Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Edwin H

|
Geplaatst: 06 Jan 2018 22:25 Onderwerp: |
|
|
Zo, na een paar weken zwoegen en zweten.
Opgestuurd en Klaar!!!
Moderators alweer bedankt voor deze geweldige quiz
En verder iedereen de beste wensen voor 2018
Edwin |
|
Naar boven |
|
 |
nurse mary
|
Geplaatst: 06 Jan 2018 22:36 Onderwerp: |
|
|
Ook mijn antwoorden heb ik intussen opgestuurd.
Quizmasters bedankt!
Marij |
|
Naar boven |
|
 |
Unterhund

|
Geplaatst: 06 Jan 2018 22:56 Onderwerp: |
|
|
Vraag: krijgen we een bevestiging van ontvangst of moeten we hier melden dat we onze inzending verstuurd hebben? _________________ Ik heb liever paard in m'n gehaktbal, dan een ezel in mijn regering. |
|
Naar boven |
|
 |
silentknight

|
Geplaatst: 06 Jan 2018 23:19 Onderwerp: |
|
|
Ik heb mijn antwoorden reeds vorig jaar opgestuurd en naar een bevestiging van ontvangst gevraagd maar (helaas) nog niets terug gekregen. |
|
Naar boven |
|
 |
Peter H
|
Geplaatst: 06 Jan 2018 23:23 Onderwerp: |
|
|
Is wel een punt : vorige quiz was mijn inzending inderdaad bij Spam terecht gekomen. |
|
Naar boven |
|
 |
Unterhund

|
Geplaatst: 06 Jan 2018 23:29 Onderwerp: |
|
|
LOL .... ik had die vraag een half uurtje geleden gesteld en toch al 2 reacties ....
Er liggen wel veel mensen wakker van!  _________________ Ik heb liever paard in m'n gehaktbal, dan een ezel in mijn regering. |
|
Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 07 Jan 2018 12:49 Onderwerp: |
|
|
Pas een paar dagen geleden begonnen, dus zeker nog niet toe aan opsturen toe. En het gaat (gelukkig net weer als ieder jaar. Eerst een paar vragen waarvan je het antwoord direct vindt. Dan een paar vragen die met enig zoeken ook redelijk snel zijn gevonden. Vervolgens een paar vragen waar je echt voor moet gaan zitten en speuren, voordat er een resultaat is. En nu ben ik aan die paar vragen gekomen waarvan je denkt , "wat moet ik nu nog doen om hier een antwoord bij te krijgen?"
Maar gelukkig heb ik nog tijd en mijn zoektochten brengen mij zoals ieder jaar weer op mooie, (bijna) vergeten plekken van het forum. _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
Naar boven |
|
 |
Peter H
|
Geplaatst: 08 Jan 2018 15:11 Onderwerp: |
|
|
Antwoorden zijn verzonden, hopen dat ik niet in de Spammap terechtkom...
Was weer leuk ! Bedankt ! |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

Geregistreerd op: 28-3-2005 Berichten: 7694 Woonplaats: Land van Maas en Waal
|
Geplaatst: 08 Jan 2018 15:46 Onderwerp: |
|
|
Ik kan bij deze melden dat ik van onz Admin de inzendingen van Unterhund, Nurse Mary en Peter H binnengekregen heb.
Gr P _________________ Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront. |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 08 Jan 2018 19:51 Onderwerp: |
|
|
En die van Silentknight is ook binnen.
Gr P _________________ Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront. |
|
Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 11 Jan 2018 20:10 Onderwerp: |
|
|
Laatste vraag zojuist beantwoord (wat was die achteraf gezien eigenlijk makkelijk te vinden) en op de valreep ook nog een fout antwoord kunnen corrigeren. Antwoorden zijn verstuurd. Dank ook nu weer aan de opstellers en nakijkers voor al hun inspanningen. _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

Geregistreerd op: 19-11-2010 Berichten: 2693 Woonplaats: in een oude Hanzestad
|
Geplaatst: 13 Jan 2018 18:40 Onderwerp: |
|
|
Zojuist opgestuurd. Overal een antwoord bijgezet, maar of dat goed is......dat beslist de jury. Maar ik had me weer uitstekend vermaakt in de krochten en kelders van het FEW. _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 26 Jan 2018 20:00 Onderwerp: |
|
|
Wat is het hier stil. Zijn er nog steeds users aan het zwoegen op de antwoorden? Of zijn we er allemaal zo van overtuigd dat we de juiste antwoorden hebben? In ieder geval ontbreekt het gebruikelijke vissen naar antwoorden. _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 26 Jan 2018 22:51 Onderwerp: |
|
|
Heeft iedereen een bericht van ontvangst gehad? _________________ Met hart en ziel
De enige echte
https://twitter.com/ForumWO1 |
|
Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 26 Jan 2018 22:56 Onderwerp: |
|
|
Ik niet. Heb de antwoorden op 11-1 verstuurd. _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
Naar boven |
|
 |
Peter H
|
Geplaatst: 26 Jan 2018 23:08 Onderwerp: |
|
|
Bevestiging is ok. Hoeveel deelnemers tot nu toe ? |
|
Naar boven |
|
 |
Linkert

|
Geplaatst: 27 Jan 2018 8:16 Onderwerp: |
|
|
Fulco @ 26 Jan 2018 20:00 schreef: | Wat is het hier stil. Zijn er nog steeds users aan het zwoegen op de antwoorden? Of zijn we er allemaal zo van overtuigd dat we de juiste antwoorden hebben? In ieder geval ontbreekt het gebruikelijke vissen naar antwoorden. |
Ben er nog mee bezig  _________________ https://www.facebook.com/SlagderZilverenHelmenHaelen/ |
|
Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

Geregistreerd op: 5-1-2006 Berichten: 3303 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Geplaatst: 27 Jan 2018 11:55 Onderwerp: |
|
|
Fulco @ 26 Jan 2018 22:56 schreef: | Ik niet. Heb de antwoorden op 11-1 verstuurd. |
Hmm...Pegoud, had jij hem al binnen van Fulco? _________________ Beware of half truths--yours may be the wrong half
Don't lose your temper--no one else wants it
the reverend Tubby Clayton
http://hvhwo2.wordpress.com/ |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 28 Jan 2018 16:43 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de inzending van Fulco nog niet binnen maar misschien dat Yvonne meer weet.
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 29 Jan 2018 10:30 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de antwoorden in een Word-document verzonden op 11-1 om 20.00 uur naar info@forumeerstewereldoorlog.nl
Het document heb ik nog, dus als jullie willen, kan ik het opnieuw proberen. _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 29 Jan 2018 10:31 Onderwerp: |
|
|
Oeps. Zat antwoord te geven en zag daardoor berichtje Yvonne niet. Bij deze dus geregeld? _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
Naar boven |
|
 |
Linkert

|
|
Naar boven |
|
 |
Tjoolder

|
Geplaatst: 22 Feb 2018 16:25 Onderwerp: |
|
|
Net verstuurd met de mailduif. _________________ Lest we forget. |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

|
Geplaatst: 23 Feb 2018 13:46 Onderwerp: |
|
|
Jury is er maar druk mee, met alle antwoorden lezen, krulletjes zetten en/of rode strepen zetten.
Voor de quizzers is het hopelijk nog een weekje wachten in spanning  _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
|
Naar boven |
|
 |
Memory

|
Geplaatst: 28 Feb 2018 13:28 Onderwerp: |
|
|
Op de valreep mijn inzending nog gedaan. Helaas vanwege drukte op het werk de afgelopen tijd minder tijd als normaal erin kunnen steken, maar wel aardig wat kunnen beantwoorden. _________________ VIRIBVS VNITIS |
|
Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

|
Geplaatst: 14 Mrt 2018 12:55 Onderwerp: |
|
|
Vingernagels afgekloven, slijtage van het ijsberen in het tapijt, mijn duimen ontwricht door het duimendraaien, alle wo1 boeken en strips eerst op alphabet gezet en daarna op schrijver en daarna weer per locatie, zoveelste pot thee gezet, de winter naar lente zien worden.
Ja, ik kijk uit naar de uitslag. _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
|
Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 14 Mrt 2018 15:45 Onderwerp: |
|
|
Sorry jongens, het ontbreekt uw moderators een beetje aan voldoende vrije tijd momenteel. Maar de uitslag komt er snel aan! _________________ Beware of half truths--yours may be the wrong half
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3976 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 14 Mrt 2018 19:12 Onderwerp: |
|
|
Eric '14-'18 @ 14 Mrt 2018 12:55 schreef: | Vingernagels afgekloven, slijtage van het ijsberen in het tapijt, mijn duimen ontwricht door het duimendraaien, alle wo1 boeken en strips eerst op alphabet gezet en daarna op schrijver en daarna weer per locatie, zoveelste pot thee gezet, de winter naar lente zien worden.
Ja, ik kijk uit naar de uitslag. |
Als we nu eens bijeenleggen voor een nieuw tapijt??  _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 17 Mrt 2018 13:24 Onderwerp: |
|
|
We zijn onderweg met nakijken, jongens, met een beetje geluk redden we het dit weekend om het af te krijgen.
|
Naar boven |
|
 |
Peter H
|
Geplaatst: 18 Mrt 2018 23:14 Onderwerp: |
|
|
Trommelgeroffel.......  |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 20 Mrt 2018 9:40 Onderwerp: |
|
|
Twee punten eraf voor Peter H...
Ben inmiddels ruim over de helft, jongens, het einde is in zicht!
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 21 Mrt 2018 0:02 Onderwerp: |
|
|
Zo, alles nagekeken. Morgen nog even kijken of er geen fouten in zitten en dan gaat de uitslag online.
|
Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

|
Geplaatst: 21 Mrt 2018 7:05 Onderwerp: |
|
|
Goed bezig Pegoud en de rest van de jury.
Vorig jaar niet meegedaan, dus ik moet even voor mijn laatste uitslag even het jaar daarvoor zoeken om te vergelijken. _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
|
Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

|
Geplaatst: 21 Mrt 2018 11:00 Onderwerp: |
|
|
Eric '14-'18 @ 21 Mrt 2018 7:05 schreef: | Goed bezig Pegoud en de rest van de jury.
|
Alle eer gaat naar Pegoud  _________________ Beware of half truths--yours may be the wrong half
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 21 Mrt 2018 20:50 Onderwerp: |
|
|
Dank je, collega. Ik heb er wel wat uurtjes in zitten ja maar alles voor de goede zaak he.
We hadden 10 inzendingen dit jaar en er waren 49 punten te verdienen, 1 deelnemer had bijna de perfecte score en is dan ook de afgetekende winnaar geworden! Maar het niveau was sowieso hoog dus complimenten aan iedereen.
Jullie weten hoe het werkt: de winnaar kiest als eerste een prijs, dan de nummer 2, etcetera. Geef ook even je adresgegevens per pb door ajb.
We zetten de antwoorden trouwens nog online.
En dan hier de uitslag. Edwin H van harte gefeliciteerd en ook de andere winnaars! Iedereen bedankt voor je deelname en namens de crew tot volgend jaar weer!
Edwin H: 48
fulco: 45
Linkert: 44
Memory: 42,5
Nurse Mary: 41
Peter H: 41
Eric '14-'18: 40
Tjoolder: 40
Unterhund: 40
Silentknight: 36
|
Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

|
Geplaatst: 21 Mrt 2018 23:56 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd Edwin.
Verder, heel trots dat ik in de Top 10 ben geëindigd _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
|
Naar boven |
|
 |
Linkert

|
|
Naar boven |
|
 |
Unterhund

|
Geplaatst: 22 Mrt 2018 8:51 Onderwerp: |
|
|
Proficiat allemaal en met name Edwin .... _________________ Ik heb liever paard in m'n gehaktbal, dan een ezel in mijn regering. |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3976 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 22 Mrt 2018 9:05 Onderwerp: |
|
|
Van harte proficiat voor alle deelnemers.  _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
Peter H
|
Geplaatst: 22 Mrt 2018 17:09 Onderwerp: |
|
|
Leuke quiz, deelnemers gefeliciteerd en vooral de samenstellers en nakijkers bedankt ! |
|
Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 22 Mrt 2018 19:02 Onderwerp: |
|
|
Tweede? Moi? Ze zeggen dat je altijd op je hoogtepunt moet stoppen. Dat moet dus zo'n beetje nu zijn. Dank aan alle deelnemers, die ook dit jaar weer eer hebben betoond aan het werk van de opstellers. Felicitaties aan de crew die ook dit jaar voor een meer dan uitdagende quiz heeeft gezorgd. _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 22 Mrt 2018 19:16 Onderwerp: |
|
|
Waarvoor dank! Ik heb alle vragen en de correcte antwoorden plus puntentelling in een subtopic hieronder neergezet, kunnen jullie nog even kijken.
Nb Ik kreeg regelmatig de opmerking dat de afbeelding van de gedenkzegels van de Marne die van 1964 waren en niet die van 2014. Dat klopt en was een bewussie, anders was het antwoord wel heeeel makkelijk te vinden.
Verder kwam als antwoord wie de vader van de plastische chirurgie is, vrij vaak de naam Johannes Esser naar voren. Zeker een pionier op dit gebied maar Gillies wordt echt als de "vader" gezien dus die antwoorden heb ik met pijn in m'n hart hardvochtig afgekeurd.
|
Naar boven |
|
 |
Linkert

|
|
Naar boven |
|
 |
Fulco

|
Geplaatst: 22 Mrt 2018 20:27 Onderwerp: |
|
|
Pegoud @ 22 Mrt 2018 19:16 schreef: | Verder kwam als antwoord wie de vader van de plastische chirurgie is, vrij vaak de naam Johannes Esser naar voren. Zeker een pionier op dit gebied maar Gillies wordt echt als de "vader" gezien dus die antwoorden heb ik met pijn in m'n hart hardvochtig afgekeurd.
Gr P |
Dat is vooral hardvochtig tegenover Esser zelf, denk ik. De skin graft techniek die hij ontwikkelde, is tot op heden nog in gebruik. Gillies heeft daar (uiterst succesvol) op voortgeborduurd. Esser had echter de pech dat hij aan de verliezende kant werkte en daarbij een hork van een kerel was, die iedereen tegen zich in het harnas joeg; terwijl Gillies uiterst aimabel te werk ging en (mede daardoor) vele vrienden had en de daarbij behorende donaties kreeg om zijn werk voort te zetten. _________________ "De ratten zaten net zo in de val" (Bram Vermeulen) |
|
Naar boven |
|
 |
Unterhund

|
Geplaatst: 22 Mrt 2018 23:05 Onderwerp: |
|
|
Fulco @ 22 Mrt 2018 20:27 schreef: | Pegoud @ 22 Mrt 2018 19:16 schreef: | Verder kwam als antwoord wie de vader van de plastische chirurgie is, vrij vaak de naam Johannes Esser naar voren. Zeker een pionier op dit gebied maar Gillies wordt echt als de "vader" gezien dus die antwoorden heb ik met pijn in m'n hart hardvochtig afgekeurd.
Gr P |
Dat is vooral hardvochtig tegenover Esser zelf, denk ik. De skin graft techniek die hij ontwikkelde, is tot op heden nog in gebruik. Gillies heeft daar (uiterst succesvol) op voortgeborduurd. Esser had echter de pech dat hij aan de verliezende kant werkte en daarbij een hork van een kerel was, die iedereen tegen zich in het harnas joeg; terwijl Gillies uiterst aimabel te werk ging en (mede daardoor) vele vrienden had en de daarbij behorende donaties kreeg om zijn werk voort te zetten. |
Ik had het niet beter kunnen zeggen! Gillies is nergens een uitvinder van (ook SRS niet, ook al paste hij die als één van de eerste toe), Esser daarentegen van een techniek die nu nog wordt toegepast! Iemand is een vader, door als eerste iets te doen .... _________________ Ik heb liever paard in m'n gehaktbal, dan een ezel in mijn regering. |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 22 Mrt 2018 23:47 Onderwerp: |
|
|
Dat is niet helemaal juist, heren. De Buislap-reconstructie is een uitvinding van Gillies en volgens het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde zijn een aantal van Gillies' technieken vandaag nog steeds in gebruik.
Verder vind je legio artikelen die Gillies aanduiden als de vader van de (moderne) plastische chirurgie en niet eentje die Esser als zodanig aanwijst, ondanks zijn grote verdiensten op dit vlak. Zelfs de Nederlandse schrijver Leo van Bergen, die een lijvig prachtboek schreef over leven en lijden in de Grote Oorlog (Zacht en Eervol), vergelijkt beide artsen en wijst Gillies aan als "vader van ..".
|
Naar boven |
|
 |
Unterhund

|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 8:14 Onderwerp: |
|
|
Pegoud @ 22 Mrt 2018 23:47 schreef: | ... en niet eentje die Esser als zodanig aanwijst, ondanks zijn grote verdiensten op dit vlak. |
http://www.wereldoorlog1418.nl/gezichtsverminkten/index.html
Kijk even onder het kopje 'De Nederlandse arts Johannes Esser' en dan alinea twee.
Daarnaast heb ik een vraag:
"Huidtransplantatie van een gezond naar een verminkt deel van hetzelfde lichaam"
Is dat niet juist skingraft-techniek? _________________ Ik heb liever paard in m'n gehaktbal, dan een ezel in mijn regering. |
|
Naar boven |
|
 |
Edwin H

|
Geplaatst: 23 Mrt 2018 9:39 Onderwerp: |
|
|
Na jarenlang zwoegen, zweten en slapeloze nachten eindelijk een keer eerste.
Iedereen gefeliciteerd die heeft deelgenomen aan deze quiz.
Edwin
P.S. Ik ga voor het boek van Maarten Otte |
|
Naar boven |
|
 |
|