Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Duitse verdwenen kerkhoven

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vetje

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2007 9:18    Onderwerp: Duitse verdwenen kerkhoven Reageer met quote

Ik ben in feite op zoek naar de plaatsten waar de Duitse kerkhoven gelegen waren voor de ontruiming ervan.

Namelijk het Duits militair kerkhof van Westrozebeke, Staden en de Vijfwegen (Westrozebeke).

Ik heb al verschillde info over de kerkhoven zelf, maar nng steeds geen plaats.

Westrozebeke:
Deze Duitse begraafplaats bevond zich op 366 ten noordoosten van het dorp, langs de weg naar Hooglede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
.303

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2007 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Vetje

Hebt U op "Varlet Farm"de trenchkaart bekeken? Daar staat namelijk Westroosebeke mooi op en mogelijk ook de informatie die U zoekt ingetekend. Er staat voldoende bijgetekend in rood op de kaart, althans.
Mijn verlof heb ik pas in Westrozebeke doorgebracht op de Duitse bunker vlak bij Puzzlewood. De eigenaar zegt dat er nog voldoende gangen en zelfs een Duits Hospitaal nog ergens onder de grond zit aldaar. Weet U daar meer van?

.303
Naar boven
arneken

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2007 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

het kerkhof menen- wevelgem bestaat uit 50 verschillende kerkhoven die samengebracht zijn tot 1 groot kerhof in de jaren 50. als het je interreseert kan ik mischien enkele foto's nemen of de namen doorgeven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
vetje

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2007 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Kdenk dat ze alles overgebracht hebben naar Langemark.

Varlet Farm trechkaart, neen, moet ik dus doen.
Puzzle Wood? Duitse bunker in WRB? Help?

Het Duitse Hospitaal weet ik +- zitten ja, maar daar zijn geen ingangen meer naar. Ligt naast het bedrijf Westvlees. Een andere Dugout is zo'n 4 tal jaar geleden ingezakt en weet ik ook zitten. Er zijn er idd ng meerdere.
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2007 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

Van Westrozebeke zijn er 1.218 doden overgebracht naar Langemark, van Staden 1.562 en van Staden-Vijfwegen 339. Dit zijn de officiële cijfers en slaan meestal alleen op de geďdentificeerde doden. In de jaren '20 en '30 was er al een eerdere concentratie doorgevoerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
vetje

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2007 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je toevallig waar de kerkhoven lagen?
Naar boven
.303

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2007 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Vetje

Weetukik meer als U? Varlet farm heeft de expositie van de Royal Naval Division, met als pronkstuk een orginele trenchkaart. Schitterend stuk, ga gauw kijken en neem Uw camera mee. Het moet er erg druk zijn geweest afgaande van de hoeveelheid rode lijnen op die kaart die de tot dan toe bekende loopgraven en versterkingen laat zien.
En hier de bunker in Westrozebeke. Mocht je op bezoek gaan, doe ze de groeten uit Olland, van Dirk en familie.

[img][/img]
Naar boven
patten

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2007 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

en in hooglede-gits was er ook een begraafplaats in 14-18 op de plaats waar nu het rusthuis staat (dat is de gitsberg naar beneden rijden en op het eind rechts ligt het tehuis) en alle soldaten zijn toen later overgebracht naar het huidig kerkhof in hooglede
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
vetje

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2007 8:07    Onderwerp: Reageer met quote

.303 @ 17 Aug 2007 17:06 schreef:
Dag Vetje

Weetukik meer als U? Varlet farm heeft de expositie van de Royal Naval Division, met als pronkstuk een orginele trenchkaart. Schitterend stuk, ga gauw kijken en neem Uw camera mee. Het moet er erg druk zijn geweest afgaande van de hoeveelheid rode lijnen op die kaart die de tot dan toe bekende loopgraven en versterkingen laat zien.
En hier de bunker in Westrozebeke. Mocht je op bezoek gaan, doe ze de groeten uit Olland, van Dirk en familie.

[img][/img]

Kan het me zelf niet oriënteren :/
Naar boven
vetje

BerichtGeplaatst: 06 Apr 2009 14:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe heete die eigenaar trouwens?
Kan die bunker echt niet vinden Neutral
Naar boven
Grenadier

BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 4:24    Onderwerp: Staden etc Reageer met quote

Er was vorig jaar een tentoonstelling in de kerk te Staden.
De genoemde begraafplaatsen werden daar ook behandeld. Misschien even navragen wie de samensteller was.
kan bij de cultuurdienst gina.pype@publilink.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
vetje

BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 7:58    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: