepaalde visie en kleur opgeplakt krijgt.
Misschien een duidelijk bericht in die rubriek dat de berichten de persoonlijke visie zijn van de poster en niet van het forum in het algemeen en van de andere users in het bijzonder. Kan dit een oplossing zijn?

In mijn job heb ik er altijd naar gestreefd de mensen aan te zetten tot een zekere houding van zelfdiscipline.
In het begin vraagt dat van de leidinggevende een beetje werk om de juiste norm duidelijk te stellen, zonder zware regels of maatregels te moeten stellen.
Eens iedereen weet waar zich aan te houden is dit voor iedereen de meest aangename omgeving om te evolueren.

Ik hoop dat we dit hier ook kunnen bereiken en dat we onze toch gewaardeerde users kunnen blijven houden.
Naar boven
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

sorry... twee maal geklikt.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 8:56    Onderwerp: Reageer met quote

Vraag,
Als er dit gestaan had:

Als bij het slowchatten de Yvonne blik + Mad niet meer werkt, worden de overduidelijke offtopic berichten verwijderd.
( Berichten als, Hoi Piet, Ik zie je vanavond nog wel hč, en meer van dat soort berichtjes)

Dan bleef de boodschap dezelfde, maar de toon anders.

Naar boven
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 9:00    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
een rondje politie doet

Moet uiteraard "politiek" zijn hé.

@ Yvonne
Mensen zijn soms zo een gevoelige beestjes hé Wink
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Vertel mij wat Wink

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Oké dan. 'De laatste maanden' is er zo'n 'hausse van flauwekul' dat de mods niet meer met hun middelen uit de voeten kunnen en dat er nieuwe regels moeten worden gesteld.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

Richard, ik beloof je met m'n hand op m'n hart, dat ook al gaan er users in een door jou geopend serieus topic 4 pagina's alleen maar over "hoi maat, etc etc etc etc" er niet gemodereerd zal worden in jouw topic.

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi. De woorden 'zonder discussie of mededeling' stuiten me tegen de borst.
Naar boven
vetje

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Maak dan een 'offtopic thread', waar iedereen zen zegske kan doen en wat stoom kwijt kan.

Ik zag het al op andere forums ook.
vb:
http://www.9lives.be/forum/forumdisplay.php?f=68
' [OT] Nursery education '

Soort van Slowchat.

Ik kan verstaan dat sommige topics 'verziekt' worden door nutteloze opmerkingen en comments. Maak het lezen van nuttige informatie er dan ook nie makkelijker op.

Ik denk dat iedereen wel eens offtopic gaat, of eens een smiley teveel zet. Maar zolang het binnen de perken blijft moet dat kunnen.

Ik vind het niet echt een regelgeving maar meer iets van noodzaak om toch wat orde te hebben op het forum.
Een forum vol spam / slowchat verliest veel van zijn waarde.

Mijn kleine bijdrage. Schiet me nie af, tot donderdag x
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

We hebben ook een oftopic-thread. Algemeen Chat bijft gewoon bestaan Smile
Naar boven
vetje

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

De actuele gebeurtenissen is wel gesloten. En een specifieke zever thread is er nu nie echt.
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Actuele geburtenissen is bij mij gewoon open hoor...
Naar boven
Rozemarijn

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dito bij mij, daarnaast, actuele gebeurtenissen is nu niet bepaald een off topic tread, algmene chat daarentegen... Dat moet toch genoeg zijn?
love4history

BerichtGeplaatst: 03 Okt 2007 7:41    Onderwerp: Reageer met quote

Vetje... actuele gebeurtenissen is niet dicht... je moet enkel inloggen vooraleer je het te zien krijgt...
én akkoord met de opmerkingen hierboven dat actuele gebeurtenissen NIET gelijk is aan algemene chat (=slow chat, ="specifieke zever thread" als je er behoefte aan hebt...)

"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum"
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: