Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rasponov

|
Geplaatst: 05 Sep 2014 15:16 Onderwerp: Herstellen M17 Duitse WWI Helm |
|
|
goedendag allemaal
Ik ben sinds kort begonnen met het schoonmaken en herstellen van mijn Duitse M17 Helm
Deze helm was overgeverfd in het moderne leger groen, maar ik heb de verf er af kunnen krijgen
Het binnenwerk was niet goed niet meer (leder was gescheurd waardoor de helm niet te dragen meer was) en heb ik er uitgehaald (maar wel alles netjes bewaard)
De helm ontbreekt ook een kinriem, had de originele ringen nog voor de riem aan te bevestigen maar die zijn verloren gegaan in all de jaren dat ik de helm heb
Mijn doel is om de helm klaar te maken voor re-enactment, maar ze ook zo origineel mogelijk te houden
Ik heb een nieuw binnenwerk nodig voor de helm, ze is een maat 66
en een kinriem (eentje zoals een kinriem van een pickelhaube)
Kunnen julliue me hiermee helpen?
Fotos komen van zodra de batterijen van m'n camera opgeladen zijn _________________ Startende re-enactor |
|
Naar boven |
|
 |
Rasponov

|
Geplaatst: 07 Sep 2014 11:38 Onderwerp: |
|
|
Hier zijn de fotos van de helm zoals ie er nu uitziet
Binnenkant van de helm
De liner
 _________________ Startende re-enactor |
|
Naar boven |
|
 |
Rags

Geregistreerd op: 5-2-2014 Berichten: 43 Woonplaats: Assebroek (Brugge)
|
Geplaatst: 07 Sep 2014 17:00 Onderwerp: |
|
|
Weet niet hoe de helm voordien was maar volgens mij is dat nu een nieuwe helm met "nul" geschiedenis
Rags |
|
Naar boven |
|
 |
Rasponov

|
Geplaatst: 07 Sep 2014 17:16 Onderwerp: |
|
|
Helm was overgeschilderd, in het kleur leger groen, heb lang gewerkt voor de verf weg te krijgen _________________ Startende re-enactor |
|
Naar boven |
|
 |
leibhusar
|
Geplaatst: 09 Sep 2014 8:49 Onderwerp: helm |
|
|
Wellicht een idee om je originele helm,origineel te houden en gewoon voor een paar tientjes een complete repro op maat te kopen??
http://www.ebay.de/itm/AH6044-Deutscher-Stahlhelm-M-18-1-Weltkrieg-1918-/380983975462?pt=Militaria&hash=item58b46a1e26
Bij deze Duitse firma kan je nog kiezen ook voor deze M18 ňf een M18 met Ohrenausschnitt.
Of gewoon compleet met Stirn- en Grabenpanzer....
Mocht je toch liever je origineel gebruiken,weet ik ook nog wel een firma in Duitsland die repro binnenwerken en kinriempjes verkopen,alleen ben je qua prijs dan net zo duur uit als een complete repro helm bij bovenstaande firma.. |
|
Naar boven |
|
 |
|