Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Informatie over Fliegerabteilung 202 (Artillerie) of FAA 202

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Luchtoorlog Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Zimmermann

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2013 11:49    Onderwerp: Informatie over Fliegerabteilung 202 (Artillerie) of FAA 202 Reageer met quote

Dag iedereen,

ik ben op zoek naar informatie over acties van Fliegerabteilung 202 Artillerie (FAA 202 of FA 202 A) aan het westelijk front en mogelijk in Vlaanderen, in het begin van 1918. Meer bepaald zou ik willen te weten komen of ze een observatievlucht hebben uitgevoerd rond Antwerpen. Of indien niet, welke eenheid die vlucht dan wel heeft uitgevoerd. Mogelijk is er een link met de Flieger-Beobachtungsschule West in Diest...

Zijn er mensen die hierover info hebben, of weten waar ik kan op zoek gaan? In het archief in Freiburg is niets bewaard gebleven rond FAA 202, daar heb ik al navraag gedaan.

Het gaat over deze eenheid: http://www.frontflieger.de/2-faa202.html
Ik las al ergens dat FAA 202 begin 1918 het 2de Duitse Leger ondersteunde tijdens het ‘Michael-offensief’ tussen St.-Quentin en Péronne, in de Somme regio in Noord-Frankrijk, en vermoedelijk was de eenheid in 1917 gestationeerd in de streek van Douai en Arras (vliegvelden Corbehem en Masny). Kan dat kloppen?

Alle hulp is welkom.
Met vriendelijke groeten,
Wouter[/url]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Niko

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2013 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb wel weet van een hele reeks foto's van de Hollandstellung, tussen Beveren en Turnhout, die een aantal jaar geleden zijn komen bovendrijven in het archief van het KLM, de zogenaamde "collectie Zimmermann".

Deze foto's zijn genomen tijdens luchtverkenningen van deze sector eind januari 1918.

Misschien helpt je dat een beetje verder, zie link: https://biblio.ugent.be/input/download?func=downloadFile&recordOId=1097000&fileOId=1097002

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Zimmermann

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2013 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Niko,
bedankt voor je info. Het is naar aanleiding van die reeks foto's dat ik op zoek ben naar de eenheid die ze gemaakt heeft. Vandaar mijn vraag hierboven.
Groeten,
Wouter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Luchtoorlog Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: