Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Purple Heart

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Andere landen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2010 10:41    Onderwerp: Purple Heart Reageer met quote

Military purple heart homepage

http://www.purpleheart.org/

"Omdat ik alles beter weet is het mijn plicht om betweters te minachten."
Marcel Wauters, Vlaams schrijver en kunstenaar 1921-2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
milleke

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2010 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

Hier nog eentje:
http://www.purplehearts.net/
Naar boven
HAWKY

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010 10:22    Onderwerp: Foto's & Algemeenheden Reageer met quote

Algemeen:
De Badge voor militaire verdienste werd ingesteld door George Washington op 07 augustus 1782. Deze badge is de oorsprong van de Purple Heart, die dan door het oorlogsdepartement ingevoerd werd op 22 februari 1932. met terugwerkende kracht naar 5 april 1917, desondanks werden er verleend voor feiten die nog dateerden uit de burger oorlog.
De ontvanger van de medaille nummer 1 was de latere General Douglas MacArthur op 21 juli 1932.

Begunstigden:
Deze medaille wordt aan iedere militair uitgereikt die in dienst gewond of gedood word of sterft ten gevolge van opgelopen verwondingen in een gewapend conflict of als resultaat van een terroristische actie.

Beschrijving:
Een purperen hart met een bronzen omranding, in profiel een buste van Generaal George Washington in militair uniform. Boven het hart het embleem van Generaal Washington tussen twee groen email takken.
Het profiel van Generaal Washington werd gekozen omdat hij de “de badge voor militaire verdienste” invoerde.
Op de achterkant onder het schild en de twijgen is er een brozen hart met het inschrift “FOR MILITARY MERIT”. Deze inscriptie is ook een link naar de badge voor militaire verdienste.
Het lint is purper met witte boorden en ook dit is een link naar de badge die een purperen hart was met witte boorden.

Attributen:
Voor meerdere uitreikingen zijn ze bij de land- en luchtmacht eikenbladeren voorzien.
Voor het maritieme component zijn er vergulde sterren voorzien.
Naar boven
Scorpion

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Hawky,
De Purple Heart in mijn verzameling is genummerd. Zouden er online lijsten bestaan waar je de nummers kunt raadplegen en eventueel zo de eigenaar kunt traceren. Ik kocht mijn PH in de US ongeveer 25 jaren terug.
Groeten,
Jef

Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
HAWKY

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jef,

Voor zover ik weet bestaan er geen on-line lijsten maar via de site "NATIONAL PURPLE HEART HALL OF HONOR" moet het mogelijk zijn de recepeint van uw PH terug te vinden. Hierbij de link

http://www.thepurpleheart.com/recipient/default.aspx

Een andere mogelijkheid is via het "National Personnel Records Center (St. Louis, MO)" Aanvraag indienen via mail

http://www.archives.gov/st-louis/military-personnel/public/archival-programs.html

Veel geluk met uw research,

HAWK
Naar boven
Scorpion

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dank U wel, Hawk. Ik heb zopas een mail gestuurd naar de US.
Ik hou je op de hoogte.
Jef
Naar boven
love4history

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2010 7:31    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jef
Ik vrees voor je email naar de NARA in St-Louis hoor:

Special Note on Contacting by E-mail: Requests for military personnel records or information from them cannot be accepted by e-mail at this time. The Privacy Act of 1974 (5 U.S.C. 552a) and Department of Defense directives require a written request, signed and dated, to access information from military personnel records. Our e-mail address should only be used only to request general information (hours of operations, procedures, and forms) or to submit compliments, complaints or concerns.

Please review these web pages for information before contacting us.

Je moet zo wie zo veel geluk hebben wie je aanvraag behandeld daar. Kan ettelijke maanden duren en dat is zowel voor US-Citizens zo als voor aanvragen van buiten de US. Soms krijg je ook gewoon nooit antwoord.....

Heb niet zoveel ervaring, maar bij mijn weten kan het Purple Heart op nummer niet getraceerd worden naar een bepaalde persoon. Kan wel een "batch"datum op geplakt worden en dus wat preciezer te dateren (pré WOII, WOII, post WOII)

Laat in ieder geval eens weten wat je nog precies te weten komt als je wil OK?
groetjes
l4h

"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum"
Naar boven
Scorpion

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2010 9:03    Onderwerp: Reageer met quote

Dag L4H,
Ik heb in ieder geval al een antwoord van het automatisch andwoordaparaat. We zien wel wat er verder uit de bus komt.
Ik heb aan Hawk beloofd hem op de hoogte te houden. Belofte maakt schuld... Ik laat jullie zeker iets weten.... maar 't kan een tijdje duren.
groeten,
Jef
Naar boven
Scorpion

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2012 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Nog niets gehoord, wel een interessante site gevonden met het PH door de jaren heen, uitgereikt tijdens verschillende conflicten:
http://scottspurplehearts.weebly.com/ww-i.html
groeten,
Jef
Naar boven
Scorpion

BerichtGeplaatst: 09 Feb 2015 8:32    Onderwerp: Reageer met quote

Heb sindsdien niets gehoord van het PH, maar wou je deze interessante topic op deze site niet onthouden.
Jef
http://gmic.co.uk/index.php/topic/63414-purple-heart/
Naar boven
Scorpion

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2016 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

En nog een Purple Heart website: http://www.medalmulisha.com/purple-heart-medal-guide.html
jef
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Andere landen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: