Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Booitshoeke - Ferme Maudite

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het front Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
j

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2009 12:42    Onderwerp: Booitshoeke - Ferme Maudite Reageer met quote

Ik zoek specifieke informatie over de ligging van de "Ferme Maudite" aan de loopgraven in Booitshoeke.
Mijn grootvader Georges Van Melle heeft er alleszins verbleven op 23 september 1917 en heeft er een gedicht geschreven (waarbij hij verwijst naar die plaats).
Kan u mij de exacte huidige locatie weergeven van deze plaats in Booitshoeke zodat ik deze zou kunnen bezoeken.
Mocht u nadere gegevens nodig hebben zal ik deze proberen te bekomen.
Dank bij voorbaat.

Jacques Van Melle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
petain

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2009 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben niet diegene die je kan helpen naar die exacte locatie, maar ik ben wel nieuwsgierig naar het gedicht wat je aanhaalde in je vraag.
mloones

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2017 17:25    Onderwerp: Ferme maudite Reageer met quote

Jullie hadden het over ferme maudite.Ik hoorde een tijdje geleden dat de hoeve Ďde violetteí deze bijnaam had. Ligt op de grens tussen sint-Joris en ramskapelle. Graag had ik het verslag eens kunnen lezen...mijn ouderlijke thuis Wink
Bij welke eenheid vocht uw grootvader ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het front Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: