Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
maxmadmartin
|
Geplaatst: 12 Aug 2010 20:42 Onderwerp: Huis baart bunker...te Slijpe |
|
|
Het zal je maar overkomen….
Je rijdt s’morgens gemoedelijk naar het werk door een dorpje genaamd “Slijpe”…
Gekend op Google enkel door ellenlange verkeersopstoppingen ,veroorzaakt door loslopend vee , een moedereend met kroost & de plaatselijke blonde deerne ….
En dan …oooooooooo…horror…
Het huisje,dat al enkele jaren leegstond wegens een brandje ,is weg….???
In de plaats daarvan, een betonnen gevaarte waarvan zelfs de grote krijgsarchitect ,God hebbe zijn ziel,Vauban serieuze nachtmerries zou aan overhouden !
Dit dus…
Je stijgende bloeddruk & polsslag zegt goedemorgen tegen je dalende suikerspiegel en je twijfelt of dat laatste biertje gisteren nou net niet……
Nee hoor,onder dat landelijk huisje zit een knoert v/e bunker….
Ja hoor ,the real thing ,met schietsleuven en al….
De woning was dus niet gebouwd op de bunker…maar errond…
Geen camouflage hoor,daar was het huis te “nieuw” voor….
De bunker is waarschijnlijk een “relic” van de Flandernstellung 2 of 3..??(ben geen bunkerkenner,Regulus waar blijf je….??)
Het was misschien bedoeld om het knooppunt van de wegen Leffinge-Slijpe & Slijpe –St Pieters Kapelle te verdedigen..?
Nu ja ,de vooruitziende bouwheer heeft er gratis schuilplaats bij…
GrtzMMM _________________ People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises. |
|
Naar boven |
|
 |
Fritz Kempf Ere WikiMusketier
Geregistreerd op: 4-4-2006 Berichten: 10370 Woonplaats: Wipers (Ieper)
|
|
Naar boven |
|
 |
maxmadmartin
|
Geplaatst: 12 Aug 2010 20:49 Onderwerp: |
|
|
ken die ,
t' ligt in jou achtertuin,snel de lotto winnen Snaapie
grtz,een duimende MMM _________________ People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises. |
|
Naar boven |
|
 |
maxmadmartin
|
Geplaatst: 19 Okt 2010 19:00 Onderwerp: |
|
|
De afbraak v/d bunker was 3 weken geleden begonnen,en dan stilgelegd…
Heeft deze topic een “instantie” wakker gemaakt …?
Zelfs de “plinten” in zwarte tegels tonen aan dat de bunkermuren wel degelijk deel uitmaakten v/h huis…
Straks krijg ik nog de aannemer op mijn “dak”….nou moe….
Grtz,MMM _________________ People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises. |
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 19 Okt 2010 19:30 Onderwerp: |
|
|
We beschermen je wel MMM, het is voor de goede zaak
Maar ongelooflijk toch! _________________ Met hart en ziel
De enige echte
https://twitter.com/ForumWO1 |
|
Naar boven |
|
 |
maxmadmartin
|
Geplaatst: 19 Okt 2010 20:28 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie,wist dat ik op het forum kon rekenen
En t'ja ,de wonderen in de wereld hé...
Grtz,MMM _________________ People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises. |
|
Naar boven |
|
 |
arneken

|
Geplaatst: 22 Okt 2010 18:12 Onderwerp: |
|
|
Herinnert mij aan een bunker dat ik 2 jaar geleden ontdekte in een achtertuin in Moorslede (denk ik) De bewoners gebruikten de bunker gewoon als "materiaalkot". Zij hadden wel geen intentie om hem af te breken
Hopelijk blijft deze bunker bestaan. _________________ Greater love hath no man than this that a man lay down his life for his friends.
Epitaph Lance CPL L.A.C Webb (Lancastershire fusiliers) @kezelberg Millitary Cemetery |
|
Naar boven |
|
 |
maxmadmartin
|
Geplaatst: 23 Okt 2010 13:42 Onderwerp: |
|
|
arneken @ 22 Okt 2010 19:12 schreef: | Herinnert mij aan een bunker dat ik 2 jaar geleden ontdekte in een achtertuin in Moorslede (denk ik) De bewoners gebruikten de bunker gewoon als "materiaalkot". Zij hadden wel geen intentie om hem af te breken
Hopelijk blijft deze bunker bestaan. |
Ik hou hem in de gaten
|
Naar boven |
|
 |
jurggie

|
Geplaatst: 19 Jan 2011 20:09 Onderwerp: |
|
|
Hoe staat het nu met deze bunker?
Veel schoot er al niet meer van over aan de foto's te zien. |
|
Naar boven |
|
 |
maxmadmartin
|
Geplaatst: 19 Jan 2011 20:24 Onderwerp: |
|
|
jurggie @ 19 Jan 2011 20:09 schreef: | Hoe staat het nu met deze bunker?
Veel schoot er al niet meer van over aan de foto's te zien. |
Sorry Jurrgie,
was vergeten je op de hoogte te houden..
Helaas is de bunker weg..... en zijn er al werkzaamheden bezig om er een huis op te bouwen.
Dus jammer.....
Grtz,MMM  _________________ People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises. |
|
Naar boven |
|
 |
Lingekopf Bismarck

Geregistreerd op: 19-10-2006 Berichten: 16013 Woonplaats: Binnen de Atlantikwall en 135 km van het WO1-front
|
Geplaatst: 19 Jan 2011 23:23 Onderwerp: |
|
|
Vreselijk jammer! Gelukkig hebben we de foto's nog....  _________________ "Setzen wir Deutschland, so zu sagen, in den Sattel! Reiten wird es schon können..... "
"Wer den Daumen auf dem Beutel hat, der hat die Macht."
Otto von Bismarck, 1869 |
|
Naar boven |
|
 |
RudyJ14
|
Geplaatst: 02 Aug 2012 16:37 Onderwerp: |
|
|
Lingekopf @ 19 Jan 2011 23:23 schreef: | Vreselijk jammer! Gelukkig hebben we de foto's nog....  |
Idd ja,en dankzij streetview hebben we zelfs nog een pre-afbraak zicht op het huis met bunker.
groeten Rudy |
|
Naar boven |
|
 |
RudyJ14
|
Geplaatst: 02 Aug 2012 16:45 Onderwerp: |
|
|
en hier nog een (verdwenen?) exemplaar.
Rudy |
|
Naar boven |
|
 |
Mieke Debeuf
|
Geplaatst: 02 Aug 2012 21:51 Onderwerp: |
|
|
Dit is een prachtige prentbriefkaart. Waar vind je dergelijk materiaal? Eigen collectie? |
|
Naar boven |
|
 |
RudyJ14
|
|
Naar boven |
|
 |
Mieke Debeuf
|
Geplaatst: 02 Aug 2012 23:11 Onderwerp: |
|
|
Beste Rudy,
Dit is echt heel mooi materiaal! Bedankt voor het doorsturen van de link! Van de Belgishe stellingen rond Fort Knocke had ik nog geen afbeeldingen gezien. Hopelijk blijven de albums nog even op picasaweb?...
Greetz,
MD |
|
Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
|
Naar boven |
|
 |
Cnock
|
Geplaatst: 04 Aug 2012 19:30 Onderwerp: |
|
|
op de plaats van de eerste 2 bunkers stonden voor WO1 de herbergen 'De Meiboom' en de 'De Kroon', de zijgevel met schoorsteen was het oude gemeentehuis
mvg
Cnock |
|
Naar boven |
|
 |
RudyJ14
|
Geplaatst: 07 Aug 2012 20:11 Onderwerp: |
|
|
Mieke Debeuf @ 02 Aug 2012 23:11 schreef: | Beste Rudy,
Dit is echt heel mooi materiaal! Bedankt voor het doorsturen van de link! Van de Belgishe stellingen rond Fort Knocke had ik nog geen afbeeldingen gezien. Hopelijk blijven de albums nog even op picasaweb?...
Greetz,
MD |
dag Mieke,normaal gezien blijven die daar nog lang opstaan hoor.
@Cnock; bedankt voor de uitleg bij de postkaarten,ik vind het altijd fijn om weten wat ik er op zie.
groeten Rudy |
|
Naar boven |
|
 |
|