Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Weekendje met jonge kindjes: tips?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Nieuwpoort, de kust en hinterland Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mamzella

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2014 18:10    Onderwerp: Weekendje met jonge kindjes: tips? Reageer met quote

Hallo,
Mijn man is sterk geinteresseerd in de oorlog en ik heb hem voor zijn verjaardag verrast met een weekendje naar de westkust 5-6 sept, voor hem is de bestemming nog geheim. Ik ben dus volledig leek en ben volop aan het lezen hierover, maar ik heb een specifieke vraag:

Wij hebben 2 jonge kindjes, een meisje van 5 en een jongen van bijna 3 jaar. Zijn er bezienswaardigheden die jullie wat aangenaam zijn voor de kindjes? We zullen niet alles naar hun interesses kunnen richten maar hopelijk toch 1 a 2 plekjes per dag waar zij ook iets aan hebben.

We logeren in nieuwpoort, maar hebben auto en fiets ter beschikking.

Alvast bedankt voor eventuele tips die jullie kunnen geven!

Groetjes
Mamzella
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Niko

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2014 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Als het goed weer is de frontzate afwandelen of -fietsen. Heb ik ook gedaan met de kids en de hond..... Cool

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
A. Depage

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2014 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hehe, je kon mijn vrouw wel zijn (maar mijn vrouw heeft niets gepland) Embarassed

Met de kinderen vind ik de Dodengang best interessant. Ook tijdens een pitstop met de fiets eventjes de boterhammen opeten op een rustige begraafplaats is ook leuk. Hill 60 of 62 is ook leuk in die zin dat de kinderen wat vrij kunnen rondlopen. Een loopfietsje is dan ook handig voor hen Wink
Mijn zoontje van 4 heeft ook de microbe al wat meegekregen en weet hier en daar al wat van de oorlog (hij herkent de Duitsers (de mannekes met de pinnen), de lakenhallen en de Menenpoort van Ieper, de woorden tank en zeppelin, enz). Dat maakt de uitstappen wat makkelijker met kids erbij Wink
Wij combineerden de oorlogsbezienswaardigheden met een taverne/resto met speeltuin. Zo heeft ieder wat wils.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
mamzella

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2014 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Moet ik haar een tip geven? Wink

Merci voor de tip van de loopfietsen, zal ik meepakken!

En verder ben ik zot aan het worden van alles wat ik lees want we hebben niet veel tijd en er is zooooo veel te zien. Prioriteiten stellen zal belangrijk zijn!
Naar boven
Rags

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2014 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien bootje pakken in Nieuwpoort en naar Diksmuide varen (wel nagaan of de fietsen mee kunnen) en dan langs de spoorwegbedding met de fiets terug naar Nieuwpoort (Kan uiteraard ook omgekeerd)

Rags
Naar boven
Pinoto

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2014 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Effe bijhorende foto Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger
Rags

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2014 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Danke Pinoto, eveneens (één) van de links naar de bootmaatschappij:
http://toerisme.diksmuide.be/product/604/boottochten-met-de-yzerstar
Rags
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2014 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.toerismewesthoek.be/nieuws/maries-groote-oorlog
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
mamzella

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2014 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

die boot klinkt leuk, ik heb even gebeld maar van september tot juni is het enkel voor groepen en als er plaats is mogen individuen aansluiten. zaterdag was er nog plaats ook voor onze fietsen, jeuij!

wat maries grote oorlog betrof heb ik een mailtje gestuurd naar de dienst voor toerisme en kreeg volgend antwoord:

Quote:
Met de leeftijdscategorie die u opgeeft, zouden wij het kidspad "Op zoek naar de ring van Gijverinkhove" aanbevelen.
Dit is voor kinderen van 6 -12 jaar, maar het is zeker mogelijk voor jongere kindjes onder begeleiding van hun ouders.
De route is 2,8 km, dus ook niet te lang en onder weg kom je een speelpleintje tegen, wat ook weer zorgt voor wat afwisseling voor de kindjes.

Het kidspad van "Marie's Groote Oorlog" is voor kinderen van 8 - 12 jaar, en is 5 km lang.
Hier hebben we gemerkt dat de kinderen toch zeker in deze leeftijdscategorie moeten zitten, tenzij er een mix is van oudere
en jongere kinderen die elkaar zo op weg helpen. De opdrachtjes zijn ook al meer gericht op het geheugen (combinaties maken, rebussen oplossen...)
en niet zozeer meer op het spelen (zoals bij het kidspad in Gijverinkhove).

U kunt altijd bij onze dienst terecht voor het aankopen van een rugzakje (met boekje en toebehoren voor de tocht).
Eenmaal aangekocht (€ 5) hoeft dit niet terug te keren naar onze dienst.
De wandeling is het hele jaar door toegankelijk. Dit geldt voor beide kidspaden.

ondertussen heeft mijn man geraden waar we naartoe gaan (niet moeilijk ik had al gezegd binnen belgie en ik zei dat we misschien met file moesten rekening houden, dan schiet er niet meer veel over Very Happy maar zo kan hij specifiek zeggen waar hij zin in heeft ook. heb er zin in! merci alvast voor de tips
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Nieuwpoort, de kust en hinterland Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: