Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

De weg zoeken in de reorganisaties

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
luc2206

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2017 9:05    Onderwerp: De weg zoeken in de reorganisaties Reageer met quote

Kan iemand een beetje duidelijkheid brengen?
Voor mijn grootoom begon de oorlog in het 23ste linie regiment hij nam deel aan de veldtocht bij Grimde. Na terugtrekking kwam hij met de 3de gemengde brigade in Kontich waar hij gewond afgevoerd werd,waar hij verzorgd werd weet ik niet maar maanden later zat hij achter de IJzer terug in het 3de linie in 1916 in het 23ste linie in 1917 bij het 3de jagers te voet, 2de comp. het eindoffensief vocht hij in het 11de linie zuidelijke aanvalsgroepering. Mijn vragen hoe zou hij van Kontich achter de IJzer terecht gekomen zijn en ook wat was de taak van het 11de linie tijdens het eindoffensief. Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: