Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Kieselbachstellung

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Overige oorlogstonelen in Frankrijk Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Archie

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2017 22:27    Onderwerp: Kieselbachstellung Reageer met quote

Geachte leden,

Recentelijk ben ik nabij Thionville, op de Kieselbachstellung geweest. Daar een hoeveelheid bunkers gevonden. Bijzonder is toch wel de nodige inscripties aan de buitenmuren van een heleboel bunkers.

Nu ben ik op zoek naar een plattegrond waar de bunkers op vermeld staan.
Ik veronderstel dat er leden zijn die mogelijk een plattegrond heeft van dit complex.

Er blijkt een boek te zijn ( The German Fortifications of Metz and Thionville 1871-1918 ) waar mogelijk een plattegrond in vermeld staat. Alleen dit boek heb ik niet.

Is er iemand bereid om een copy te maken voor mij.

groetjes Ron
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
AOK4

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2017 6:14    Onderwerp: Reageer met quote

Als dat zo interessant is, waarom het boek niet gewoon kopen? De prijs is 19 euro op ebay.

(als iedereen er maar op los kopieert - wat eigenlijk sowieso niet mag - worden er ook geen goede boeken meer uitgegeven)

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2017 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Daar heeft Jan wel een punt... Smile

Gr P
Archie

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2017 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

Jan,

Je hebt helemaal gelijk. Gaat voor mij ook niet om het hele boek te laten kopiëren. Alleen om een mogelijke plattegrond. De keuze is uiteraard aan die gene die dit wel willen doen om een kopie van een plattegrond te maken. Het boek was of is uitverkocht op verschillende sites. Vandaar mijn reactie op dit forum. Op een Ebay of Marktplaats ben ik nog niet aan het zoeken geweest.

gr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
mudra

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2017 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon even boek kopen zou ik zeggen. Dan heb je meteen ook een hele hoop info erbij. Ook interessant over dit onderwerp, heel gedetailleerd en met veel foto's: "La Grande Ceinture fortifiée de Thionville 1914-1916" van Eric Pierret. Bevat geen kaarten, maar wel schema's van de stellingen/bunkers in dit gebied.
die nicht mehr sind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Overige oorlogstonelen in Frankrijk Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: