Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Duitse portretfoto

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Duitse en Oostenrijks-Hongaarse eenheden Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Memory

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015 18:14    Onderwerp: Duitse portretfoto Reageer met quote

Hoi Allen,

Ik ben een fervent foto verzamelaar, zowel van de 1e wereldoorlog als de 2e en al wat daar tussen en omheen zit. Nu kom je af en toe leuke foto's tegen, zo ook deze portret foto.

De man zat bij het 1. Hannoversches Infanterie-Regiment Nr. 74, de foto is ook in Hannover genomen. Toch heb ik een tweetal vragen. Is er iemand die de 2e onderscheiding herkent? Het lijkt naar mijn idee een Goldenes Militär-Verdienst-Kreuz, maar iemand die uitsluitsel kan geven? En is er iemand die de 3e medaille herkent?

Groet,

Alex

AOK4

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

Kan je een scan in hoge resolutie van enkel de Spange posten?

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Memory

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jan,

Ik ga mijn best doen, ik moet helaas vanwege dat mijn oude vertrouwde scanner het begeven heeft een tijdelijke gebruiken. Ik zal een kijken of ik er met macro-stand met de camera bij kan Wink

Groet,

Alex
MaxHansen

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015 19:17    Onderwerp: Mooie Foto. Reageer met quote

Hallo,

moeilijk te zien maar de tweede onderscheiding:
ofwel Militär-Ehrenzeichen 1.Klasse, ofwel zoals je zelf al zegt Goldenes Militär-Verdienstkreuz.

De derde onderscheiding is idd moeilijk herkenbaar, ik dacht een lichte kleur blauw lint te herkennen en om één of andere reden dacht ik aan Bayerische Landwehr Dienstauszeichnung 1. Klasse. Geografisch niet echt logisch te noemen maar ja. De kruisarmen dienen dan wel geen platte vorm te hebben, ik kan dat echter op de foto niet duidelijk herkennen.

Met vr gr,
Max
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AOK4

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zonder scan in hogere resolutie zou ik ook denken aan het Goldene Militär-Verdienstkreuz. Als twee de Dienstauszeichnung 1. Klasse (15 dienstjaren) of Landwehrkreuz 1. Klasse. Zeker wel niet Beieren, maar Pruisen (gezien de eenheid).

Jan
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

De volgende mannen komen eventueel in aanmerking (stel dat het inderdaad een GMVK is):
Offizier-Stellvertreter Adolf Backhaus, Reserve-Infanterie-Regiment 74. 11.07.1917 (rang alleszins correct en eenheid)
Vizefeldwebel Willy Heusinger, Infanterie-Regiment 74. 18.05.1918 (rang klopt wel niet)
Unteroffizier Wilhelm Meyer, Reserve-Infanterie-Regiment 74. 02.06.1918 (rang klopt niet)
Vizefeldwebel Ferdinand Albers, Infanterie-Regiment 74. 08.07.1918 (rang klopt niet)
Offizier-Stellvertreter Friedrich Möller, Infanterie-Regiment 74. 08.07.1918 (rang en eenheid komen overeen)
Offizier-Stellvertreter Christoph Triebold, Reserve-Infanterie-Regiment 74. 05.07.1918 (rang alleszins correct en eenheid)
Vizefeldwebel Ernst Reiche, Infanterie-Regiment 74. 16.07.1918 (rang klopt niet)
Offizier-Stellvertreter F. Schuttmann, Infanterie-Regiment 74. 25.10.1918 (rang alleszins correct en eenheid)
Vizefeldwebel Josef Meyer, Infanterie-Regiment 74. 25.10.1918 (rang klopt niet)
Vizefeldwebel Ludwig Hagemann, Infanterie-Regiment 74. 25.10.1918 (rang klopt niet)
Vizefeldwebel Oskar Riemenschneider, Infanterie-Regiment 74. 25.10.1918 (rang klopt niet)
Vizefeldwebel Adolf Wendt, Infanterie-Regiment 74. 25.10.1918 (rang klopt niet)
Unteroffizier Wilhelm Rübke, Reserve-Infanterie-Regiment 74. 31.10.1918 (rang klopt niet)

Jan
Naar boven
Memory

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Nog even op een iets hogere DPI stand. HD Scanner is besteld, dus anders is er aan het eind van de week alsnog een hoge resolutiescan

Memory

BerichtGeplaatst: 08 Dec 2015 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop dat dit scherp genoeg is?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Duitse en Oostenrijks-Hongaarse eenheden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: