Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Carrière le Chauffour

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Linkert

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2016 8:44    Onderwerp: Carrière le Chauffour Reageer met quote

Beste FEW'ers

in juli ben ik een weekje naar de Sommestreek tot Verdunstreek geweest. Op mijn planning stond onder andere Carrière le Chauffour in Thiescourt. Ik had wat opzoekwerk gedaan en gezien dat het vlakbij de Chapelle de St-Aubin moest liggen. Ik vond dit kapelletje en 2 paadjes die naar beneden leiden. Ik ben deze 2 paadjes een stukje afgegaan en een stukje het bos in gegaan, maar ik heb deze mooie plek helaas niet kunnen vinden.

Heeft iemand nog meer tips voor mij want ik ben er zeker van dat hier mensen zitten die deze plek al wel bezocht hebben, zodoende kan ik mij beter voorbereiden wanneer ik een nieuwe poging waag.

Alvast dank bij voorbaat!
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2016 10:41    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens op http://tab.geoportail.fr/
Typ Thiescourt in en dan linksonder, in het Bois de Thiescourt staat het tegenwoordig zelfs aangegeven op de kaart. Er ligt links van de Chapelle wel een ancienne carriere maar je moet nog wat verder naar links.

http://ww1relics.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mudra

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2016 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Deze site is privé-gebied en je komt er zeer moeilijk in voor zover ik weet. In deze streek zijn privé-sites (carrières of creutes) niet aangeraden om zonder autorisatie binnen te treden. Je wordt er indirect en direct tamelijk in de gaten gehouden. Ik spreek helaas uit ervaring... Veel van deze carrières zijn immens groot en je raakt er makkelijk je weg in kwijt. Ik weet dat Chauffour mooie zaken te bieden heeft aan de buitenzijde van de carrière. Deze staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje om eens te kunnen fotograferen.

mvg, Wim D.

www.argonne1418.be
die nicht mehr sind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Linkert

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2016 8:11    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties! Ik ga het eens goed uitpluizen.
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2016 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

mudra @ 23 Aug 2016 19:46 schreef:
Deze site is privé-gebied en je komt er zeer moeilijk in voor zover ik weet. In deze streek zijn privé-sites (carrières of creutes) niet aangeraden om zonder autorisatie binnen te treden. Je wordt er indirect en direct tamelijk in de gaten gehouden. Ik spreek helaas uit ervaring...
mvg, Wim D.

www.argonne1418.be

Toch wel apart dat Geoportail dan de locatie aangeeft.
Overigens heeft de kaart op hun site nog een verandering ondergaan, er is geen één loopgraaf meer op terug te vinden...

http://ww1relics.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mudra

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2016 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dat de locatie wordt aangegeven is wellicht niet zo bijzonder, het is tenslotte een geografisch gegeven... Creutes vormen een deel van het geografisch/geologisch patrimonium in Frankrijk. Misschien is volgende link al eens het forum gepasseerd, geen idee...: http://ruedeslumieres.morkitu.org/apprendre/militaire/creute/index_creutes.html , er zitten mooie beelden bij.
die nicht mehr sind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Linkert

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2016 6:10    Onderwerp: Reageer met quote

Knappe beelden ja. Jammer dat dit privé gebied is.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: