|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mudra

Geregistreerd op: 16-3-2006 Berichten: 759 Woonplaats: Assebroek (Brugge)
|
Geplaatst: 16 Jan 2018 21:46 Onderwerp: boek "Soldats sculpteurs allemands St. Mihiel" |
|
|
Vandaag kreeg ik het recent verschenen boek "L"oeuvre des soldats-sculpteurs allemands autour du Saillant de Saint-Mihiel" (door Denis Mellinger) binnen. Een mooie uitgave in kleur op A4 formaat over de" "werking" van de Duitse militaire beeldhouwers tijdens WO1 in de streek van St. Mihiel. Ik zou zeggen een must-have voor eenieder die meer interesse heeft voor Duitse monumenten, grafstenen, bronnen, inschriften en dies meer, gesitueerd in de streek van St. Mihiel. Het boek (113 pagina's) omvat veel actuele foto's en vergelijkende interessante archieffoto's. Een mooie uitgave over een specifiek onderwerp dat minder aan bod komt. Denis Mellinger is de man die de nieuwe versie van de "Leeuw van Varvinay" heeft gemaakt en o.a. instond voor de restauratie van het Duitse monument van Sivry sur Meuse . Het boek is te krijgen in de lokale boekhandels (Maison de la Presse) en toeristische dienst.
Wim D.
www.argonne1418.be _________________ In den Argonnen
weinen im Wind
die toten Seelen,
die nicht mehr sind. |
|
Naar boven |
|
 |
mrt1418
|
Geplaatst: 16 Apr 2018 12:21 Onderwerp: |
|
|
Goeie tip Wim! Ik ben bezig met een nieuw boek over St. Mihiel; een welkome aanvulling dus, aangezien er in mijn optiek zeer weinig over dit gebied wordt geschreven.... :PO :PO Gauw naar de winkel. _________________ If they don't want to learn from the Allies, they will learn from the Germans. (Foch talking about the Americans) |
|
Naar boven |
|
 |
nurse mary
|
Geplaatst: 17 Apr 2018 19:27 Onderwerp: |
|
|
Ik kan beamen dat het een prachtboek is!
Goede reden om even langs St. Mihiel te gaan.
Marij |
|
Naar boven |
|
 |
|
|