Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Sidney

|
Geplaatst: 12 Jun 2016 13:08 Onderwerp: vraag over symbool op monument |
|
|
Achter de namen Sim en Ernst staat een voor mij onbekend symbool.
Weet iemand van het forum wat de tekentje betekent? _________________ tränen sind denn nicht genug, mein jungen |
|
Naar boven |
|
 |
Sidney

|
Geplaatst: 12 Jun 2016 13:21 Onderwerp: |
|
|
En nog een vraag:
Op bijgaande foto is de oostenrijkse soldaat Joseph Randolph omcirkeld.
Wat betekent de tekst onder aan de foto en hij was bij 3. T.K.J.R
Iemand die hier iets van weet?
 _________________ tränen sind denn nicht genug, mein jungen |
|
Naar boven |
|
 |
AOK4

|
Geplaatst: 12 Jun 2016 18:24 Onderwerp: Re: vraag over symbool op monument |
|
|
Sidney @ 12 Jun 2016 13:08 schreef: |
Achter de namen Sim en Ernst staat een voor mij onbekend symbool.
Weet iemand van het forum wat de tekentje betekent? |
Dat is gewoon opvulling om alles mooi uit te lijnen. Geen betekenis dus. |
|
Naar boven |
|
 |
Sidney

|
Geplaatst: 12 Jun 2016 18:56 Onderwerp: |
|
|
Dankjewel, deutsche gründlichkeit dus. _________________ tränen sind denn nicht genug, mein jungen |
|
Naar boven |
|
 |
Memory

|
Geplaatst: 12 Jun 2016 20:31 Onderwerp: |
|
|
Sidney @ 12 Jun 2016 13:21 schreef: | En nog een vraag:
Op bijgaande foto is de oostenrijkse soldaat Joseph Randolph omcirkeld.
Wat betekent de tekst onder aan de foto en hij was bij 3. T.K.J.R
Iemand die hier iets van weet? |
3. T.K.J.R. is het 3. k.u.k. Tiroler Jäger Regiment (Kaiserjäger). Vooroorlogs zaten de bataljons in het huidige Italië als legerplaats.
Tekst onder de foto kan ik slechts gedeeltelijk plaatsen. M.-A weet ik zo niet, maar de Kanzell is een berg. Dit was een bijnaam van een berg in het Fischleintal (=Val Fiscalina) zo uit mijn hoofd. Ik zal eens moeten nazoeken of ik hem precies kan terugvinden _________________ VIRIBVS VNITIS |
|
Naar boven |
|
 |
Sidney

|
Geplaatst: 12 Jun 2016 21:41 Onderwerp: |
|
|
Geweldig Memory, hartelijk dank.
De foto kreeg ik van een kennis van mij die de weduwe is van de zoon van Joseph Randolph ( ze is intussen zelf 85 jaar oud). Haar man was in 1919 geboren, dus na de dood van zijn vader.
gr. sytze _________________ tränen sind denn nicht genug, mein jungen |
|
Naar boven |
|
 |
Memory

|
Geplaatst: 13 Jun 2016 11:30 Onderwerp: |
|
|
Sidney @ 12 Jun 2016 21:41 schreef: | Geweldig Memory, hartelijk dank.
De foto kreeg ik van een kennis van mij die de weduwe is van de zoon van Joseph Randolph ( ze is intussen zelf 85 jaar oud). Haar man was in 1919 geboren, dus na de dood van zijn vader.
gr. sytze |
Interessant! Betekend dus dat Joseph Randolph zelf vrij laat in de oorlog gesneuveld is! Heb je enig idee waar hijzelf vandaan kwam? _________________ VIRIBVS VNITIS |
|
Naar boven |
|
 |
derwisj

|
|
Naar boven |
|
 |
derwisj

|
|
Naar boven |
|
 |
Memory

|
Geplaatst: 13 Jun 2016 17:42 Onderwerp: |
|
|
derwisj @ 13 Jun 2016 16:58 schreef: | memory, ik zie nergens vermeld dat joseph randolph in de oorlog gesneuveld is?
pascal |
Sidney @ 12 Jun 2016 21:41 schreef: | Haar man was in 1919 geboren, dus na de dood van zijn vader.
|
Ik ga met 1919 er natuurlijk even gemakzuchtig vanuit dat hr. Randolph gesneuveld is voortijds. Uiteraard kan hij ook door andere redenen nog voor de geboorte van zijn zoon overleden zijn. _________________ VIRIBVS VNITIS |
|
Naar boven |
|
 |
Sidney

|
Geplaatst: 13 Jun 2016 23:10 Onderwerp: |
|
|
Joseph Randolph kwam uit Innsbruck, hij is op 18 oktober 1918 gesneuveld en ligt begraven op het Soldatenfriedhof Innsbruck-Amras.
Zijn plaats van overlijden weet ik niet, maar gezien de datum en zijn regiment, ongetwijfeld ergens in Tirol tegen de Italianen. _________________ tränen sind denn nicht genug, mein jungen |
|
Naar boven |
|
 |
Memory

|
Geplaatst: 14 Jun 2016 12:04 Onderwerp: |
|
|
Sidney @ 13 Jun 2016 23:10 schreef: | Joseph Randolph kwam uit Innsbruck, hij is op 18 oktober 1918 gesneuveld en ligt begraven op het Soldatenfriedhof Innsbruck-Amras.
Zijn plaats van overlijden weet ik niet, maar gezien de datum en zijn regiment, ongetwijfeld ergens in Tirol tegen de Italianen. |
Ik heb zojuist een gezocht in de verlieslijsten van het regiment, maar kan Joseph daarin niet vinden. Overigens is dat niet heel vreemd, gezien een groot deel van de verloren manschappen niet genoteerd staan (Iedereen die viel in man tot man gevechten en nadien bijv. als vermist genoteerd werden staan er niet in, alsmede allen die gewond raakten en/of in vijandelijke handen kwamen)
Daarnaast zijn de bijdragen voor 1918 ook minimaal te noemen.
Wel is duidelijk dat het Regiment vanaf 10 oktober zich klaarmaakt om zich terug te trekken, dan wel over te geven. Ze zitten dan in Italië, nabij het dorpje Laghi (Monte Maggio, Oostenrijkers noemen het Majo). Ook heerst er vanaf pakweg 10 oktober een zware griepgolf die velen in het Hospitaal belanden doet. _________________ VIRIBVS VNITIS |
|
Naar boven |
|
 |
|