Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Minder bezoekers IFF

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Ieper en de Westhoek Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 05 Jan 2017 7:40    Onderwerp: Minder bezoekers IFF Reageer met quote

Afgelopen jaar waren er minder bezoekers in IFF.
Beetje logisch, wat ze zelf ook melden, aangezien meeste aandacht naar Somme en Verdun ging. Vooral Somme natuurlijk belangrijk voor alles wat met het Gemenebest te maken had/heeft. Dit jaar zal het wel drukker worden.

Overigens had ik afgelopen jaar het museum weer eens bezocht, mijn maat wilde er weer eens heen. Maar ik had me vermaakt hoor.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170104_02657712

Ieper - Na verschillende jaren met heel hoge bezoekersaantallen kende het In Flanders Fields Museum (IFFM) een kalmer jaar.

ď2016 valt te vergelijken met de periode voor de start van de eeuwherdenking. Toch is een bezoekersaantal van 206.009 niet slecht, weinig musea in Vlaanderen doen beterĒ, zegt Jef Verschoore, voorzitter IFFM en eerste schepen (CD&V). ďWe wisten dat 2016 het kalmste jaar zou worden van de periode 2014-2018, want het zwaartepunt van de herdenking lag in Frankrijk met de herdenking van de Slag bij de Somme.Ē

De activiteiten in 2016 waren kleinschaliger dan de voorgaande jaren. Het toerisme leed ook sterk onder de terreurdreiging na de aanslagen van Parijs en Brussel. ďNiet alleen in de frontstreek, maar bijna overal in VlaanderenĒ, zegt Verschoore. ďWij zijn sterk afhankelijk van de buitenlandse markt - vooral van de Britse - en die is vorig jaar behoorlijk gekrompen. In 2017 staan belangrijke internationale herdenkingen op het programma en vanaf begin juni loopt in het IFFM de grote expo Ď1917. Totale oorlog in Vlaanderení De zomer van 1917 werd namelijk volledig beheerst door het grootste Britse offensief dat in Vlaanderen plaatsvond. Van 7 tot 12 juni woedde de Mijnenslag over de hoogtes van Hill 60, Sint-Elooi, Wijtschate en Mesen. Van 31 juli tot 10 november volgde de Derde Slag bij Ieper, van Ieper tot Passendale.Ē
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Ieper en de Westhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: