Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Beeldenstorm Zillebeke

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2018 22:08    Onderwerp: Beeldenstorm Zillebeke Reageer met quote

Hallo,
"beeldenstorm"Zillebeke.
Men kon ook bv.25 euro per beeldje gevraagd hebben voor een of ander goed doel.
Waarschijnlijk waren dan wel wat minder liefhebbers opgekomen....
Groeten.Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2018 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

STORMLOOP OP BEELDJES CWRM IN DE PALINGBEEK
https://www.focus-wtv.be/nieuws/stormloop-op-beeldjes-cwrm-de-palingbeek

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2018 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.focus-wtv.be/nieuws/nu-al-honderden-beeldjes-van-cwrm-meegenomen

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2018 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.focus-wtv.be/nieuws/beeldjes-genoeg-stormloop-niet-nodig-palingbeek

Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2018 0:51    Onderwerp: Reageer met quote

In artikel van HLN lees ik dat je één of meerdere beeldjes mee mag nemen.
Ik weet niet hoe het zit, maar zijn die beeldjes vooraf door mensen betaald en neergezet? Dan hebben die toch voorrang op hun beeldje? Of ziet ik dat verkeerd?

https://www.hln.be/regio/ieper/eerste-gegadigden-al-met-beeldje-naar-huis~a62d6484/

Citaat: "Vanaf donderdag 15 november tot en met 20 december kunnen geïnteresseerden elke dag tussen 8.30 en 16 uur beeldjes ophalen. “Je hoeft daarvoor geen afspraak te maken, reserveren is ook niet mogelijk”, klinkt het. “Mensen die een beeldje komen halen, kunnen hun wagen parkeren aan de parking aan de cafetaria. Vanaf daar kan je de weg naar de installatie volgen, waar begeleiders op het terrein aanwijzingen geven uit welke zone je een of meerdere beeldjes mag meenemen. Het terrein kan er modderig bijliggen, dus best je laarzen meebrengen.”
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2018 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vroeg dat ik tijdens mijn driedaagse verblijf in het Ieperse (9-11 november) wegens uitzondering drie beeldjes mocht afhalen, wat ik (tot had ik er begrip voor) aannam.
Iets later werd me een treiterig bericht gestuurd dat ik per uitzondering mocht komen op...jawel : 12 november).
Na het zien van het eerste filmpje walgde ik gewoon en heb de volgende niet eens meer bekenen.
Wel heb ik volgend bericht vol walging (iedereen mag het lezen) zonet verstuurd :

Beste,
Een regelrechte schande vind ik.
Zoals ik hieronder reeds meldde, heb ik drie beeldjes gevraagd, waarvan ik eentje zelf maakte in Turnhout, eentje betaalde ik tijdens mijn bezoek en nog eentje betaalde ik voor iemand die zeer ernstig ziek is.
Ik was drie dagen in het Ieperse tot 11 november, kan niet langs komen wegens het organiseren van een tentoonstelling.
Nu word ik verplicht om haast 400 (VIERHONDERD !!!!!) km te rijden om ze eens snel te komen afhalen, iets wat ik niet eens voor 20 november kan doen.
Jaren lang kom ik jullie richting uit en vond dat er steeds respectvol omgesprongen werd met de herdenkingen, maar onderstaande link verteld me dat jullie de ballen respect tonen voor mensen die dit wel tonen.
https://www.focus-wtv.be/nieuws/stormloop-op-beeldjes-cwrm-de-palingbeek
DRIE beeldjes zouden op 11 november gemist worden, nu worden ze met tientallen meegenomen, zelfs vertrappeld.
Je kan er gif op nemen dat er binnenkort voor grof geld te koop zullen aangeboden worden op rommelmarkten en 2de -handssites.
Ik hoop dat jullie mijn minachting begrijpen, ik had begrip voor jullie standpunt, maar door deze toestanden heb eigenlijk geen woorden voor mijn teleurstelling voor jullie organisatie en voel ik zelfs walging hoe jullie mij (iemand die al vele jaren naar de herdenkingen kom) behandelden.
Ik zal dit bericht trouwens met iedereen delen die het maar wil horen.
Geen groeten

Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2018 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Binkske,
Gewoon benieuwd ... Tot welke instelling had je je verzoek (om te komen 9-11 nov.) gericht ? De kunstenaar ? De Provincie West-Vlaanderen ? En kwam dat treiterig antwoord dus van hen ? En je reactie van verontwaardiging ging dus ook naar diezelfde persoon / instelling / organisatie ?
Benieuwd wat het antwoord zal zijn.
Maar degenen die zich echt schandalig gedragen zijn de (al dan niet clandestiene) graaiers ... Maar toch ook : de organisatie van de afhaling had beter gekund. En zoals zovelen zeggen : waarom niet geld vragen ervoor, 1 euro bijv., eventueel voor een goed doel. Maar blijkbaar ook niet mogelijk of niet wenselijk ?

Aurel
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2018 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Aurel,
Ik heb het mail-adres gebruik dat ze in hun mail opgaven :cwrm@west-vlaanderen.be
Ik kreeg de antwoorden waarop ik steeds een forward verstuurde die telkens door dezelfde persoon beantwoord werd.
Ik vond een antwoord vooral treiterig omdat die persoon wist dat ik slechts tot 11 november daar was en plots ging het dan toch op 12 november.
Waarop ik antwoordde dat 3 beeldjes op 600.000 niet echt het verschil meer zou maken.
De persoon die me steeds van antwoord diende was zeker niet onbeleefd hoor, maar het is raar dat na die hele tijd die drie beeldjes op één dag het verschil zouden kunnen maken en dat de uitzondering één dag na het einde wel kon gemaakt worden.
Dat gegeven vind ik bijzonder treiterachtig, voor de twee laatste beeldjes heb ik wel betaald voor het peterschap hoor en ik kocht zelfs de boeken uit solidariteit.
Hopelijk begrijp je hier mijn verontwaardiging.
Het is het totaalplaatje, eerst 15november, (goed dat wist ik), dan een onverzettelijkheid (nog enigsinds te begrijpen) en dan een voor mij onmogelijke 'toegeving' of 'uizondering'.
En nu zie ik dit... sorry, een totaal gebrek aan begrip en respect noem ik dat.
Je kan je je wel voorstellen waar ze mijn respect nu voor mijn part kunnen steken.
Ofwel tegemoet komen, ofwel niet tegemoet komen, voor iedereen het zelfde, tot zover kan ik me er bij neerleggen, maar vanaf 15 november een totaal verlies aan respect (en mijn centen, peterschap beeldjes, aankoop van de twee boeken en mijn 400 km die ik moet rijden ) vind ik in dit geval helemaal onaanvaardbaar.
Ik ga nu mijn tentoonstelling openen en zal straks de reakties wel lezen en eventueel beantwoorden.
Misschien is mijn onvrede dan wat bekoeld.
Vriendelijke groeten
Binkske007
P.S. ik ga nie zover om namen te noemen, dat is het me ook niet waard , maar de mail werd steeds gestuurd van en beantwoord van het bezoekerscentrum van de Palingbeek
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2018 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Ik blijf er bij,men had beter een bijdrage gevraagd voor een of ander goed doel.Het zou zeker wat opgebracht hebben.
Het is ook zo dat iets wat gratis aangeboden wordt veelal aan waarde, respect en voldoening inboet.
Zelf ben ik er niet naartoe geweest omdat dergelijke taferelen mij teveel schofferen.
Gisteravond ,op café,komt een gewone cafékennis naar me toe en vraagt,"Philippe heb al zo'n beeldje?,indien niet dan heb ik er eentje voor jou.Voilà,deze avond krijg ik er eentje-uit vriendschap aangeboden-en dat maakt het voor mij nu uniek en zeer waardevol.Dat was trouwens de échte bedoeling van die beeldjes hoewel velen het niet eens wensen te weten.....
Groeten.Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2018 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

Binkske en Philippe,

Ja hoor, ik begrijp de verontwaardiging. Terecht ...

Wat mij toch wel tegen enigszins de borst stoot is de improvisatie die over het hele project hangt / hing. Opstarten ... realiseren ... Heel goed en zeer lovenswaardig is dat geweest. Wat een inzet van zoveel mensen !...
Maar dan blijkt opeens na de inhuldiging dat men echt niet weet wat er "nadien" moest gebeuren ... Heeft men zich dat nooit afgevraagd ?
En dat het kunstwerk overwoekerd zou worden door distels en onkruid (niettegenstaande het doek eronder) ... Tja, dat bleek dan met een vreemde draai eraan te geven ergens opeens de "bedoeling" van het werk te zijn.
Maar dan toch opeens : toch maar op een of andere manier opruimen .... En zou de betonnen plaat met het oerei nu al dan niet blijven ? Blijkbaar niet, want er zitten zeldzame / te beschermen diersoorten op die plaats ... Hadden de initiatiefnemers zich niet vooraf geïnformeerd ?
En het van de hand doen van de beeldjes, dat is toch ook iets wat à l'improviste is gebeurd... Dat weten we intussen.
En dat iets symbolisch vragen ervoor (een euro of iets meer), bestemd voor een goed doel ... Dat kon / mocht blijkbaar ook niet. (Meen ik ook gehoord te hebben van de kunstenaar ...) Heel rare bedoening allemaal. In de nasleep van iets wat toch heel edelmoedig opgestart en gerealiseerd werd.

Aurel
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2018 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Aurel en Philippe,
Ik begrijp een aantal zaken heel goed, qua timing kan ik er zelfs in komen, maar ik betaalde voor het peterschap en er werd me toen verteld dat ik het pasje moest meebrengen en dan voor elk ervan een beeldje meekreeg.
Ook hier geen probleem, maar waarom niet eerst de mensen met een pasje enkele dagen de tijd geven om hun beeldje af te komen halen en zet dan eventueel een stempel op het pasje.
En na die termijn mogen anderen ze komen afhalen.
Wat me eigenlijk het meest tegen de borst stoot is dat er me een 'uitzondering' werd toegestaan op 12 november. (Wat is er mis met een kleine uitzondering van 3 beeldjes op 600.000 op 11 november?) Ze wisten dat ik niet meer kon komen, ik maakte het hen beleefd duidelijk.
Ik voel me net een hond aan een leiband van 1 meter en er ligt op één meter en 10 centimeter iets lekkers.
Binnen bereik en toch kan ik er niet aan.
En nu lijkt er geen enkele regel meer te bestaan.
Een Aurel, dat je een beeldje cadeau krijgt vind ik inderdaad super en is waarschijnlijk met een groot hart gegeven, maar ik ook wilde er eentje cadeau geven zoals je kon lezen, maar dat gaat lekker niet door.
Nu lijken er ineens geen regels meer te bestaan.
Moest ik er toch nog kunnen afhalen zijn het voor mij hele dure beeldjes (400 km rijden).
Ik ben gewoonweg heel erg razend.
Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad Mad
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2018 4:34    Onderwerp: Reageer met quote

Net gevonden :
https://www.gonewest.be/nl/gonewest/comingworldrememberme

Lees de tekst :
"Wat na ComingWorldRememberMe?
Door het karkater van de locatie kan de volledige land-artinstallatie maar tijdelijk in het provinciaal domein De Palingbeek blijven staan. De dog-tags met de namen van oorlogsslachtoffers en peters en meters krijgen wel een definitieve plaats op het Niemandsland.
]De organisatoren streven ernaar om de beeldjes na afloop van de expo op een respectvolle manier te verwijderen. Eind 2018 krijgen eerst alle peters en meters de kans om een beeldje uit de installatie op te halen. Voor de resterende beeldjes zoeken de initiatiefnemers een museale bestemming op verschillende locaties, zowel in België als in het buitenland.
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2018 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

't Is niet eerst project wat in de soep loopt. Wat ik jammer vind voor hen die eraan meededen en betaalden.
Jaren terug kon je een van shrapnel gemaakte doedelzak speler kopen. Van opbrengst, onder andere hiervan, werd een monument gemaakt. http://www.wo1.be/nl/db-items/schots-monument
Die is er dus ook gekomen. Alleen bij aanschaf moest ik mijn mail en huisadres afgeven, want ieder die zo'n beeldje had gekocht werd persoonlijk uitgenodigd voor de onthulling. Ben nooit uitgenodigd, dus naar museum Passchendaele 1917 gegaan waar ik beeldje had gekocht. Wat blijkt, men was wat namen kwijt geraakt en op die manier niemand uitgenodigd....... Kortom, er schort nogal eens wat aan dit soort dingen.
En net als dit met de beeldjes vind ik het erg jammer voor hen die er aan meededen. Maar met dit soort acties kweek je dat niemand meer ergens meer aan mee wilt doen.

Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2018 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad Eric, maar een menselijke out (wat uiteraard niet mag) of totale onverschilligheid en foute beslissingen vind ik nog altijd een verschil.
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2018 14:17    Onderwerp: Reageer met quote

Maar toch nog een mooi sociaal lichtpuntje in deze beeldenstorm.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181120_03967852
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2018 8:36    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ik ook gelezen, inderdaad, knap van die mensen om dat beeldje te bezorgen.

Mijn woede is ondertussen al wat gekoeld, Yvonne blik maar het neemt niet weg dat de organisatie bar-en barslecht is.

Een heel klein beetje begrip mocht er wel zijn vind ik.
Ik kreeg ondertussen een mail van de organisatie dat de stormloop reeds op 14 november plaats had en dat ze het daarom een dag vervroegd hadden.
60 procent is al weg en ik heb weet van een gemeente die er 500 gaat afhalen voor mensen die niet kunnen komen.
Dat vind ik zeker nog kunnen omdat niet iedereen kan komen.

Ze meldden me ook dat ze het niet konden toelaten dat er op 11 november beeldjes afgehaald konden worden daar de tentoonstelling toen nog geopend was.

Maar mijn wrang gevoel is dat die drie beeldjes op 600.000 toch de zaak niet konden maken, ik doe het ook maar om mensen een hart onder de riem te steken.
Als je dan toch je eigen regels niet volgt, dan maken deze de zaak ook niet.

Ik ga nu hierover stoppen want ik word er ronduit mottig van. puke
Hopelijk kan ik er op een of andere manier toch nog aan geraken. Rolling Eyes
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2018 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kwam erachter dat een collega van mij drie of vier jaar geleden voor dit project ook een beeldje had gemaakt, iets met kunst in Watou. Zij haalt deze niet op, is te ver rijden om zo even iets op te halen.

Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 23 Nov 2018 4:53    Onderwerp: Reageer met quote

Da's toch zo heel erg ver niet, ik zou 400 km moeten rijden (200 km enkel). Rolling Eyes
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 23 Nov 2018 9:09    Onderwerp: Reageer met quote

Is meer dan 3 uur rijden heen en terug, moet je nog mazzel hebben in Antwerpen dat alles vlot door rijd.
Dus ik snap mijn collega wel.

Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 24 Nov 2018 6:29    Onderwerp: Reageer met quote

Vrienden zijn onbetaalbaar : Ik heb ondertussen iemand gevonden die ze voor mij afgehaald heeft en ze bijhoudt tot na nieuwjaar als we en keer die richting uit rijden. Laughing

Gelukkig leg ik nogal snel contacten en ken nogal wat volk in het verre West-Vlaanderen. puh

En inderdaad Eric, voor we van bij ons in Antwerpen zijn kan het nogal serieus spoken op de weg vooral Ranst en op de Ring. Op een slechte dag kan dat voor 40 km meer dan een uur zijn.

Ik zou zeggen : eind goed al goed.(maar toch blijft er een beetje een zuur gevoel hangen op de manier waarop ze het ginder afgehandeld hebben).Rolling Eyes

Bedankt voor jullie begrip.
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 05 Jan 2019 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag 'voor niks' naar de Palingbeek gereden, alles is weg, alleen het ei staat er nog. Yvonne blik
Wattman

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2019 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Was ook de planning. Alle beeldjes moesten voor Kerst 2018 weg zijn.
Naar boven
milleke

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2019 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

Staat alleen het grote ei er nog?
En leeg of hebben ze er beeldjes laten inzitten?
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2019 6:27    Onderwerp: Reageer met quote

Alles weg Yvonne blik
Wilbert

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2019 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag kwam ik zowel op de militaire begraafplaats van Halen als in de crypte van Grimde (bij Tienen) een beeldje tegen dat daar door iemand was achtergelaten. Je gaat ze de komende tijd dus nogal eens tegenkomen vermoed ik.
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2019 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Hopelijk kunnen de mensen respect hiervoor opbrengen en laten ze ze staan, maar ik vrees ervoor.
Altijd zullen er idioten zijn die deze zullen meenemen vreesik. Yvonne blik Mad
Wattman

BerichtGeplaatst: 08 Feb 2019 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

We zijn nu 2,5 maand verder. En, hoeveel zijn er al "voor grof geld te koop" aangeboden "op rommelmarkten en 2de -handssites".
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 09 Feb 2019 7:56    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, dat was te verwachten hé, en zeggen dat ik 1.100 km gereden heb om er enkele officieel te bemachtigen. En ik geef er dan nog weg hé.
En op WTV maar een grote bek opzetten dat ze dit niet zouden toelaten, precies of de politie zich daar mee gaat bezig houden.
Ronduit schandalig, maar wat doe je er aan?
De goeien die zich aan de regels houden moeten het altijd bekopen.
Ik ga er nu mee ophouden want het helpt toch niet echt.
marcsken

BerichtGeplaatst: 09 Feb 2019 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

Mag ik zeggen dat ik nog stommer geweest ben dan Binkske.
Ik heb mij ambassadeur laten maken, voor 50€ kreeg je dan een houten kistje mee met een beeldje erin, dat beeldje ben ik eigenhandig gaan bijzetten op de installatie.
Ook heb ik er eentje zelf gemaakt in Tildonk.

Voor de ambassadeurs was er op het einde van het project een meeting voorzien waar het project nog werd besproken en waar dan een beeldje zou worden terug gegeven. Was voorzien zeg ik want ik heb niks meer gehoord.

Gelukkig heb ik de kans gehad er twee (1 ambassadeur en 1 zelf gemaakt) te gaan halen, toen er al beslist was dat je er MAAR DRIE meer mocht meenemen. Je moest erbij geweest zijn, zakken vol werden er nog weggesleurd. Men liet maar begaan.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik in december nog bericht dat ik een beeldje in Tildonk mocht gaan ophalen, ze hadden voor iedere peter/ambassadeur eentje gaan halen. 500 hebben ze er gereserveerd. Daar kreeg ik er eentje mee op vertoon van mijn boekje en hebben ze er een stempeltje in gezet, hadden ze van in het begin moeten doen.

Komt hierop neer, ik heb er eentje gehouden en twee weggegeven aan wildvreemde mensen die een advertentie op 2de Hands hadden gezet om er toch nog aan eentje aan te geraken. Deze mensen zijn ze bij mij thuis komen ophalen (gratis).

Op tv een reportage gezien waarin de verantwoordelijke van de provincie West-Vlaanderen aangesproken werd over de graaicultuur. Het was de schuld van de organisatie van het project zei ze. Van de organisatie kreeg ik als antwoord op mijn kwaaie mail dat het allemaal de beslissing was van ...
de provincie. Allemaal politiekers zeker?

Ik vraag me toch af wat de buitenlandse deelnemers, peters/meters/ambassadeurs, weer denken van Poor Little Belgium?
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2019 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet zeggen dat ik in het provinciehuis van Brugge enorm vriendelijk ben ontvangen. Met de nodige verontschuldiging en een lekkere warme chocolademelk.
Ik kreeg van ene Vivi hele leuke en vriendelijke mails en een goede afloop.
Alsook de dame van het onthaal verdient een pluim.
Voor mij ligt de fout helemaal in de organisatie aan de Palingbeek.
marcsken

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2019 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

"No hard feelings Binkske" Smile

Ondanks mijn eerdere post blijf ik dit project respectvol vinden en van een internationale uitstraling.
Immers, naar verluidt hebben er van over alle continenten deelnemers meegewerkt door zelf een beeldje te maken.
Ook de 600.000 namen die herdacht worden zijn slachtoffers uit de ganse wereld die in onze streken zijn gevallen. poppy

Alleen spijtig van de organisatie op het einde.
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2019 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik steun zulk project ten volle, daarom kocht ik ook de boeken, maar inderdaad, het slotakkoord was een volledig valse symfonie, zonder respect voor het eigen werk.
De opzet was dik in orde, tot de fatale maand november 2018. Rolling Eyes
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 08 Jun 2019 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

En het word gewoon nog gekker. Dacht dat alles al meegenomen was, maar kennelijk is het gestort, maar men gaat ze toch weer redden.

https://www.hln.be/in-de-buurt/wevelgem/beeldjes-woi-project-op-containerpark-gedumpt-wraakroepend-zeker-gezien-de-emotionele-waarde~adee019a/
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 08 Jun 2019 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb net ook gezien, hopelijk hangen er camera's en zetten ze die paljas op het internet serieus te kakken.
Voor mijn part met foto en adres, maar ja, dat mag dan weer niet hé.
Ik ben onlangs nog op Belgische militaire begraafplaatsen geweest en er stonden beeldjes bij de graven, dan had die rotzak ze daar beter gaan neerzetten bij eventueel graven van ongekende soldaten.
Hij zal die afgehaald hebben met de bedoeling ze te verkopen, maar zal wel op protest gestoten zijn.
Hij moest veel jeuk krijgen en veel te korte armkes zodat hij zich niet kan krabben. Mad
Ik zou die idioot wel eens graag ontmoeten. meppen maar meppen maar meppen maar
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2019 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

Kennelijk zijn ze er weer!

https://www.hln.be/in-de-buurt/ieper/daar-zijn-200-000-wo-i-beeldjes-terug-in-de-palingbeek-permanente-installatie-van-comingworldrememberme-geopend~aada32ee/
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2019 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

Hopelijk worden ze met respect behandeld want daar heb ik tot op heden niet veel van gezien. Yvonne blik
Camerabewaking en provoosten zullen nodig zijn. (Maar dan met haar op hun tanden en geen mensen die bang zijn van mensen met een grote mond die hun ding willen doen) Rolling Eyes
Wattman

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2019 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Tijd voor een positief berichtje.
Mijn familie en ik verbleven voor het eerst vele jaren weer eens in Ieper. En wat trof ik aan op de balie van mijn B&B?: één van de beeldjes. Wel leuk om eens een exemplaar in het echt te zien. Was ook direct aanleiding voor enige uitleg over het project aan mijn dochtertje Smile
Naar boven
nikkel

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2019 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vorig weekend eentje zien staan op een Duits graf in Vladso
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2019 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

dat zal er lang staan denk ik...de mensen kennende...
pascal
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 03 Sep 2019 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er ook al verschillende zien staan op Belgische begraafplaatsen. Hoed af voor mensen die dit doen in plaats van ze te verkopen of zelfs weg te gooien.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: