Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Brief voor de Kerstman

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Thuisfront Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tandorini

BerichtGeplaatst: 25 Dec 2017 14:01    Onderwerp: Brief voor de Kerstman Reageer met quote

Brief aan de Kerstman van de 7-jarige Homer Mellen, verstuurd 8 december 1915.

"Dear Santa Claus, Will you please send me a box of paints? also a nine cent reader and a school bag to put them in. And if you have any nuts, or candy, or toys, to share, would you kindly send me some. And you will please a seven year old boy. Homer Mellen."

De familie Mellen bewaard en koesterd dit briefje al 102 jaar in een doosje met kleine privť dingen zoals haarlokken, of de eerste foto die werd genomen, alsook herinneringen aan hun voor hun kleinkinderen..........Wat mij opvalt bij het lezen van dit briefje is, dat de 7-jarige Homer zich beter kan uitdrukken als zijn leeftijdsgenoten van vandaag.

Andere Kerstwensen van oorlogskinderen:

Dear Santa: Please take all the toys to the children whose papas and mamas have been killed in war. If you have anything left, bring it to us. If you have a linotype bring it to me as the little boys in France wonít know how to use it.
Ray New Mexico 1918

Dear Santa, I donít want much this year for times are so hard. A toolbox full of tools. Send mama something for you snubbed her last year.
Anon New Mexico 1916

Dear Santee, Pleas ask God to give us back our mamma and you can give our presents to somebody else. We just only want her.
Harriette Nebraska 1915

Dear Santa, I heard that you was shot over yonder in the European war. Please hobble over here and bring me anything you can spare.
Renel South Carolina 1914

Dear Santa: I want a toy cow. I am not afraid of you.
Tubby Kansas 1916

Dear Santa, Don't come to my house because you will scare me. Go to Uncle Henry's house.
Clyde Lowe 1914

Dear Santa, You better bring me what I want or when I see you I will take your head off. Hoping to get my stuff. Your loving kid,
Hexie Bunsclos Indiana 1916

Santa, Just bring me the same things as my brother Joe, only more of them and better. I live at the same place as he does.
Guy Oklahoma 1915
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 25 Dec 2017 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

Pfoe, daar zit wat hartverscheurend proza bij zeg... Sad

Gr P
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 28 Dec 2017 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

...maar ook anderszins... Mad Mad

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Thuisfront Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: