Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Opzoeking Belgische soldaat

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nolfster

BerichtGeplaatst: 07 Sep 2014 20:20    Onderwerp: Opzoeking Belgische soldaat Reageer met quote

Onlangs kreeg ik twee 37mm hulzen, nogal vaderlandslievend bewerkt met "Eendracht maakt macht" , "yzer", "Gedenkenis van den oorlog 14-16", "Gedenkenis der carabiniers"
"Leve de koningin , moeder der soldaten" / "voor god, koning en vaderland"
Verder stond op 1 van de onderzijden volgende vermelding :
"Gemaakt door Emile De Wit Grimberghen den 578 dag van den oorlog"

Dus dit laat wel degelijk blijken dat het tijdens de oorlog en dus originele trenchart is Cool
Maar verder zit ik vast met het verhaal; op de site van het guldenboek der vuurkaarten vind ik geen Emile De Wit en zeker niet in Grimbergen.. En al helemaal niet als Karabinier...
Verder staat hij ook niet vermeld op de site van de gesneuvelde Belgen van het IFF-museum...

Heeft er iemand een idee waar ik info over deze persoon kan vinden of heeft er iemand zelf lijsten waaruit wat meer blijkt over deze persoon?

Alvast bedankt!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: