Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Bezoek van Hitler aan de Westhoek in 1940

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zijde26

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2014 20:16    Onderwerp: Bezoek van Hitler aan de Westhoek in 1940 Reageer met quote

Hitler heeft in juni 1940 blijkbaar de frontstreek van de Eerste Wereldoorlog bezocht.
Hij zou door Reningelst getrokken zijn. Weet iemand daar meer over ? Zijn daar fotos van (Reningelst)?

Bedankt.
Gilbert Crying or Very sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
A. Depage

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2014 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Siegfried Debaeke schreef er een boek over met veel foto's Wink

http://www.klaproos.be/hitler%20in%20vlaanderen.htm

Heb het boek hier liggen, ik zal morgen eens kijken of er iets instaat over Reningelst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2014 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

Pag. 81 onderaan, alleen de vermelding dat ene "Andrea Nevejans de doortocht in de Poperingestraat zag, terwijl Duitse militairen salueerden en een vliegtuig de omgeving verkende."

En op p. 84 een foto van "op de weg van Poperinge naar Kemmel (...) langs de Clyttesteenweg" (met achtergelaten Britse wagens en stukken geschut) Maar ik weet niet of dat tussen Reningelst en De Klijte is, dan wel tussen De Klijte en Kemmel.

Ik doe trouwens zo een beetje hetzelfde onderzoek voor Boezinge. Hitler zou van Langemark naar Poperinge gereden zijn via Boezinge (en Elverdinge), zo wordt beweerd, in het boek en elders, maar (de bejaarde) getuigen heb ik nog niet gevonden. En Boezinge brug was overigens 2 dagen voordien gedynamiteerd.

Aurel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: