Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Acoustic Shadows

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Kunst Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BS

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2006 10:41    Onderwerp: Acoustic Shadows Reageer met quote

Graag wil ik de leden van dit forum en alle andere geinteresseerden wijzen op de onlangs verschenen, indrukwekkende cd "Acoustic Shadows" van de Eindhovense musicus Ron Boots.
Deze concept-cd is opgedragen aan de Onbekende Soldaat, hij die z'n leven gaf op het slagveld, geestelijk getraumatiseerd en/of lichamelijk zwaar gewond. Het is ook een protest tegen oorlog in het algemeen, de zinloosheid ervan.
Inmiddels is een promo van deze cd naar het Hr Chielens van Flanders Filed museum in Ieper gestuurd alsmede naar het Oorlogsmuseum in Nederland

Ik vroeg mij af of er bij de herdenkingsperiode in 2007 mogelijk geinteresseerd is in een live-versie van deze muziek, die uitstekend zou aansluiten bij het onderwerp oorlog en W.O. I;
Inmiddels wordt er gewerkt aan een multimedia-presentatie voor bij de muziek, maar iedere hulpdaarbij is zondermeer welkom daar het nog niet duidelijk is ook dit te realiseren is.

Misschien heeft/weet u een goede lokatie waar dit concert zou kunnen plaatsvinden, wellicht kunt u hierover van gedachten wisselen met andere musea/belangenverenigingen etc. in uw regio;
mocht u andere ideeŽn hebben, gelieve dat dan ook te laten weten.

U kunt vast een voorproefje van deze indrukwekkende cd horen en zien op http://www.groove.nl/cd/g/gr-125.html

Ik hoop graag spoedig van u te horen.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Vriendelijke groet ,

Bert Strolenberg

Journalist E-dition Magazine

(www.e-ditionmag.com)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2006 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Die hadden we al:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=5747
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=5748

Ik doe die andere topics even dicht, gaan we hier verder.

Smile
Naar boven
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2006 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Niemand die een reactie heeft? Er zijn vast mensen die de previews beluisterd hebben?
Naar boven
Wienne

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2006 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

Nu pas deze thread ontdekt, ik kende Ron Boots al van zijn e-mail lijst met nieuwegheden in zijn winkel (Groove.nl). Nog geen muziek van hem tot nu toe zelf in bezit of gehoord.

Electronische muziek is een van mijn passies. Zo te horen past Ron Boots daar mooi in, donkere atmosferen, mooie sequences... jummie... denk dat ik een bestellingske voel aankomen...

Zou inderdaad heel mooi zijn om zoiets te plannen in de 2007 herdenking. Liefst ergens in open lucht, tegen de achtergrond van ťťn of ander monument.

Nu weet ik ook dat EM en zeker dit genre ervan maar een beperkt publiek aanspreekt, maar er moet toch iets te kunnen doen zijn als kleinschaliger concert (het moet niet altijd folk of kleinkunst zijn!!!!).

Ik heb nog Klaus Schulze gezien in Gent in het historisch kader van de st. Pieters abdij en dat was fantastisch mooi. Er was niet veel volk, tegelijkertijd waren er nog een hele groep andere optredens van onder andere TC Matic (Nu verraad ik mijn leeftijd Smile) die meer volk trokken, maar sfeer was er des te meer!

Veel succes!

Wienne's site
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Kunst Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: