Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Unterhund

|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 9:53 Onderwerp: |
|
|
Unterhund @ 23 Mrt 2018 8:14 schreef: | Pegoud @ 22 Mrt 2018 23:47 schreef: | ... en niet eentje die Esser als zodanig aanwijst, ondanks zijn grote verdiensten op dit vlak. |
http://www.wereldoorlog1418.nl/gezichtsverminkten/index.html
Kijk even onder het kopje 'De Nederlandse arts Johannes Esser' en dan alinea twee.
Daarnaast heb ik een vraag:
"Huidtransplantatie van een gezond naar een verminkt deel van hetzelfde lichaam"
Is dat niet juist skingraft-techniek? |
Btw ik ga er verder ook niet over discussiëren ... voor mij is het afgerond!
Nogmaals proficiat Edwin en goede keuze! _________________ Ik heb liever paard in m'n gehaktbal, dan een ezel in mijn regering. |
|
Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 10:54 Onderwerp: |
|
|
Ik ga op 21 april graag wandelen/spioneren in Den Haag. Lijkt me heel leuk. _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 11:13 Onderwerp: |
|
|
Helemaal prima! Edwin's adres heb ik inmiddels, ik geef dit door aan Maarten Otte. Kan even duren voordat je het boek hebt want verschijnt in deze periode.
@Fulco, wil jij je contactgegevens even sturen naar shabu, zij onderhoudt contact met Edwin Ruis.
En Unterhund: eerlijk is eerlijk, je hebt wel een punt met Esser, hij was minstens zo'n pionier als Gillies lees ik nu. Omdat Gillies vrij algemeen als de "vader van etc." wordt beschouwd laat ik het zo, maar excuses voor de verwarring. Mods zijn net mensen..
Gr P _________________ Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront. |
|
Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

Geregistreerd op: 19-11-2010 Berichten: 2592 Woonplaats: in een oude Hanzestad
|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 13:02 Onderwerp: |
|
|
Ik had ook Esser, had die andere trouwens ook niet eens gevonden op FEW.
Dus ik ben benieuwd als de antwoorden online komen, daar dan ook de juiste FEW links bij staan waar ik het had kunnen/moeten vinden.
Die krant over de Spaanse Griep, daar ben ik ook benieuwd naar. _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
Naar boven |
|
 |
Unterhund

|
|
Naar boven |
|
 |
Memory

|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 14:22 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd iedereen
Jammer dat ik de aanval op de top niet heb kunnen inzetten
Overigens, ik kwam bij de vraag over het vredesinitiatief op het web erg veel tegen van Henry Ford, die ook een peace ship had in 1915... _________________ VIRIBVS VNITIS |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 16:14 Onderwerp: |
|
|
Memory @ 23 Mrt 2018 14:22 schreef: | Gefeliciteerd iedereen
Jammer dat ik de aanval op de top niet heb kunnen inzetten
Overigens, ik kwam bij de vraag over het vredesinitiatief op het web erg veel tegen van Henry Ford, die ook een peace ship had in 1915... |
Klopt, Memory. Maar dat was wel eind 1915.
Gr P _________________ Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront. |
|
Naar boven |
|
 |
Linkert

|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 16:52 Onderwerp: |
|
|
Dan ga ik voor de Braedy boek. Of zijn er nog andere opties nu? _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old: Age shall not weary them, not the years condemn. At the going down of the sun and in the morning, we will remember them." |
|
Naar boven |
|
 |
nurse mary
|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 17:41 Onderwerp: |
|
|
Quizmakers bedankt, mede-deelnemers gefeliciteerd!!
Natuurlijk heeft de jury altijd gelijk en het maakt me persoonlijk ook niet uit of ik als 1e, 5e of 10e eindig want het plezier zit hem bij mij in het uitzoeken, nog eens nalezen enzovoorts.
Echter: het antwoord op de vraag over 'de vader van de plastische chirurgie' vind ik op zijn minst discutabel. Gillies maakte pas kennis met de diverse technieken zoals Esser die uitvoerde doordat Esser hierover in de Amerikaanse vakbladen publiceerde. Het was overigens Gillies zelf die de inlay techniek benoemde als 'Esser-inlay'.
Er zijn zeker boeken en artikelen die Esser markeren als vader van de plastische chirurgie, lees bv. Pioneers in plastic surgery, de artikelen van Haeseker, en het portret van Neelissen over Esser.
Een 'vader' is naar mijn mening een grondlegger met passie voor zijn vak, die de kennis en kunde zelf over kan dragen aan studenten. Dat was Esser meer dan Gillies die weliswaar een grote groep assistenten om zich heen verzamelde maar lang niet zo vakbekwaam was als Esser.
Om één en ander dan nog in perspectief te plaatsen: Gasparo Tagliacozzi gebruikte in de 16e eeuw al een buislaptechniek en wordt daarom door velen gezien als de echte vader van de plastische chirurgie.
Marij
BTW: waar vind ik de overige antwoorden??? |
|
Naar boven |
|
 |
Linkert

|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 18:07 Onderwerp: |
|
|
nurse mary @ 23 Mrt 2018 17:41 schreef: |
http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=34811 _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old: Age shall not weary them, not the years condemn. At the going down of the sun and in the morning, we will remember them." |
|
Naar boven |
|
 |
nurse mary
|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 19:09 Onderwerp: |
|
|
Eric '14-'18 @ 23 Mrt 2018 13:02 schreef: | Ik had ook Esser, had die andere trouwens ook niet eens gevonden op FEW.
Dus ik ben benieuwd als de antwoorden online komen, daar dan ook de juiste FEW links bij staan waar ik het had kunnen/moeten vinden.
Die krant over de Spaanse Griep, daar ben ik ook benieuwd naar. |
Ik vond het bewuste artikel in de Madrileens ABC van 22 mei 1918:
http://hemeroteca.abc.es/nav/Navigate.exe/hemeroteca/madrid/abc/1918/10/12/013.html
In de El Sol kon ik het dan weer niet vinden....
Marij |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 20:10 Onderwerp: |
|
|
Linkert @ 23 Mrt 2018 16:52 schreef: | Dan ga ik voor de Braedy boek. Of zijn er nog andere opties nu? |
Jawel! Binkske stelt uit eigen voorraad een pakketje leesvoer ter beschikking dus je hebt nog keuze.
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 20:17 Onderwerp: |
|
|
nurse mary @ 23 Mrt 2018 17:41 schreef: | Quizmakers bedankt, mede-deelnemers gefeliciteerd!!
Natuurlijk heeft de jury altijd gelijk en het maakt me persoonlijk ook niet uit of ik als 1e, 5e of 10e eindig want het plezier zit hem bij mij in het uitzoeken, nog eens nalezen enzovoorts.
Echter: het antwoord op de vraag over 'de vader van de plastische chirurgie' vind ik op zijn minst discutabel. Gillies maakte pas kennis met de diverse technieken zoals Esser die uitvoerde doordat Esser hierover in de Amerikaanse vakbladen publiceerde. Het was overigens Gillies zelf die de inlay techniek benoemde als 'Esser-inlay'.
Er zijn zeker boeken en artikelen die Esser markeren als vader van de plastische chirurgie, lees bv. Pioneers in plastic surgery, de artikelen van Haeseker, en het portret van Neelissen over Esser.
Een 'vader' is naar mijn mening een grondlegger met passie voor zijn vak, die de kennis en kunde zelf over kan dragen aan studenten. Dat was Esser meer dan Gillies die weliswaar een grote groep assistenten om zich heen verzamelde maar lang niet zo vakbekwaam was als Esser.
Om één en ander dan nog in perspectief te plaatsen: Gasparo Tagliacozzi gebruikte in de 16e eeuw al een buislaptechniek en wordt daarom door velen gezien als de echte vader van de plastische chirurgie.
Marij
Wb Esser zie mijn laatste reply aan Unterhund, Marij.
De overige antwoorden staan in een apart subtopic in dit rijtje.
Gr P _________________ Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront.
Laatst aangepast door Pegoud op 23 Mrt 2018 20:22, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Linkert

|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 20:18 Onderwerp: |
|
|
Pegoud @ 23 Mrt 2018 20:10 schreef: | Linkert @ 23 Mrt 2018 16:52 schreef: | Dan ga ik voor de Braedy boek. Of zijn er nog andere opties nu? |
Jawel! Binkske stelt uit eigen voorraad een pakketje leesvoer ter beschikking dus je hebt nog keuze.
Gr P |
Prima! Dan wacht ik nog even met mijn keuze  _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old: Age shall not weary them, not the years condemn. At the going down of the sun and in the morning, we will remember them." |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3889 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 22:40 Onderwerp: |
|
|
Net terug van de vergadering van de fotoclub.
Hier zijn mijn aanbiedingen :
Aan jullie de keuze
NR 1
NR2
NR3
 _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
Linkert

|
Geplaatst: 24 Mrt 2018 7:07 Onderwerp: |
|
|
Oh die Historia heb ik net bijna uit, zoek enkel de laatste nog (als die al uit is?).
Ik kies toch voor de Braedy strip  _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old: Age shall not weary them, not the years condemn. At the going down of the sun and in the morning, we will remember them." |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 24 Mrt 2018 10:21 Onderwerp: |
|
|
Ok Linkert, pb je me je adres even?
|
Naar boven |
|
 |
Memory

|
Geplaatst: 27 Mrt 2018 10:38 Onderwerp: |
|
|
Zijn er nog prijsjes over?
Oohja, per komend jaar wil ik ook best wat beschikbaar stellen. Heb net mijn bibliotheek uitgeplozen en heb aardig wat dubbel _________________ VIRIBVS VNITIS |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 27 Mrt 2018 13:50 Onderwerp: |
|
|
Nog eentje, Memory. Het leespakket van Binkske, zie hierboven. Moet je hem je adres even PB-en.
En alvast bedankt voor het aanbod, wordt gewaardeerd!
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3889 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 16 Apr 2018 12:04 Onderwerp: |
|
|
Te laat.
De boeken zijn weg.  _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
Memory

|
Geplaatst: 16 Apr 2018 12:12 Onderwerp: |
|
|
No problem Kan gebeuren.
Ik was ook vergeten te reageren. Een volgende keer beter. _________________ VIRIBVS VNITIS |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 06 Mei 2018 17:10 Onderwerp: |
|
|
Nog een verzoekje aan de prijswinnaars: zouden jullie een review(tje) op het forum willen plaatsen van de boeken als jullie ze gelezen hebben? Leuk voor de schrijvers.
|
Naar boven |
|
 |
|