Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

De grootvader van een vriendin van mij

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hsmeets

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2015 22:29    Onderwerp: De grootvader van een vriendin van mij Reageer met quote

Goedenavond allemaal,

Ik ben net terug van een paar dagen normandie waar ik elk jaar een paar zeer goede vrienden bezoek.

Haar grootvader is gestorven in de eerste wereldoorlog en ik heb om wat info gevraagd om te zien of ik eea kon vinden.

Een zoektocht op zijn naam geeft aan:
Grave/memorial reference: Panel 42 to 47 and 162 TYNE COT MEMORIAL. Betekend dit dus dat ik haar moet gaan vertellen dat haar grootvader geen bekend graf heeft, maar vermeld staat op de muur missing pressumed dead?!

grts
Hans
hsmeets

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2015 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

84 views...Niemand...?
Ragnar

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2015 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dus, De Tyne Cot Memorial is opgericht door plaatsgebrek in de Menenpoort en herdenkt de slachtoffers vanaf 1917. (Slag van Passendale etc.) (Dacht ik)

Dus de persoon is verloren. Heeft geen gekend graf of is nooit teruggevonden. Misschien is hij ergens begraven geweest maar door de grote artillerie enkele keren omgewoeld geweest..

Een (minieme) kans bestaat dat hij ergens begraven ligt onder één van de vele Known unto God stenen ligt (op Tyne Cot of eender welk) ... Om het misschien een romantischer beeld te geven aan je vriendin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hsmeets

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2015 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ragnar @ 20 Apr 2015 22:03 schreef:
Ja dus, De Tyne Cot Memorial is opgericht door plaatsgebrek in de Menenpoort en herdenkt de slachtoffers vanaf 1917. (Slag van Passendale etc.) (Dacht ik)

Dus de persoon is verloren. Heeft geen gekend graf of is nooit teruggevonden. Misschien is hij ergens begraven geweest maar door de grote artillerie enkele keren omgewoeld geweest..

Een (minieme) kans bestaat dat hij ergens begraven ligt onder één van de vele Known unto God stenen ligt (op Tyne Cot of eender welk) ... Om het misschien een romantischer beeld te geven aan je vriendin.

Thanks! Hij is overleden 9-10-17 dus dat klopt wel. Ik vermoedde het al, maar wilde het zeker weten, omdat dit iets is waar ik niet thuis in ben.

wat betreft het "romantischer maken"...Geen zorgen, Grootvader vocht in ww1 en haar vader vocht in ww2 (and lived) , ik ga er geen suikerlaagje op plakken ze is een echte brit.

grts
hans
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: