Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Herbegraven

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Medische verzorging Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
luc2206

BerichtGeplaatst: 28 Jun 2018 10:09    Onderwerp: Herbegraven Reageer met quote

poppy Onlangs zocht ik naar de begraafplaats van een grootoom die sneuvelde op het einde van W.O1. Volgens zijn militair dossier zou hij eerst in Moorslede begraven zijn, ik ben daar gaan zoeken men vertelde me dat hij daar op een Duitse begraafplaats zou begraven zijn. (begraafplaats bestaat niet meer)
Later is hij ontgraven en overgebracht naar Houthulst waar ik zijn graf dan ook gevonden heb. Maar wat ik me nu afvraag hoe gebeurde zo een herbegraven hoorde daar een plechtigheid bij, werden de ouders van de soldaat daar bij betrokken ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2018 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

In dit topic wat meer info over Duitse oorlogsbegraafplaatsen toen en nu: http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=15546&highlight=menenwald.
Je zou user AOK4 nog eens kunnen benaderen, dat is een autoriteit op dat gebied.

Gr P
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2018 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Luc,
Het volgende zal je wel niet helpen, maar toch ...
In m'n notities vind ik een handvol Duitse begraafplaatsen in Moorslede, maar er is geen sprake van Belgische graven. (Maar m'n notities zijn ook niet volledig, neem ik aan.)
Wel een heel summiere notitie van een Belgische begraafplaats 'Vierkavenhoek', met 29 Belgische graven. En ook een begraafplaats St.-Pieter (maar misschien is dat Ledegem?), met 27 Belgische graven.

Aurel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Medische verzorging Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: