Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

boek "Soldats sculpteurs allemands St. Mihiel"

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mudra

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2018 21:46    Onderwerp: boek "Soldats sculpteurs allemands St. Mihiel" Reageer met quote

Vandaag kreeg ik het recent verschenen boek "L"oeuvre des soldats-sculpteurs allemands autour du Saillant de Saint-Mihiel" (door Denis Mellinger) binnen. Een mooie uitgave in kleur op A4 formaat over de" "werking" van de Duitse militaire beeldhouwers tijdens WO1 in de streek van St. Mihiel. Ik zou zeggen een must-have voor eenieder die meer interesse heeft voor Duitse monumenten, grafstenen, bronnen, inschriften en dies meer, gesitueerd in de streek van St. Mihiel. Het boek (113 pagina's) omvat veel actuele foto's en vergelijkende interessante archieffoto's. Een mooie uitgave over een specifiek onderwerp dat minder aan bod komt. Denis Mellinger is de man die de nieuwe versie van de "Leeuw van Varvinay" heeft gemaakt en o.a. instond voor de restauratie van het Duitse monument van Sivry sur Meuse . Het boek is te krijgen in de lokale boekhandels (Maison de la Presse) en toeristische dienst.

Wim D.
www.argonne1418.be
die nicht mehr sind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
mrt1418

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2018 12:21    Onderwerp: Reageer met quote

Goeie tip Wim! Ik ben bezig met een nieuw boek over St. Mihiel; een welkome aanvulling dus, aangezien er in mijn optiek zeer weinig over dit gebied wordt geschreven.... :PO :PO Gauw naar de winkel.
nurse mary

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2018 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan beamen dat het een prachtboek is!
Goede reden om even langs St. Mihiel te gaan.

Marij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: