Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Welke regimenten in Zeeuws Vlaanderen gedurende WO 1?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
A. de Koster

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2013 15:09    Onderwerp: Welke regimenten in Zeeuws Vlaanderen gedurende WO 1? Reageer met quote

Ik wil graag een beeld krijgen van welke regimenten er hier in Zeeuws Vlaanderen tijdens de mobilisatie van 1914 zaten. Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Ik vind op internet eigenlijk bar weinig. Of weet je toevallig waar ik moet zijn b.v. een archief. Laat het me weten. Die van Terneuzen bezoek ik momenteel al om daar wat te vinden maar dat is een moeizaam proces. Het gaat me voornamelijk om de plaatsen Sas van Gent en Terneuzen. Natuurlijk zijn andere Zeeuws Vlaamse plaatsen ook welkom. Ik weet dat het 14de regiment in Terneuzen zat tijdens de jonge dagen van de mobilisatie. ook heb ik het boekje van Majoor J.G. Imhof die hier in Zeeuws Vlaanderen heeft gezeten met het 25ste Reserve Regiment Infanterie (tenminste zover ik uit zijn werk heb begrepen). Alle hulp is welkom!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
leibhusar

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2013 7:36    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij staat hier ook e.e.a. in aangaande Duitse Regimenten ,wellicht meer van troepen die de grens overtrokken,maar toch..Het zijn maar 273 pagina's , dus die heb je snel uit onder het werk Embarassed total innocense

silentknight @ 01 Feb 2013 5:07 schreef:
Een mooi chronologisch 273 pagina's tellend naslagwerk omtrent de gebeurtenissen van WW1 in en rond het Meetjesland.

http://www.erfgoedcelmeetjesland.be/images/filelib/RAPPORTdefWOI2012nietkopieren_4740.pdf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
A. de Koster

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2013 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

He Sander!! Super!! Bedankt hoor!

Groeten,

Adrie
Naar boven
Vermeulen

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2013 21:54    Onderwerp: Welke regimenten in Zeeuws Vlaanderen Reageer met quote

Uploaded with ImageShack.us

beste Adrie,

Een brief uit mijn verzameling Sas van Gent, verzonden op19 oktober 1914, Afzender Militair J.L. Heusenveldt 14e Reg. o inf. 3e comp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
silentknight

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2013 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

Geen dank nodig hoor, Leibhusar was me voor Embarassed

Net naast het Meetjesland ligt het Waasland, ook tegen de grens met Zeeuws vlaanderen.

Bekijk deze scriptie ook maar eens, zeer interessant.
Er staan geen specifieke regimenten in, maar de verwijzingen in de tekst naar de brondocumenten kunnen je misschien wel verder helpen.

http://www.ethesis.net/smokkel_land_van_waas/smokkel_lvw_inhoud.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
A. de Koster

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2013 3:59    Onderwerp: Re: Welke regimenten in Zeeuws Vlaanderen Reageer met quote

[quote="Vermeulen @ 20 Aug 2013 21

beste Adrie,

Een brief uit mijn verzameling Sas van Gent, verzonden op19 oktober 1914, Afzender Militair J.L. Heusenveldt 14e Reg. o inf. 3e comp.[/quote]

Super!!! Dus het 14de zat ook in Sas. Daar ben ik heel blij mee met die info!!
Naar boven
A. de Koster

BerichtGeplaatst: 21 Aug 2013 4:00    Onderwerp: Reageer met quote

silentknight @ 20 Aug 2013 23:26 schreef:
Geen dank nodig hoor, Leibhusar was me voor Embarassed

Net naast het Meetjesland ligt het Waasland, ook tegen de grens met Zeeuws vlaanderen.

Bekijk deze scriptie ook maar eens, zeer interessant.
Er staan geen specifieke regimenten in, maar de verwijzingen in de tekst naar de brondocumenten kunnen je misschien wel verder helpen.

http://www.ethesis.net/smokkel_land_van_waas/smokkel_lvw_inhoud.htm

Schitterende info. Ik zal het eens goed doorlezen. Bedankt!!!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: