Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Why Wonder Woman had to be set in World War I

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mirjam
Moderator

BerichtGeplaatst: 08 Jun 2017 20:54    Onderwerp: Why Wonder Woman had to be set in World War I Reageer met quote

Quote:
Like her fellow star-spangled superhuman Captain America, Wonder Woman has always been closely and explicitly associated with World War II. In her 1941 debut in All Star Comics #8, Diana is specifically sent by her mother Queen Hippolyta into Man's World to help Steve Trevor fight the Nazis. For much of the decade-long run of Sensation Comics, the anthology series Wonder Woman more or less anchored, she fought alongside Steve Trevor (with the occasional help of Etta Candy and her sorority) against Nazi villainesses like Doctor Poison and Baroness Paula von Gunther.

Throughout the years, there have been some attempts to update Wonder Woman for the modern day. Some are more straightforward, like just introducing the concept of pants. Others have been just bizarre, like that time Diana gave up her powers to run a mod boutique and learn kung fu. (Oh yeah.) But despite her immortality, her origin story is so rooted in World War II that there's always a whiff of that time period about her.

So when it was announced that the first Wonder Woman feature film would be set against the backdrop of World War I, I had to double-check to make sure that there wasn't a numeral missing. At the time, I lacked all faith in the DC Extended Universe, having born witness to Batman v Superman: Dawn of Justice, so I, quite uncharitably, assumed it was Warner Brothers trying to unsubtly stand out from the competition by using World War I as decorative wallpaper.

I'm very happy to report that I was wrong. Not only is Wonder Woman superior to Batman v Superman in every respect, it also uses its World War I setting thoughtfully and cohesively as an integral part of the story.

Lees verder: http://www.blastr.com/2017-6-7/why-wonder-woman-had-be-set-world-war-i

http://hvhwo2.wordpress.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Blastmaster1972

BerichtGeplaatst: 09 Jun 2017 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

De tank waar ze mee staat te smijten is wel een beetje een anachronisme... Wink

Mvg,

Jos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2017 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.biosagenda.nl/nieuws_recensie-wonder-woman_6610.html

Gr P
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2017 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Vrijdag ga ik erheen. Zal wel laten weten hier hoe ik het vond.
Besef dan wel, dat ik erheen ga ivm superhelden film en dat het WO1 deel voor mij bijzaak is. Dus of dat klopt met werkelijkheid of niet (ga maar uit van niet), daar kijk ik niet zo naar.

Kom maar op met Wonder Woman, eindelijk een volwaardige vrouwelijke actie-/superheld verfilming. thumbs up

Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2017 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

Okay, film is goed. Mooie special effects. Doutzen Kroes had ook nog een zinnetje in de film.

Maar als je erheen gaat voor WO1, blijf dan thuis. Want nergens kloppen de feiten.
- Kilt, één van de spelers draagt die maar met ondergoed
- Bommenwerper, klopt sowieso niks van
- Er heet een generaal Ludendorff, nee niet de beroemde.
-etc etc
Anders verraad ik teveel voor degene die er nog heen willen.

Leuk, er word paar keer Nederlands/Vlaams gesproken (gebrekkig)
Voor liefhebbers van vrouwelijk schoon. Daar is genoeg van.

Kortom, voor avondje film meer dan geschikt, maar geschiedkundig absoluut ver van de waarheid.

Ook leuk, dit was de eerste superhelden film die ik bezocht waar ik meer vrouwen in de zaal zag zitten dan mannen.

Obusje

BerichtGeplaatst: 18 Jun 2017 5:58    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie film. Amai, had ik maar zo'n meiske Smile.
Maar met WO I heeft de film weinig tot niets van doen.
Daar heeft Eric 14-18 gelijk in.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: