Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Position fortifiée de...

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
15deBij

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2015 14:16    Onderwerp: Position fortifiée de... Reageer met quote

Hallo Smile

Ik ben samen met mijn vader al een tijdje bezig met het opzoeken van de troepen die in de forten zaten, dit voor zowel Antwerpen,Luik als namen, en deze dan in een kleine database te steken.
we hebben er toch al redelijk wat gevonden, vooral van de fortengordel rond luik en namen zijn er veel terug te vinden, maar over de fortengordel rond Antwerpen vinden we er een pak minder terug.

dus vandaar de vraag/oproep, voor mensen die ooit tijdens opzoekwerk, Position fortifiée de heeft zien passeren, of zij deze zouden willen delen met ons.

alvast bedankt Smile

Mvg

Jorn
poppy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
love4history

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2015 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi
Weet niet welke info je precies zoekt maar in m'n bestand heb ik Felix Emile Verzelen ° Heurne 13/09/1879 en + 29/ 9/1914 Sint-Katelijne-Waver fort "Midzele" (bedolven onder de puinen van het fort)
Bij eenheid heb ik Ex Plaatsartillerie en ex Rijkswacht te Paard, volgens Volgens lijst der gesneuvelden der Versterkte Plaats Liège en Antwerpen, behorende tot het 2 regiment Gidsen;
Mvg
l4h

"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gérard Leman

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2015 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

Voor Luik:
Welk legerondeel in welk fort zat, met welke bevelhebber, kan je gemakkelijk vinden in het boek van Kol. Deschrijver (La Bataille de Liège).

Forten-infanterie werd in Luik ook ten velde ingezet. Het waren wel de oudste opgeroepen klassen van de linieregimenten die behoorden tot de legerdivisie dewelke de stad moest verdedigen (Luik 3de DA).
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: