Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Gezocht info over Edouard Van Meerbeek

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leen019

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2014 8:35    Onderwerp: Gezocht info over Edouard Van Meerbeek Reageer met quote

De nonkel van mijn vader ( Edouard Van Meerbeek ) is omgekomen bij de grote brand van Leuven op 25/8/1914. Intussen heb ik al wat meer informatie over hem gevonden. Maar ik ben nog opzoek naar meer info.

Alvast bedankt om te helpen.

De informatie die ik tot nu toe heb ...
Van Meerbeek Edouard
arbeider-molenaar
Omgekomen op 25 aug 1914 in Leuven
Geboren in Kessel-Lo op 3 maart 1892
Was gedomicilieerd in Kessel-Lo
Herdacht op de Stedelijke Begraafplaats, Kerkhofdreef 7, Heverlee en het Oorlogsmonument Martelarenplein Leuven, https://inventaris.onroerenderfgoed.be/dibe/relict/200146;
Vermaelen Anne Catherine echtgenote
Van Meerbeeck Edouard vader
Overleden in Brusselsestraat 73 (=ziekenhuis). Overlijdensaangifte 19 nov 1914. Stadsarchief Leuven, Modern archief, nr. 50002/626/64 1914 nr. 817. STIERF VOOR BELGIE: BEPALING TOEGEVOEGD AAN OVERLIJDENSAKTE OP 12 NOV 1922. AANGIFTE OP 19 nov 1914, OVERLIJDENSREGISTER KESSEL-LO 1914 NR. 169 STADSARCHIEF LEUVEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Leen019

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2014 16:07    Onderwerp: Reageer met quote

Intussen kan het zijn dat er "iets" vermeld staat in het boek
"Aan onze helden en martelaren"

Nu dus dat bewuste boek vinden ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: