Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Zeemijn uit WO1 gevonden bij Breskens

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 02 Mei 2014 20:10    Onderwerp: Zeemijn uit WO1 gevonden bij Breskens Reageer met quote

BRESKENS - Tijdens het niet-gesprongen explosievenonderzoek bij de Oosthavendam in Breskens is een zeemijn uit de Eerste Wereldoorlog gevonden. Er is geen gevaar voor de omgeving. De zeemijn moet wel worden geruimd.
Lees verder op http://www.hvzeeland.nl/nieuws/24241-zeemijn-gevonden-bij-breskens/
A. de Koster

BerichtGeplaatst: 02 Mei 2014 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Niet zo heel vreemd daar het in de eerste wereldoorlog bij Breskens een verzamelpunt was van gevonden zeemijnen. Als je daar had gevist zat het lood gelijk achter je kiezen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2014 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

De ruiming van de zeemijn niet helemaal gelukt...

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaanderen/zeemijn-deels-tot-ontploffing-gebracht-voor-de-kust-van-breskens-1.4378231

http://www.stadindex.nl/breskens/1219835-vernietiging-zeemijn-breskens-mislukt

Greetz, Margreet (die zelf een Bressiaanse, ofterwel geboren in Breskens is) Cool poppy
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2014 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Wel gelukt toch, of lees ik het nou verkeerd? Confused

Gr P
JWK

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2014 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik 't goed lees is het toch uiteindelijk wèl gelukt? (Volgens de "laatste update" van 22:16 ) *edit* Pegoud was me voor! Denk dus dat het bericht inderdaad geüpdate is nadat Margreet de link geplaatst had.

Maar niettemin, het is altijd weer leuk om de PZC te lezen! Als een warme deken, voel me weer helemaal thuis!
Bresjes in 't nieuws, Srabbekerke heeft geen school meer, Rilland en z'n klooster, VV Iese heeft een drainage probleem, Ellemeet, Elkerzee etc etc

Jan Willem
vroeger "van d'n overkant" (vanuit Terneuzen gezien dan, want Terneuzen is "an d'n overkant" voor mìj) , nu "'Olland"

Excuses voor deze uitstap, wij gaan nu weer terug naar de reguliere programmering. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2014 8:09    Onderwerp: Reageer met quote

De berichten er over moeten inderdaad later na het plaatsen van mijn berichtje er over zijn geupdate. Smile

Het is trouwens niet de eerste keer dat "ons Bresjes" met berichten over explosieven in het nieuws is, en vast ook niet de laatste keer. Maar meestal gaat het dan om bommen uit WO2 waarvan er al heel wat zijn gevonden daar, en zeker nog meer zullen worden gevonden.. Een mijn uit WO1 daarvan heninner ik me niet dat we die daar eerder hadden al is het goed mogelijk van wel.

Greetz, Margreet Cool poppy
Duiker

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2014 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

mrs Stan @ 28 Mei 2014 9:09 schreef:
De berichten er over moeten inderdaad later na het plaatsen van mijn berichtje er over zijn geupdate. Smile

Het is trouwens niet de eerste keer dat "ons Bresjes" met berichten over explosieven in het nieuws is, en vast ook niet de laatste keer. Maar meestal gaat het dan om bommen uit WO2 waarvan er al heel wat zijn gevonden daar, en zeker nog meer zullen worden gevonden.. Een mijn uit WO1 daarvan heninner ik me niet dat we die daar eerder hadden al is het goed mogelijk van wel.

Greetz, Margreet Cool poppy

Dat klopt met die bommen, tussen 1967 en 1973 ben ik heel vaak daar geweest. Dat was met de duik en demonteerploeg van de Koninklijke Marine om dat spul te ruimen. We hebben in die tijd ook eens een hele gave mijn uit WO1 gevonden. Dat ding leek wel als nieuw zo goed zag hij er nog uit. Die is dus voorzichtig gedemonteerd en naar het museum bij de Soemba gegaan.

Anton
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: