Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Bodemvondst wo1

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jan m

BerichtGeplaatst: 12 Feb 2017 21:51    Onderwerp: Bodemvondst wo1 Reageer met quote

Goedenavond,
Ik weet niet of het gebruikelijk is op dit forum om bodemvondsten te plaatsen? Ik weet dat veel mensen hier vaak negatief spreken over het gebruik van een metaaldetector. Dit is echter wel mijn grote hobby. Ik laat alles netjes achter en neem geen gevaarlijk materiaal mee. Ook documenteer ik waar ik alles heb gevonden. Ik verkoop ook NOOIT iets.

Maar goed, nu mijn vraag. Ik heb een heel vreemd voorwerp gevonden waarmee niemand mij tot nu toe heeft kunnen helpen. Ik vond het voorwerp in een dump put. Bij vondsten waren onder andere een veldfles (al eens op dit forum geplaatst) glazen van een gasmasker, een lederen koppelriem
(wat duid op officier) een lepel, glazen van een gasmasker, bandolier met munitie en een lee enfield oiler. Ook kwam er nog een schop. Wellicht kan dit helpen bij het determineren van het voorwerp. De stof die langs het voorwerp ligt heeft er aan bevestigd gezeten.

Als iemand mij zou kunnen vertellen hoe ik een foto toe kan voegen zou dat fijn zijn.

Alvast hartelijk dank.

Jan[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AOK4

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2017 7:04    Onderwerp: Reageer met quote

Als het zoeken met een detector gebeurt binnen het wettelijk kader (vergunning, vondstmelding etc.), heb ik daar geen problemen mee.

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2017 11:36    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens, Jan, hier het stappenplan om een foto te plaatsen: http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=26502.

Gr P
jan m

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2017 18:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Ik ben pas 16 jaar dus heb helaas geen vergunning. Ik zoek natuurlijk niet op de bekende toeristische plekken, ik heb bijvoorbeeld gezocht op een bungalowpark. Ik zal zo proberen de foto`s toe te voegen. Ik had de link gezien maar ik upload ze normaal gewoon via mijn laptop, dacht dat dat hier misschien ook kon.
Naar boven
jan m

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2017 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Hierbij de foto's

De stukken stof hebben er dus ooit aan vastgezeten. Alvast bedankt voor de hulp.

Jan[/img]
Naar boven
renny

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2017 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jan,

Zit er een soort scharnier gedeelte in ? daar lijkt het op ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
jan m

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2017 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klopt, je kunt het naar binnen en naar buiten schuiven. Er zitten ook 2 vleugelmoeren op.

Jan
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2017 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Merkwaardig ding, lijkt wel een soort uitklapbare seinvlag of zo. Misschien iets om een commandopost oid mee te markeren?

Gr P
jan m

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2017 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor het meedenken. Ik heb geen flauw idee. Heeft er misschien iemand een idee wie ik hiervoor kan contacteren?
Naar boven
renny

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2017 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

misschien iets van een veldbed ....je zou het eens kunnen vragen JeanPaul de Vries van Romagne 14-18
Naar boven
Branco12

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2017 8:11    Onderwerp: Reageer met quote

Zou het geen stuk van een tripod kunnen zijn? Dat is soms een scharnierstuk met vleugelmoeren. Heb er wel zelf geen staan dus kun je moeilijk vergelijken...
Dat die stof daar bij ligt wil niets zeggen, ze kan er ook tegen gelegen hebben in die dump en daardoor vastgeroest raken in dit object.
Naar boven
jan m

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2017 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Allemaal hartelijk dank voor het meedenken. Denk toch dat de stof er oorspronkelijk op hoorde te zitten. Hoe zou ik Jean-Paul kunnen bereiken? Gewoon door middel van het contactformulier op de site?

Onderdeel van een veldbed of stoel is trouwens best mogelijk. Zeker in combinatie met de officiers riem. Had ook al gedacht aan een steun voor een machinegeweer maar nog geen gelijkend exemplaar gevonden, ook zou de stof dan raar zijn als deze zoals ik denk er oorspronkelijk op heeft gezeten.
Naar boven
renny

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2017 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

ja gewoon via de site , hij heeft ook facebook!

succes ben benieuwd hoe het afloopt !
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2017 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben een goede vriend van Jean-Paul, (help daar geregeld in het museum met opzetten van exposities). Ik heb hem er even voor je naar laten kijken en ook hij heeft echt geen idee...

Blijft helaas dus gissen, maar gezien deze staat is het ook lastig...
Naar boven
jan m

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2017 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

De staat is inderdaad niet al te best. Volgend weekend ga ik eindelijk weer terug, zal eens kijken of ik de put nog een keer open kan maken. Bedankt voor alle reacties Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: