|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
GBL
|
Geplaatst: 13 Mrt 2018 11:47 Onderwerp: Mijntunnels Verdun? |
|
|
Goede dag mede forumleden,
Ik heb bij deze een vraag aan de Verdun kenners.
Aan de flanken van Verdun bij Vauquois en Les eparges woede de mijnenoorlog wel maar bij verdun zelf is voor zo ver ik weet voor, tijdens of na de slag nooit een mijn tot ontploffing gebracht.
Zou iemand mij kunnen vertellen waarom er bij Verdun zelf geen mijnen zijn gebruikt?
Groet, Gijs _________________ Even though their bodies have long since returned to dust, their sacrifice still lives on. We must strive to cherish their memory and never forget |
|
Naar boven |
|
 |
derwisj

|
Geplaatst: 13 Mrt 2018 19:33 Onderwerp: |
|
|
Ik denk de aard van de slag, waar in de frontlinies er constant veranderingen van posities waren en de posities dikwijls vrij dicht bij elkaar lagen. De ondergrond is dacht ik kalksteen, dus een geschikte mijngang graven vraagt wel wat werk...
Nog een reden ka n zijn de aard van het terrein zelf...het terrein wordt op vele plaatsen doorsneden door valleien, kan moeilijk geweest zijn om een mooie gang te graven.
Let wel, dit zijn persoonlijke bedenkingen...nog nooit een officiele reden gelezen...
pascal _________________ http://www.feitelijkverenigd.be/wp-content/uploads/2005/08/banner-CTIDK-bovenaan.jpg |
|
Naar boven |
|
 |
GBL
|
Geplaatst: 13 Mrt 2018 20:50 Onderwerp: |
|
|
Hoi Pascal,
Dank voor het antwoord, ik zat zelf ook aan zulke factoren te denken.
Misschien de intensiteit van de artillerie beschietingen die het ook belemmerde. _________________ Even though their bodies have long since returned to dust, their sacrifice still lives on. We must strive to cherish their memory and never forget |
|
Naar boven |
|
 |
|
|