Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Lancering TracesOfWW1.com

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
van_veen

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2013 19:34    Onderwerp: Lancering TracesOfWW1.com Reageer met quote

STIWOT publiceert al meer dan tien jaar informatie over de Tweede Wereldoorlog op het Internet. Zo zijn op de website TracesOfWar.com meer dan 40.000 bezienswaardigheden met betrekking tot de Tweede Wereldoorlog te vinden. Dat de Eerste en de Tweede Wereldoorlog een connectie met elkaar hebben werd ook weer zichtbaar bij het analyseren van deze bezienswaardigheden. Ruim 9.000 ervan bleken namelijk ook betrekking te hebben op de Eerste Wereldoorlog.

Omdat het volgend jaar 100 jaar geleden is dat de Eerste Wereldoorlog uitbrak heeft STIWOT besloten naast TracesOfWar.com een themawebsite beschikbaar te maken: TracesOfWW1.com.

Ondanks dat we op TracesOfWW1.com nu al meer dan 9.000 bezienswaardigheden met betrekking tot de Eerste Wereldoorlog presenteren beseffen we ons dat er nog heel veel ontbreekt. Zowel kwalitatief als kwantitatief. Aangezien de vrijwillige medewerkers van STIWOT zich met name richten op de Tweede Wereldoorlog hopen we ons vrijwilligersteam te kunnen uitbreiden met experts op het gebied van de Eerste Wereldoorlog.

Voor het ingeven en bewerken van bezienswaardigheden maken we gebruik van een eenvoudig online systeem. Dit maakt het mogelijk om na een korte inwerkperiode geheel zelfstandig aan de slag te gaan. Het resultaat van de werkzaamheden is vervolgens direct zichtbaar op de website!

Vragen, opmerkingen of interesse? Post ze hieronder of neem contact met ons op via: info@stiwot.nl

Met vriendelijke groet,
Barry van Veen
van_veen

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2013 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie nu dat Yvonne ook al eens aandacht aan STIWOT heeft geschonken op dit forum:
- http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=5478

Afgelopen jaar heb ik uitgebreid e-mail contact met haar gehad over ons idee voor TracesOfWW1.com. Helaas kreeg ik de afgelopen weken echter geen reactie van haar. Vandaar dat ik mijn bericht hier zomaar "koud" op het forum heb gezet. Ik hoop op jullie begrip hiervoor. Alvast bedankt!
den Korrigann

BerichtGeplaatst: 08 Jul 2013 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

De foto's die ik op het forum geplaatst heb, meestal in de rubriek "Monumenten en begraafplaatsen", mogen jullie gerust gebruiken tenzij die toelating in strijd is met de forumregels. Heb enkel positieve ervaringen met jullie correctheid, zie ook pb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
van_veen

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2013 8:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dankje "den Korrigann", hier zullen we zeker gebruik van maken!

Inmiddels zitten we op ruim 9.500 bezienswaardigheden. We kunnen er echter nog veel meer gebruiken en zijn vooral op zoek naar uitgebreidere beschrijvingen van de belangrijkste bezienswaardigheden.

Dus als iemand zich geroepen voelt... is dat van harte welkom!
Fedor

BerichtGeplaatst: 26 Jul 2013 9:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik voel me geroepen, maar da's logisch denk ik Wink

Het aantal onderwerpen is inmiddels de 10.000 gepasseerd, en dit aantal zal uiteraard nog heel sterk toe gaan nemen. Ik hoef me voorlopig nog niet te vervelen Smile
Fedor

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2015 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen tijd niet stil gezeten... op dit moment staan er 22.700 onderwerpen op Traces of WW1... and many more to come!

Daardoor helaas wel wat minder tijd voor andere bezigheden zoals forummen Wink
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2015 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dat gaat er erg mooi uitzien, Fedor en Barry. Complimenten voor de opmaak vooral.

Gr P
Fedor

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2015 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Traces of World War I is samengegaan met Traces of War. http://www.tracesofwar.com

Rechtsboven staan beide oorlogen (groen betekent "aan", beide oorlogen zijn standaard geselecteerd). Op WO2 drukken zorgt er voor dat deze wordt geselecteerd en dat alleen WW1-items worden getoond.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: