Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Calling Home Ceremony Canadese First Nations in Ieper/Vimy

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marcston

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2006 19:42    Onderwerp: Calling Home Ceremony Canadese First Nations in Ieper/Vimy Reageer met quote

Eergisteren werd ik ZEEEEER positief verrast toen ik de post opende,

Er zat een DVD bij uit Regina, Canada van Nelson Bird, reporter aboriginal affairs.

Op de DVD stond de documentaire calling home. Een documentaire over de calling home ceremony van de first nations in Vlaanderen.

De Calling home ceremony is bedoeld als remembrance en om de spirits weer op te roepen, deze bestaat uit 4 dagen vasten, sweatlodges en allerlei ceremoniele dansen. De documentaire is afgelopen en dit jaar gemaakt en de ceremonies waren erg indrukwekkend, zeker ook de dansen onder de menenpoort.

De vader van Nelson Bird landde op Juno Beach, de grootvader vocht in WO 1

Marc
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2006 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

Zie ook:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=2194
Naar boven
marcston

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2006 20:06    Onderwerp: Inderdaad dat is het onderwerp van de documentaire Reageer met quote

Hee leuk,

Ik heb zelf de dagen gemist.

Wel een grappig verhaal hoe ik aan de DVD gekomen ben.

I ging in October vorig jaar een weekendje naar Normandie. Daar kwam ik op Juno Beach zondagmorgen heel vroeg een filmploeg tegen.

Ik raakte aan de praat over hun werk. Nelson Bird en zijn team verbleven in Lille en kwamen op en neer om te filmen en een normandische herdenking bij te wonen. Ik kreeg wat speldjes van de first nations en besloot daarna ze een boek met stafkaarten van de eerste wereldoorlog te geven.

Nelson zei dat hij mij de DVD op zou sturen. Ik was het totaaaaaaaaaaal al vergeten totdat ik vrijdag de documentaire in de bus vond.

Ondertussen heb ik mijn vakantieplannen al een beetje bijgesteld, ipv alleen Alaska steek ik nu ook de grens over naar de Yukon om daar wat first nations te bezoeken. (sasketchewan is helaas wat te ver:)

Marc
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: