Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

japanners aan het westelijk front

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bobbke

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2015 20:22    Onderwerp: japanners aan het westelijk front Reageer met quote

Heeft er iemand een idee of er Japanners te vinden waren aan het westelijk front? Normaal gezien konden die soldaten toch ingezet worden in Azie zelf.
Ik weet dat er enkele op de Menenpoort staan in Ieper, en dat er 3 op Tyne Cott liggen.
In welke hoedanigheid zijn die enkelingen hier geraakt, en welke taak hadden ze dan? En als ze hier dan in kleine hoeveelheden waren, dan moet de communicatie toch bijzonder moeilijk geweest zijn.

Binnenkort heb ik 2 Japanse vrienden op bezoek, en ik wil hen wel eens de belgische frontlinie tonen. Het zou dan leuk zijn om hen iets te kunnen vertellen over hun landgenoten.

MVG Jurgen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2015 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

Het hoeven niet alleen "Japanse" Japanners geweest te zijn... http://womensuffrage.org/?p=1198

Brits forum: http://1914-1918.invisionzone.com/forums/index.php?showtopic=46804

"Omdat ik alles beter weet is het mijn plicht om betweters te minachten."
Marcel Wauters, Vlaams schrijver en kunstenaar 1921-2005
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2015 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn inderdaad wel wat Canadezen met een Japanse achtergrond terug te vinden. Ik herinner me de fronttour van de WFA in Noord-Frankrijk met bezoek aan Cabaret Rouge Cemetery, waar er alleszins ook één begraven lag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
blindganger

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2015 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens een rapport uit 1924 zouden er zich 111 Japanners geëngageerd hebben waarvan er 17 sneuvelden. Hoe dat rapport opgemaakt werd en volgens welke criteria is mij niet duidelijk.
Naar boven
awol

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2015 21:13    Onderwerp: Japanners ah Westelijkfront Reageer met quote

[url]
[/url]

Ergens aan het Westelijkfront o.l.v. Franse officieren.
Naar boven
awol

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2015 21:34    Onderwerp: Japanners aan het Westelijk front Reageer met quote

En de Keizer op het vasteland in Europa.
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 09 Apr 2015 4:34    Onderwerp: Reageer met quote

Die eerste foto: zijn dat zeker Japanners of zijn dat Franse kolonialen (Tonkinezen of Anamieten of zo)? De Fransen hadden immers ook nogal wat mensen uit toenmalig Frans Indochina als werkkrachten aan het front.
Naar boven
A. de Koster

BerichtGeplaatst: 09 Apr 2015 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

Bij die eerste foto zet ik ook mijn vraagtekens. Lijken Franse uniformen. Japanners hadden heel andere uniformen. Heb ik het niet over de Adrian die ze dragen die zouden ze gehad kunnen hebben. Waarom zouden Japaners soldaten sturen zonder uniform? Ze waren zelf al volledig uitgerust. Oorlogservaring hadden ze ook al genoeg. Ik denk eerder aan Frans koloniaal. Zelfde dus als Jan.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: