Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Buste van een WOI krijger

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Je nieuwste aankoop Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stuka f

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2014 7:11    Onderwerp: Buste van een WOI krijger Reageer met quote

Ben zeer blij met deze laatste aannwinst .
Een (zo goed als levensgroot!)buste van Leopold III door Eugène J. de Bremaecker en afkomstig van het ons wel bekende Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis Jubelpark Brussel.
En,.... zijn medailles hangen niet in de juiste volgorde....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KLM-MRA

BerichtGeplaatst: 08 Jul 2014 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

Geachte Stuka f

Mag ik er U attent op maken dat het beeld van Prins Leopold als onderluitenant van de grenadiers met inventaris nummer 804356 nog steeds in de verzameling van het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis aanwezig is.

Het museum is er NIET mee opgezet dat u insinueert dat dit beeld afkomstig is uit zijn verzameling. Vermoedelijk is het een afgietsel gemaakt door het afgietsel atelier van de koninklijke musea voor kunst en geschiedenis in het Jubelpark.

Mag ik U er eveneens op wijzen dat de overwinningsmedaille voor de herinneringsmedaille wordt gedragen zoals voorgeschreven in de militaire reglementen.

Beste groeten
Naar boven
Casque Adrian

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2014 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie buste.
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2014 8:23    Onderwerp: Reageer met quote

KLM-MRA @ 08 Jul 2014 9:08 schreef:
Geachte Stuka f

Mag ik er U attent op maken dat het beeld van Prins Leopold als onderluitenant van de grenadiers met inventaris nummer 804356 nog steeds in de verzameling van het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis aanwezig is.

Het museum is er NIET mee opgezet dat u insinueert dat dit beeld afkomstig is uit zijn verzameling. Vermoedelijk is het een afgietsel gemaakt door het afgietsel atelier van de koninklijke musea voor kunst en geschiedenis in het Jubelpark.

Mag ik U er eveneens op wijzen dat de overwinningsmedaille voor de herinneringsmedaille wordt gedragen zoals voorgeschreven in de militaire reglementen.

Beste groeten

Mag ik u er op wijzen dat een iets beleefder formulering van uw terechte opmerking op zijn plaats is.
Je kan het zeggen, maar tussen zeggen en ...zeggen is een groot verschil. Yvonne blik

Zoiets noemt elementaire beleefdheid. Rolling Eyes
Niko

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2014 8:50    Onderwerp: Reageer met quote

Binkske007 @ 25 Aug 2014 8:23 schreef:

Mag ik u er op wijzen dat een iets beleefder formulering van uw terechte opmerking op zijn plaats is.
Je kan het zeggen, maar tussen zeggen en ...zeggen is een groot verschil. Yvonne blik [/u]

Zoiets noemt elementaire beleefdheid. Rolling Eyes

Helemaal mee eens.

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Je nieuwste aankoop Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: