Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Vraag kazernering

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
luc2206

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2018 9:18    Onderwerp: Vraag kazernering Reageer met quote

Smile Mijn vraag gaat niet direct over W.O.1 maar heeft er wel verband mee,
ťťn van mijn grootooms was in 1908 vrijwilliger met premie, nu zou ik graag weten waar zijn regiment het 3de linie toen was gekazerneerd. Bij zijn mobilisatie in 1914 deed hij dienst in het 23ste linieregiment dat daarna samen met het 3de linie de 3de gemengde brigade vormde van de 1ste legerdivisie, ook daar zou ik graag de stad kennen waar hij zijn eenheid vervoegde. Hij vocht waarschijnlijk in augustus 1914 te Grimde. Of dat waar is zoek ik nog uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Tandorini

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2018 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

Tot aan de Tweede Wereldoorlog was het 3de Linieregiment gekazerneerd in de marinekazerne Bootsman Jonsen te Oostende. Na WW II werd dat regiment ontbonden. De kazerne werd omgedoopt tot Generaal Mahieukazerne en voortaan gebruikt door de Zeemacht.In 1972 veranderde de naam in Kazerne Bootsman Jonsen, naar de in Antwerpen geboren Jonsen die zich in 1941 in London als vrijwilliger meldde en dienst nam bij de Belgische sectie van de Royal Navy. De officiersmess werd in 2002 beschermd als monument.
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: