Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

duidelijk gezocht

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
de_jerre

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2016 13:07    Onderwerp: duidelijk gezocht Reageer met quote

Dag iedereen,

Ik heb onlangs enkele militaire dossiers opgevraagd van Goris Felix & Tuyaerts Joannes Augustinus.

Goris Felix is van het 1879 en zou normaal van de klasse 1899 zijn. Maar hij ging pas in dienst op 10 maart 1917 bij C.I.A.X. Wat was deze eenheid? en van welke militie was hij dan?
Hij zou zich in Tours hebben aangeboden.

2 maanden voor het einde van de oorlog werd hij overgebracht naar depot intendance Vinckem. Wat moet ik me hierbij voorstellen?

en op 2 november 1918 naar het ravitaillement civil Calais. Ook hier dezelfde vraag.

uiteindelijk zou hij gedemobiliseerd worden uit de militaire boulangerie van Luik.

Dan Tuyaerts Augustinus. Ook hij is van het 1879 en zou zich in Bordeaux aanmelden. hij zou op 18 januari 1917. ook hij werd ingedeeld bij C.I.A.X.
kamp van Ruchard.

volgens een ander document werd hij toebedeeld aan de troupes de garde des communications te Dieppe. Later zou hij worden gedemobiliseerd uit de 2e compagnie landbouwerwerkman. was dit een onderdeel van C.I.A.X.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Tandorini

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2016 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Topic over C.I.A.X.

http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=1890
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: