Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

MÉMOIRES DE LA GUERRE

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tandorini

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2019 17:52    Onderwerp: MÉMOIRES DE LA GUERRE Reageer met quote

MÉMOIRES DE LA GUERRE DE 19I4 -1918 PAR JEAN PETIT

C'est à l'occasion du centenaire de la Grande Guerre, en hommage à tous les soldats, et particulièrement à ceux de mes ascendants, morts pour la France, blessés, prisonniers, ou combattants des premières lignes, que je transmets le témoignage de Jean Petit.
Mon père a écrit au jour le jour toute sa vie. Il a rédigé ses mémoires de guerre à partir de ses carnets de route. Je possède quatre carnets : 1915 — 1916 — 1917 — 1918 —

Avec son Kodak Vest Pocket Autographic, Jean Petit a photographié sur le vif. Je possède la totalité des clichés pris au cours de ces 4 années. J'en publie une grande partie. Je complète ses récits par des images d'objets divers et de lettres que je conserve dans une vitrine, ou dans mes documents.

La descendance de Jean Petit — un miraculé de la Grande Guerre — et de son épouse tant aimée Marie-Madeleine Piel compte en janvier 2014 : 134 personnes...

Verder lezen:
http://xn--pass-prsent-futur-de-stphane-ercdq.com/verdun.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
AOK4

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2019 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

in verkeerd onderwerp...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: