Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Merryway

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Ieper en de Westhoek Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Red Roses

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 14:29    Onderwerp: Merryway Reageer met quote

Van juli tot september 1918 werd er hevig slag geleverd in de omgeving van Kemmel en de Kemmelberg.

In een verslag dat ik las is er sprake van de Merryway Attack (+/- 10 aug.'18), die plaatshad omgeving Merryway Road. Hetzelfde verslag vermeldt verder twee boerderijen: Negro Farm en Pigstye (of Pig sty) Farm.

Heeft iemand ooit aanduidingen gezien van deze locaties op een trench map? En is deze confrontatie in de nadagen van de oorlog ooit aan bod gekomen in historische beschrijvingen?

Over Kemmel ken ik 2 beschrijvingen: Ad. Sempf, Der Tod am Kemmel en Gustav Goes, Kemmel. Sturm und Sterben um einen Berg.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Pol

BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Pigsty Farm heb ik gevonden:
-Map Sheet: 28SW1
-Map Sheet Name: Kemmel
-coŲrdinaten: 50į47.414'N2į43.616'E
-Map Square M13

Negro Farm heb ik niet gevonden. Wel iets dat erop gelijkt, nl Negre Farm, maar die ligt op de Trench Map St. Julien en dat is een eind van Kemmel. Er is ook een Neve Farm en Nevil Farm op de Trench Map Kemmel. Ik vermeld die erbij omdat er nog wel eens schrijffouten in artikels staan.

Groeten

Pol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Ieper en de Westhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: